Min stereo, en Sony med USB-in på fronten har nyligen blivit väldigt långsam på att läsa in data (fil och mappstruktur osv antar jag) från USB-minnen när jag startar den.
Vanlig uppspelning fungerar som vanligt när den väl sätter igång, inga problem med att lyssna, snabbspola och dylikt.
Jag har i stort sett enbart använt just USB-funktionen på min stereo så länge jag haft den. När jag startar upp bilen, monterar fronten och kopplar in USB-minne med musik på har det alltid tagit en kort stund för stereon att läsa in och sätta igång med uppspelningen. Tidsåtgången för det har (givetvis?) varierat med mängden mappar, musik osv på USB-minnena men i regel har uppspelningen startat efter kanske 5-20 sekunder. Nu har denna process plötsligt börja ta närmare 2 minuter, hinner åka en bra bit medan displayen visar ett otillfredställande "READING...", något som irriterar mig oerhört.
Jag har provat med olika USB-minnen och kollat om någon kontakt skulle vara glapp eller något dylikt men det verkar vara i sin ordning, problemet kvarstår.
Tänkte nu höra om någon har haft samma problem eller har någon idé om möjlig orsak/åtgärd.