B204FT/B204GT tvåliters motorerna (16V, DOHC) som sitter i vissa importerade Volvo 760/960 från tidigt 90 låter lite rivigare än valfri annan rödblocksmotor med 8v/sohc-topp. Men är väl som andra motsvarande fyrcylindriga 16v turbobilar från den tiden. Saab 900 T16 är nice annars (som redan tipsats om).
Kolla in Eddie Bellos Porsche som körs på gatan och levererar 1230bhp på driven med en luftkyld boxer 6:a på 3,6L !!!!!!!! Har själv en 935 dubbel turbo som jag byggt och byggt om i flera omgångar !! Det är inte helt gratis när det är Porsche man trimmar!!! Törs inte ens tänka på vad denna snubbe lagt ner i pengar!!! Själv har jag lagt ner en förmögenhet på en 3års period och är inte färdig ännu! Men hoppas på mycket mos i den nybyggda 3,4L maskinen !! Sen ska den utvärderas och justeras för strippen körning i första hand och förhoppningsvis åka fort som attan med svansmotor.... inget lätt uppdrag! Kolla in denna maskin så får ni se nåt utöver det vanliga... finns flera klipp på den men som sagt den är bara i provstadiet ännu!! den är inte helt främmande för en 8 sek körning med tiden! Vet att hans förra på 900+hp gick 9,2 med toyo proxys ts1 gat däck för nåt år sedan.....
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-