2887
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
868 496 Visningar
Uppdaterades senast 11 november
2 373 Inlägg
24 maj 2010
te_wik skrev:
Jag har kollat lite här och var nu. Men allt hann stänga så jag får ringa runt imorgon. Annars får jag väl ta med vinkelslipen till skoten smile

Mvh Tommy

Japp, varför inte smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
te_wik skrev:
Jag har kollat lite här och var nu. Men allt hann stänga så jag får ringa runt imorgon. Annars får jag väl ta med vinkelslipen till skoten smile

Mvh Tommy

Japp, varför inte smile

Vill helst ha nya och fräscha grejjer, men nöden har ingen lag. Dock har jag inte gett upp än utan kommer leta ett tag till smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Nånstans måste det väl fasen finnas till en så vanlig bil som Audi 100 tycker man...

EDIT: Hittar du ingen annan utväg så ser jag att den finns för 669:- på nyadack.se...

Verkar som att det får bli att skicka in en förfrågan från nyadack.se. Även om den kommer bli lite dyr med frakt osv. Men jag har ingen lust att börja knacka och bocka till en egen. Tack för tipset, där fanns lite annat godis också, men är det någon som vet vilka det är som tillverkar tex bärarmarna de säljer?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Dåligt med svar här, är det för att jag inte lagt upp några bilder? Ja men då lägger jag upp en bild då.

Beställd, skulle komma på fredag.
http://catalog.meca.se/Upload/images_web/0011011.jpg

Mvh Tommy

557 Inlägg
26 maj 2010
Mekonomen säljer väll detta annars? Lite seg med att tipsa om dom men säger de nu iallafall.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
TeamNorrland skrev:
Mekonomen säljer väll detta annars? Lite seg med att tipsa om dom men säger de nu iallafall.

Det finns i deras webshop men när man väl ska ha en så finns det inte att få tag på, som jag skrev ovan så har jag alltså redan hört där tongue

Mvh Tommy

2 373 Inlägg
26 maj 2010
Hoppas du kan lösa det snart smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Hoppas du kan lösa det snart smile

Jag ska försöka hinna med att kapa bort den gamla. Men har lite annat att göra fre-lör.

Mvh Tommy

2 038 Inlägg
27 maj 2010
Svetsa egna wink skit kul... eller inte. specielt med en fluss svets.
Har inte kunnat svara tidigare då jag knappt har varit inne för att äta enns.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Svetsa egna wink skit kul... eller inte. specielt med en fluss svets.
Har inte kunnat svara tidigare då jag knappt har varit inne för att äta enns.

Näe ingen lust att börja göra egna när nya är såpass billiga. smile

Hehe, de e lugnt.

Mvh Tommy

Audiskadad
1 287 Inlägg
27 maj 2010
kommer bli tok fräsch 100 iaf=)
jag kommer få bygga egna trösklar...=/

varför började du inte renovera en turbo quattro samma modell ist?

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Tottii skrev:

Ja det är väl inte så jättejobbigt ifall man har tid och lust tongue

Nä för jag hade ingen Tq, haha. Skulle ju bara göra några småsaker på denna men du vet ju hur det blir, men hittar mer och mer smile Om man nu törs blicka mot nästa projekt så lutar det mot en 100Tq/200Tq alternativt en V8. Men oavsett vilket så måste jag ha hittat mig ett jobb först, annars är det ingen mening att börja med ett nytt projekt.

Mvh Tommy

Audiskadad
1 287 Inlägg
27 maj 2010
te_wik skrev:
Tottii skrev:

Nä för jag hade ingen Tq, haha. Skulle ju bara göra några småsaker på denna men du vet ju hur det blir, men hittar mer och mer smile Om man nu törs blicka mot nästa projekt så lutar det mot en 100Tq/200Tq alternativt en V8. Men oavsett vilket så måste jag ha hittat mig ett jobb först, annars är det ingen mening att börja med ett nytt projekt.

