Mitt problem är följande att den vänstra högtalarn spelar betydligt lägre än vad den högra gör och det här stör mig givetvis när det inte är ett jämnt ljud omkring en utan hörs bättre från den högra sidan, kanske det bara är jag som störs av det
Så jag antar är den vänstra högtalarn börjar bli slut eller i alle fall sliten då allt är original i bilen. Jag hade tänkt lösa detta problem genom att stoppa in ett par nya 6,5" och eventuellt driva dem genom ett steg. Så jag behöver feedback
Jag har sätt närmare på Sonys XS-F1726SE (40W RMS) 6,5" koaxialer och steget som jag sätt närmare på är också Sonys XM-ZR602 (2x60W RMS). Jag kan tänka mig att säkert högtalarna är bra men är det värt att köpa detta 1000kr steg eller istället bara använda HU? Upp i vilken prisklass skall man i så fall för att få ett lönsamt slutsteg?
Detta framsystem har jag och d låter riktigt bra med en bra installation. Sen kan man misshandla det ganska kraftigt också har ja märkt. Spelar ibland så d börjar lukta lite mysko om högtalarna men dom funkar änn idag har haft dom nu i 2 år nånting och dom kan ja verkligen rekomendera. http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=548