4940
Sök

Kam fråga? Kammen ska sitta i en volvo 745a, 89a

227 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Tja! Tänkte kolla lite info om 2 kammar. Hur skulle en måne 7 kam uppföra sej? Hur orolig skulle den va på tomgång? Vilket varvtal skulle den pendla emellan? Sen den andra kammen bli en GT6a. Samma frågor blir på den:)

Sen sista frågan. Hur mycke hk skulle man få ut av dom med en portad o planad 530 topp som sitter i en volvo 745a. Årsmodell 89. De vill säga vad man kan ta ut av en måne 7 kam o en gt6a? Om de bli så stor skillnad i hk o vrid mellan dom?

Tack för svar i förhand:)

227 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
De måste ju finnas någon som vet hur kammarna uppför sej?

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
21 juli 2009
Hallå.
Jag har en 7:a i min ena folkracebil. Den sitter på en 405:a som är portad och planad och gamla sprutet.
Min pendlar inte ett skit. Går klockrent. Jag hade en 8:a i min gat bil innan utan problem med.

GT6:an är ju inte slipad väl så man kan få lite annorlunda gång i den.

Skall du ha omslipat är det viktigt att du ställer in den rätt samt att planar du måset du ställa om kammen.
När du ställer kammen så skall den trycka 4mm på 4:ans insug i nollläge

MVH

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

227 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Topper skrev:
Hallå.
Jag har en 7:a i min ena folkracebil. Den sitter på en 405:a som är portad och planad och gamla sprutet.
Min pendlar inte ett skit. Går klockrent. Jag hade en 8:a i min gat bil innan utan problem med.

GT6:an är ju inte slipad väl så man kan få lite annorlunda gång i den.

Skall du ha omslipat är det viktigt att du ställer in den rätt samt att planar du måset du ställa om kammen.
När du ställer kammen så skall den trycka 4mm på 4:ans insug i nollläge

MVH

Okej.. Ja ha läst runt lite o alla skriver att om man ha en vassare kam i bilen så ska tomgången bli orolig. När börjar måne 7 kammen varva till sej rejält? Hur bli bottenvridet?
Okej hur gick din bil med 8:an som då? Tackr för svar!

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
23 juli 2009
7:an drar underbart på låga till höga.
Jag föredrar nog 7:an faktiskt före 8:an

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
24 juli 2009
men... slänga i en sådan i en 530? hmm, kanske skall leta efter en 531 först? lite bättre topp...

227 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Topper skrev:
7:an drar underbart på låga till höga.
Jag föredrar nog 7:an faktiskt före 8:an

Jasså? Nej enligt förra ägarn så ska de sitta en 7:a i den redan men ja ha inte viljat tro han förän nu. Bilen börja gå riktigt bra efter ja bytte till ny lambda o katt. Så de e inte förän 8 månader senare ja ha märkt att de e mixtrat me den. Nu vart ja bara lite intresserad av hur mycke hk o vrid man kanske kan ha nu:P

227 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Xoff skrev:
men... slänga i en sådan i en 530? hmm, kanske skall leta efter en 531 först? lite bättre topp...

De e inte ja som slängt i den i en 530:P de e förra ägarn:P Letar runt efter en 531:a nu men de funkar faktiskt riktigt bra me 530:in:D

Sök