Försäkringspriset sätts efter dessa kriterier: Försäkringstagarens ålder, antal år man har haft körkort, bilens modellbeteckning (Gti/turbo = dyrare) Antalet hk (till viss del), dock tror inte jag att en 9-3:a 1.8i är mycket billigare än 9-3 1.8t, hur vanlig bilen är i sverige (finns det bara 2 st av modellen i sverige och en av dom frontar så har 50% av den bilmodellen blivit totaled = dyrare), körsträcka, vart du bor, hur du parkera bilen, årsmodell och slutligen hur dyrt det skulle kunna bli för dom om du smäller/får bilen stulen)
I ett vinstdrivande företag så handlar det om en sak, att gå med vinst. Har man valt att syssla med bilförsäkringar så är man medveten om ett antal saker, bland annat att man inte får neka någon trafikförsäkring, deras vapen mot högriskkunder är helt enkelt att ta skitmycket betalt och hänvisa till riskerna dom tar, vilket jag förstår, för folk kör fan som idioter bara för att dom fått ut en styrlap och morsan inte kan sitta och ta dom i örat som när dom åkte runt grönskyltat.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.