Då var bromsoksadaptrarna klara, fick bli Fård Scorpio skivor och ok för att det skulle passa bra. Nu är det upp till Oscar att hitta ett par ok som inte handbromsen har rostat ihop på.
Då var allt jag skulle göra på oscars bakaxel gjort.
Det sissta var att göra justerbara fjäderfästen. Jag svarvade till två gängade hyllsor som jag svetsade dit, sen får oscar kapa dom i den längd han vill ha dom för de är nog lite långa nu.
tebax från garaget har slitit bort en gammal e30 diff som kan vara bra att ha i reserv.. samt börjat kika hur mycket jag måste kapa upp kardantunneln.. blir ca 4cm bredare totalt.. kan inte bredda så mkt mer utan att det blir för tajt med förarstolen och pedalerna..
sen blev det mest städning.. ska hämta bakvagnen imorgon tror jag, får se om jag lämnar den direkt på blästring eller provmonterar först innan jag kör iväg den.
byggsatsen ofc ^^ förlåt att jag inte var så exakt
ingen fara
som vanligt så har jobbet kommit emellan samt att jag varit och letat ny bil att ha som bruksbil så det blev inge meka igår och kommer nog inte bli något mer denna vecka heller
front och skärmar lösa.. fick tag på en ny front i Tyskland.. inväntar leverans. har även kapat bort lite stag och annat jox i kardantunneln för att kunna se hur mycket jag måste bredda den. bilderna får tala för sig själv
Mkt jobb blir det men det är värt allt slit snart. Själv har jag ställt på min snik 1502an och hoppas på en regbes strax,siktar på mer än 110kw på pappret:)
Mkt jobb blir det men det är värt allt slit snart. Själv har jag ställt på min snik 1502an och hoppas på en regbes strax,siktar på mer än 110kw på pappret:)
Spännande, det ska följas
nyman88 skrev:
Fan så bra det blir med bakvagnen! den vill jag ha på min 02a
Hehe jo jag hoppas den fungerar som den ska när bilen är klar
Har rivit ur all el ur bilen idag, samt rensat bort lite bromsrör och diverse slangar.. allt för att förbereda lite mer inför slipning och lack.. dock kvarstår det lilla projektet att bredda kardantunneln som jag gruvar mig så för..
här kan ni få ett litet smakprov på förstklassig eldragning... (klåparjävel som har haft bilen innan mig)
har fått bort dörrarna nu också, tänkte försöka lyfta i motorn med ny växellådan i veckan så jag kan se exakt hur mycket som behöver kapas i kardantunneln.
Kör du med en 262 låda? isåfall räcker det med att höjja toppen på tunneln.Till sidorna tar du fram stora gummiklubban.Har du uttag för vajer eller blir det nån triggerhistoria.
Kör du med en 262 låda? isåfall räcker det med att höjja toppen på tunneln.Till sidorna tar du fram stora gummiklubban.Har du uttag för vajer eller blir det nån triggerhistoria.
ja det gör jag, det låter ju väldigt lovande! du har ingen bild på någon som gjort samma operation?