Iam2fast4U skrev:
Rquired skrev:
Reläerna sitter väl under huven på bilens vänster sida, eller om du står framför bilen så är det till höger upp mot vindrutan. Finns förklaringar och dylikt på locket till denna dosa. Om det är immobilizern som krånglar lyser där väl en nyckel eller nån liknande symbol i instrumenten har jag för mig? Är nyckeln sliten kan det kanske vara orsaken.
Hoppas du löser det!
Allså tändningen fungerar och motorn går runt men den startar ej
har kollat reläerna där du beskriver och på andra sidan vid styrdonet och under baksätet men enligt våra mätningar är det inget av dessa som är relät till pumpen
och det står på tyska i både manual och på beskrivningarna vid säkringarna
Vet att det är säkring 23 som är till pumpen men den är hel och det kommer ström till den
och vidare därifrån
Men vet ju inte vart reläet sitter XD
Jaha där sitter M20 i din bil ser jag? Konstigt, hade för mig att de reläerna satt där på M50 i alla fall. Borde logiskt sätt sitta på ungefär samma sätt i denna, men har ingen aning om vart reläet sitter nånstans då
Har sökt runt lite på Autopower.se och som jag förstod det så skall bränslepumpsreläet vara "reläet i mitten i den högra dosan under huven". Vet inte hur det stämmer överens med verkligheten, men värt att kolla i alla fall?
Edit: Kanske hittar något nyttigt här? Gäller M50 visserligen.
http://autopower.se/forum/topic.asp?id=187344Lycka till!
Senast redigerat av Rquired (13 juli 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.