2628
Sök

Generator rem trasig!! HJÄLP

26 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
#1
HEJ
jag har en passat kombi -99
och min generator rem har gått sönder, och jag undrar hur jag på enklast sett kan byta den själv???
det verkar som man behöver ta bort kylare och fläkt för att komma åt, och mkt annat på fronten. finns det något enklare sett på passat kombi 99???

tacksam för snabba svar!!
Senast redigerat av poppio (19 juli 2009)


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
19 juli 2009
#2
poppio skrev:
HEJ
jag har en passat kombi -99
och min generator rem har gått sönder, och jag undrar hur jag på enklast sett kan byta den själv???
tacksam för snabba svar!!
Köp en ny rem å sen tittar du hur den nya skall sitta å sen byter du den. om du kollar efter spännaren så ser du hur du ska gå till väga. inget stort ingrepp direkt. tar dig ca. 20sek att byta remmen tongue

lycka till

-den satt som en fläskläpp-

26 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
#3
jag har köpt en ny. men det svåraste är att remmen var helt söndertrasad så jag inte såg hur den ska sitta.
och vad behöver jag lossa för att komma åt på enklaste sett?


26 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
#4
jag kommer liksom inte riktigt ner med fingrarna till den, och det är ju nårga rullar dom den ska sättas fast i...


R1 driver!
5 128 Inlägg
19 juli 2009
#5
Kolla i instruktionsboken till bilen, så ser du troligtvis hur den ska sitta där


Montör
1 Inlägg
19 juli 2009
#6
Någon som har en passat -99 eller liknande som har haft samma problem ? Verkar som man behöver demontera fronten för komma åt runt fläktar med mera :S Det e ju inte som byta det på volvo och saab. . . Saab går snuskigt snabbt. Och volvo 240 740 940 kan ju tom ngn från samhall byta på under 10 min...

Att köra en saab utan turbo är som cykla utan Kjedja = )


Sök