2478
Sök

+ kabel till subwoofern

22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
#1
Hur får jag in + kabeln från batteriet till kupén? Måste man göra som det står i haynes boken? Montera ner närapå hela mitttkonsollen för att komma åt skydden över och jämte pedalerna?

65 Inlägg
24 april 2006
#2
Njae det skall du nog inte behöva göra, när jag hade min bmw så letade jag upp ett lämpligt ställe och borrade ett nytt hål för kabeln. Sen så köpte jag en gummigenomföring som passade kabeln för att undvika att kabeln skulle skava mot plåten och till slut kortsluta.

//Danne


764 Inlägg
24 april 2006
#3
Trippla trådar!

TeQuilla

22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
#4
Fan också! Lite meckigt att behöva borra och jävla, jaja. Får la ut å titta en stund till se om ja kommer på någe.hmm

1 453 Inlägg
24 april 2006
#5
DEsmond_Viez skrev:
Hur får jag in + kabeln från batteriet till kupén? Måste man göra som det står i haynes boken? Montera ner närapå hela mitttkonsollen för att komma åt skydden över och jämte pedalerna?
Dra strömkabeln på samma ställe där växelarmen går (under mattan).

Mvh


10 287 Inlägg
24 april 2006
#6
Städat. Bara denna kvar.

Göran
Moderator

TeQuilla skrev:
Trippla trådar!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
#7
Måste jag lyfta upp bilen då? Eller kan jag komma åt det ändå, har vart ute å kikat å jag kommer inget på. Måste jag montera ner halva inredningen bara för att kunna dra lite sladdar?? sad

1 453 Inlägg
24 april 2006
#8
DEsmond_Viez skrev:
Måste jag lyfta upp bilen då? Eller kan jag komma åt det ändå, har vart ute å kikat å jag kommer inget på. Måste jag montera ner halva inredningen bara för att kunna dra lite sladdar?? sad
Nej, du behöver inte lyfta bilen utan allt görs inifrån kupén. Ska du gömma sladdarna så blir det tyvärr lite pill wink


22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
#9
Lessen om jag verkar tjatig och frestande. Men man vill ju va försiktig med "nya" bilen. Så därför tänker jag fresta lite på din uthållighet och generositet och be dig om en ingående förklaring.
*Hoppar bakom stolen för skydd*  big_smile

764 Inlägg
24 april 2006
#10
Sharky skrev:
Städat. Bara denna kvar.

Göran
Moderator

TeQuilla skrev:
Trippla trådar!
Fint... smile

TeQuilla

22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
#11
Sådär! Efter en dags mecklande har jag nu fått i min stackars subwoofer iallefall! Tack för hjälpen!!

1 453 Inlägg
24 april 2006
#12
DEsmond_Viez skrev:
Lessen om jag verkar tjatig och frestande. Men man vill ju va försiktig med "nya" bilen. Så därför tänker jag fresta lite på din uthållighet och generositet och be dig om en ingående förklaring.
*Hoppar bakom stolen för skydd*  big_smile
Skruva bort dörrlisterna för att kunna lyfta mattan, på höger sida om växelspaksanordningen kan du dra sladden längs med "växelarmen" ut i motorutrymmet (kommer ut vid lådan). Förstår du nu? smile



Sök