4642
Sök

brandsläckare, fördel nackdel?

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
har satt in en brandsläckare i goffen, finns det några nackdelar med att ha en sånn i bilen? om det blir för varmt eller nått?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 april 2006
Tror jag inte.. men jag bara undrar vad du ska ha en brandsläckare till??

609 Inlägg
21 april 2006
Gislekillen skrev:

Kan väl knappast vara en nackdel?

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:

jo de kan ju vara bra å ha om de börjar brinna? eller om man vill imponera på folk här på garget wink

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 april 2006
Risken att det brinner i en bil?? hur står e risken?? Ok har man en volvo 850 så e de nog en fördel att ha en släckare.. men annars kan jag inte se någon fördel.. brinner det i motorutrymmet så kan man ju inte direkt lyfta huven... å andra sidan så blir bilen skrot om den har brunnit... har jag fel??

SSS -12
3 217 Inlägg
21 april 2006
Det ser ju bara häftigt ut, det är i princip enda anledning till att man köper en!

Men å andra sidan, någon gång kanske den kan göra nytta, vet man aldrig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Mr
267 Inlägg
21 april 2006
Gislekillen skrev:
Risken att det brinner i en bil?? hur står e risken?? Ok har man en volvo 850 så e de nog en fördel att ha en släckare.. men annars kan jag inte se någon fördel.. brinner det i motorutrymmet så kan man ju inte direkt lyfta huven... å andra sidan så blir bilen skrot om den har brunnit... har jag fel??

Man öppnar inte huven, man rycker bara upp den innifrån och försöker spruta under huven.

El-brand eller att spolarvätskan tar eld om dess kärl går sönder är nog ungefär det som brukar kunna brinna på bilen.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 april 2006
Lunnajs skrev:
Gislekillen skrev:

Man öppnar inte huven, man rycker bara upp den innifrån och försöker spruta under huven.

El-brand eller att spolarvätskan tar eld om dess kärl går sönder är nog ungefär det som brukar kunna brinna på bilen.

inte dåligt att kunna öppna en huv innifrån kupén (förmodar att de var de du menade) om jag inte minns fel så har alla bilar en spärr fram under huven som man måste låsa upp för hand. Men strunt samma... Brinner bilen så e de ju rätt stor risk att bilen blir skrot...

21 761 Inlägg
21 april 2006
Lunnajs menade antagligen att man bara öppnar huven från låsläget inifrån bilen så att den öppnas några centimeter, sedan trycker man in slangen under huvkanten och försöker släcka.
Senast redigerat av Drönirettab (21 april 2006)

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 april 2006
Ska väl finnas nått försäkringsbolag som sänker premien om man har en godkänd brandsläckare i bilen??
Har en polare som fick sänkt sin försäkring på sin Corvette 71:a för han satte in en brandsläckare.

Kan ju ha blivit ändrat. Jag ser bara fördelar med det.
Kan ju bara annat än bilen som brinner.

Mvh Ena

Studerande
463 Inlägg
21 april 2006
det är säkert större risk att en bil från -71 börjar brinna än att en nyare bil gör det...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

1 453 Inlägg
21 april 2006
response skrev:
det är säkert större risk att en bil från -71 börjar brinna än att en nyare bil gör det...

Säg inte det, har hört att nya Volvos tenderar att bli lite väl heta wink

238 Inlägg
21 april 2006
Har två i min bil och har haft användning för dom vid tre olika tillfällen, dock inte på min egen bil utan andras. För oss som har bilen entusiastförsäkrad är det en rekommendation (eller krav) att ha och dessutom sänker det premien. Om man har valet att kunna släcka en brand eller låta bilen bli ett svart skal så väljer åtminstone jag att ha möjligheten att släcka.
Senast redigerat av Humlan (21 april 2006)

A B E C E D E

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
Humlan skrev:
Om man har valet att kunna släcka en brand eller låta bilen bli ett svart skal så väljer åtminstone jag att ha möjligheten att släcka.

håller med dig fullständigt på det! man kan alltid rädda nått om olyckan skulle vara framme, eller kan man hjälpa någon annan!

lastbils chaffis......
299 Inlägg
21 april 2006
en klar fördel enligt mig..... man vet aldrig vad som kan hända typ en olycka någon har fastnat bränsle läcker..... så varför inte i alla fall så ska jag skaffa det så småningom..... tror dessutom att det är större risk att en ny bil börjar brinna än en gammal min saab t.ex har inte så många reläer och annan elektronik som kan bli överhettat.....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

676 Inlägg
21 april 2006
ser ut som att bilen går så in i h*lvete så de finns risk till att den ska börja brinna big_smile

LicensSvetsare
280 Inlägg
21 april 2006
Saabnorden skrev:
en klar fördel enligt mig..... man vet aldrig vad som kan hända typ en olycka någon har fastnat bränsle läcker..... så varför inte i alla fall så ska jag skaffa det så småningom..... tror dessutom att det är större risk att en ny bil börjar brinna än en gammal min saab t.ex har inte så många reläer och annan elektronik som kan bli överhettat.....

Hehehe, du tror inte att saab brinner? Ta en titt på mina bilder, ska lägga upp en bild nu, som tur är så fanns släckaren nära till hands!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

914 Inlägg
21 april 2006
Ja brandsläckare hade man behov utav när min gamla audi började brinna dock fanns det bara vatten å tillgå så det vart brasved av bilen bara sad

1 436 Inlägg
21 april 2006
Den som säger att bilar inte brinner kan ju köpa en ny VW husbil till min farsa.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

lastbils chaffis......
299 Inlägg
21 april 2006
det jag menade var inte att en saab ( då menar jag gammla saab ) inte kan brinna bara att det är mindre chans att det börjar pga något elektroniskt fel....... det är i så fall större risk att det börjar pga bränsle läkage...... dessutom tyckte jag att det kunde vara en bra ide att införskaffa en brand släckare..... wink

btw jobbig att denn brann...... hoppas det inte var en fin bil.....

AudiS skrev:
Saabnorden skrev:

Hehehe, du tror inte att saab brinner? Ta en titt på mina bilder, ska lägga upp en bild nu, som tur är så fanns släckaren nära till hands!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Sök