3746
Sök

Ventil knack

im a good old rebel
46 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
har en mitsubishi galant-97 som tickar och har sig ,,kan man göra nått åt detta,,låter så jäkla risisgt,,,mkt tacksam för svar ,tips och råd

mvh-Daniel

im a good old rebel,i piss barbwire

Skaune
14 juli 2009
eldiablo666 skrev:
har en mitsubishi galant-97 som tickar och har sig ,,kan man göra nått åt detta,,låter så jäkla risisgt,,,mkt tacksam för svar ,tips och råd

mvh-Daniel

e de mekaniska eller hydrauliska lyftare? de mekaniska ska ju justeras manuellt så att säga. annars kan du ju prova med en anna olja, löser inte problemet med sliten kamaxel/lyftare, men kan ta bort ljudet lite grann. annars kan ju en ny axel o nya lyftare vara på plats om den tickar rejält.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2009
Byt olja.
Min är likadan men den tystnar när jag byter oljan.
Ganska standardljud på en Galant.

im a good old rebel
46 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
ok,,tack för svaren,,,men vad för olka e att rekomendera då,,,nått som e bättre  än dom andra till  tickande mototrer,,,,

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2009
Jag använder vanlig verkstadsolja..Valvoline 10W40.
Brukar byta på min pappas jobb.

im a good old rebel
46 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
hm,,ok,,får kika påd,,får nog bli motor olja när det blir högvatten i kassan

537 Inlägg
14 juli 2009
Kolla så att inte kamremmen kuggat ett steg? Det visade sig vara orsaken på en polares bil.

Egenföretagare
999 Inlägg
14 juli 2009
Valvoline Synpower 5w-40 är bra mot tickande ventiler. Hjälper inte oljebyte kanske en Engine Flush kan hjälpa.

im a good old rebel
46 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
engine flush?? va 17 e det för nått,,,,kamremmen bytt för mindre än 1000 mil sen,,

tack för alla svar ,,

huh?
10 427 Inlägg
14 juli 2009
"Engine Flush" kan antingen vara en oljetillsats som du häller i gamla oljan innan byte alternativt
att motorn sköljs med en rengöringsvätska sprutas in med tryck efter att gamla oljan tappats ur och innan den nya kommer i. Ska lösa på en massa skit kors och tvärs.

Bilstein Engine Flush är väl det som är vanligast i Sverige tror jag.

Testade på min gamle Volvo (ej speciellt långmilad) med hydrauliska ventiltryckare, men det hjälpte inte nåt speciellt. Tidigare även provat med oljetillsatser från Omega utan resultat. Så det blir hårdvarubyte för min del.

Så här låter det när man gör en engine flush med Bilsteins apparat:

cool Kostar runt tusenlappen, +olja & filter.
Senast redigerat av steifan (14 juli 2009)

im a good old rebel
46 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
får bli olje byte,,,,,,måste byta ett hjulager bak oxå...skit kul,,nån som vet om man kan få tag på vita blinkers till en mitsubishi galant -97a

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2009
eldiablo666 skrev:
får bli olje byte,,,,,,måste byta ett hjulager bak oxå...skit kul,,nån som vet om man kan få tag på vita blinkers till en mitsubishi galant -97a

Sidor eller fram?
Ta från en skrot..det kom 99 eller 00.

im a good old rebel
46 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
både fram och sidor...det e en 97-a 2,0 16v

Sök