har en mitsubishi galant-97 som tickar och har sig ,,kan man göra nått åt detta,,låter så jäkla risisgt,,,mkt tacksam för svar ,tips och råd
mvh-Daniel
e de mekaniska eller hydrauliska lyftare? de mekaniska ska ju justeras manuellt så att säga. annars kan du ju prova med en anna olja, löser inte problemet med sliten kamaxel/lyftare, men kan ta bort ljudet lite grann. annars kan ju en ny axel o nya lyftare vara på plats om den tickar rejält.
"Engine Flush" kan antingen vara en oljetillsats som du häller i gamla oljan innan byte alternativt att motorn sköljs med en rengöringsvätska sprutas in med tryck efter att gamla oljan tappats ur och innan den nya kommer i. Ska lösa på en massa skit kors och tvärs.
Bilstein Engine Flush är väl det som är vanligast i Sverige tror jag.
Testade på min gamle Volvo (ej speciellt långmilad) med hydrauliska ventiltryckare, men det hjälpte inte nåt speciellt. Tidigare även provat med oljetillsatser från Omega utan resultat. Så det blir hårdvarubyte för min del.
Så här låter det när man gör en engine flush med Bilsteins apparat: