14 juli 2009
Trådstartare
Bilen stendog idag efter att ha varit lite hoppig på sistone. Den tänder, typ, men inte mycket mer.
Så jag tänkte att det kommit fukt någonstans som sist jag motortvättade (visslar oskyldigt).
Torkade ur fördelarlocket och kablar, fast det var ingen synlig fukt där, däremot kaaanske lite lite olja i underkant av fördelarlocket.
Lossade även på topplockskåpan, där var det riktigt gott om olja, ska det vara det? Runt 2 eller 3 av tändhattarna kunde man ana att det lyckats läcka ner lite olja till tändstiften så jag torkade där också, samt lossade änden på de tändkablarna och torkade, fast där var det ingen olja synlig.
Den gick igång men går fruktansvärt illa, gasar man så dör den.
Nu är ju inte olja som vatten när det gäller torka bort, så planen för morgondagen är att byta tändstift och torka ännu bättre.
Farsan är på semester men pratade om vevhusventilationen och något filter som kan sättas igen, det ska jag kika på och även byta den packningen. Men jag har ingen aning om var det sitter så lite vägledning hade varit uppskattat.
Är det något annat jag bör titta på? Jag ska ta vägen om Bilia så om något behövs kan det plockas upp där.
Senast redigerat av dabby (20 juli 2009)