Mvh Tommy

jaha okay, vet hur det är:P började så jag med.....ensak, blir 2 saker, blir alltihop:P
jo faktist sugen å skaffa mig en 200:a som brukis å lära mig lite på...skruva turbo
jag går med hemma så du behöver inte vara ensam tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Tottii skrev:
te_wik skrev:
Tottii skrev:

Mvh Tommy

jaha okay, vet hur det är:P började så jag med.....ensak, blir 2 saker, blir alltihop:P
jo faktist sugen å skaffa mig en 200:a som brukis å lära mig lite på...skruva turbo
jag går med hemma så du behöver inte vara ensam tongue

Precis, man har ju inte gett sig in på skruva turbo desto mer så det är dags att börja lära sig smile Få se ifall jag tar 100T av brorsan, det är ett lämpligt objekt att börja med.

Ska nog åka ner till garaget om en timme och börja kapa bort delar av tröskeln.

Mvh Tommy

Audiskadad
1 287 Inlägg
27 maj 2010
te_wik skrev:
Precis, man har ju inte gett sig in på skruva turbo desto mer så det är dags att börja lära sig smile Få se ifall jag tar 100T av brorsan, det är ett lämpligt objekt att börja med.

Mvh Tommy

jovisst, synd den bara va framhjulsdriven, nästan roligare om det vart bak lr 4x4! helst rwd=)
jo det skulle vara något:) lite mer maskin än du har i din nuvarande va? satt 5:an i din va? men ändå 40hp exakta om turbo motorn e orginal... inte svårt å få 240 i sån iaf hehe

okay akta fingrar å tår;)
Senast redigerat av Tottii (27 maj 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Tottii skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

jovisst, synd den bara va framhjulsdriven, nästan roligare om det vart bak lr 4x4! helst rwd=)
jo det skulle vara något:) lite mer maskin än du har i din nuvarande va? satt det inte 4:an i din? lr satt et 5:an? äre 4:an sä byter du upp motorn rejält=) ehehe

okay akta fingrar å tår;)

Inte vet jag om det är synd direkt, men alla har ju rätt till en egen åsikt wink haha. Nä men lite trist är det ju med en fwd, men samtidigt är det en jävla bra bil så jag ser inga problem med det.

Nej för faan, självklart har jag femman i min, 2.3E. Turbon har MC1 motor, 160hk original, så lite skillnad är det ju.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Update!

Ja alla fingrar och tår är kvar, även synen och hörseln är i behåll - man har ju skydd! smile

Var inte så farligt som jag trodde, kommer få böja till en liten plåt som ska sitta innanför tröskeln och svetsa dit, men annars inte så farligt. Jag kommer inte byta hela tröskeln då den är frisk från det jag kapat och bakåt. Helt onödigt alltså.

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/Audi%20projekt%2027%20maj%202010/100_0367.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/Audi%20projekt%2027%20maj%202010/100_0366.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/Audi%20projekt%2027%20maj%202010/100_0368.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/Audi%20projekt%2027%20maj%202010/100_0369.jpg

Imorgon ska nya tröskeln komma, förhoppningsvis.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (27 maj 2010)

487 Inlägg
27 maj 2010
Det va ju inte så farligt.. Du ska se mina hjulhus bak yikes  hatar rost
ungefär samma ställe som jag måste byta tongue
fast inte för att det har rostat, för att den har fått sig en smäll där..

Mvh//Hellgren

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

2 373 Inlägg
27 maj 2010
Ja, det var ju inte alls farligt, fixar du lätt smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Golfnik skrev:
Det va ju inte så farligt.. Du ska se mina hjulhus bak yikes  hatar rost
ungefär samma ställe som jag måste byta tongue
fast inte för att det har rostat, för att den har fått sig en smäll där..

Mvh//Hellgren

Aldrig kul med rost, usch. Jag har en buckla på andra sidan i tröskeln, men den ska jag försöka rikta istället för att byta ut.

Mvh Tommy

Sök