9Femma skrev:
Nej, är bara bilen ordentligt skött så spelar varken miltalet eller eventuellt hård körning någon större roll.
Men kolla drivknutar, att tändkassetten är okej, att laddtrycket är som det ska, att alla elfunktioner fungerar som de ska och så givetvis rost. Väldigt grovt är det nog de fem punkter jag skulle ägna extra uppmärksamhet åt, som kan vara unikt för just CS-Aero.
Är bilen svensksåld? För i så fall tycker jag att det faktum att bilen bara haft 2 ägare till dags dato (12-13 års tid) säger en hel del. Dvs att de varit/är kanonnöjda med bilen och att det inte är någon problembil.
Är det import ser jag fortfarande inga bekymmer med det, då dessa bilar är riktigt bra byggda, kunskapen och delarna finns samlade här i Sverige och reservdelspriserna tämligen låga (om man tillförlitar sig på att skruva själv och fixa delar på den privata marknaden).
Tycker inte heller priset är i överkant, för en sista årsmodell 9000 CS Aero om den nu är så välskött som det låter.
Visst finns det bilar med lägre miltal, men det som är viktigt är hur bilen vårdats genom alla mil. Inte hur många/få mil den rullat.
En bil som gått 20.000 mil kan vara mer illa däran än en bil som gått 30.000 mil.
Man kan också tänka sig att vid 17.000-20.000 mil ... Det är väl då mycket börjar hända, så att köpa en bil med lägre miltal sparar en inte alltid alla bekymmer.
På en bil som gått 32.000 mil bör mycket redan vara åtgärdat. Gäller förstås inte generellt, men för en bil med endast 2 ägare genom alla år bör det vara mer rimligt att stämma.
Låter som ett vettigt pris och ett vettigt köp i mina öron i alla fall.