2820
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 oktober 2009
#301
eplamojje skrev:
det va ju bra att det finns folk som vill hjälpa till..det är kul att bygga bilar men är man själv tar det lååång tid...men ställningen till steget har ja inte gjort helt själv, där fick ja kalla en en polare som är betydligt bättre än mig på att svetsa.. men annars så har ja byggt allt själv..

Ja ha en dotter me hemma och frugan jobbar kväll mån & tis så när ja lagt tösen vid sju så startar ja barnvakten och går ut i garaget å är där till halv elva tiden.. tur man har en så snäll dotter som somnar på 5 minuter...känner på mig att hon blir en bilbyggare me smile

Vad vill ni ha för öl på slipkvällen??? själv tar ja cider och redbull vodka för öl och min hals funkar inte ihop....
Anything but..


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
#302
TwinsBilOchPlat skrev:
mojje, tänk så händer det något med dörrlåsningen eller funsterrutmotorn mm, hur ska du åtgärda det ? blir väl jobbigt eller har ni gott om plats att meka bakom panelen ?, gillar slutstegstativet starkt, och dörrarna kommer att bli suveräna big_smile
ja har placerat högtalare och steget så ja kommer åt allt ja behöver..rutan är ju bortplockad så ja måste komma åt att spänna den me så ja har tänkt på det mesta..





å Ragge, jag har turbomätare i golfen, men dom är så billiga nya så det är inte lönt att sälja för man får inget för dom


Bilbyggare!!!
595 Inlägg
Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
#304
Yes, det är mkt bättre än öl...
blir inga bilder idag, har bara skurit till dörrsidorna och plastat allt en sista vända,  det vet väl de flesta hur det ser ut när det är nyplastat...


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
#305
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/783605_w3nlkf.jpg
va å köpte 12 burkar spackel idag..ska räcka ett tag smile å det är inget vanligt spackel utan ett svart spackel med Kolfiber i som förstärkning


1 432 Inlägg
15 oktober 2009
#306
Och vad kostar det emot vanligt glasfiberspackel?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Green Street Elite
676 Inlägg
15 oktober 2009
#307
oxå intresserad utav kostnaden per burk big_smile


Team Carkings
2 300 Inlägg
15 oktober 2009
#308
Spar en burk till mig som jag kan ha till min gjutplugg för framskärmarna wink


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
15 oktober 2009
#309
eplamojje skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/783605_w3nlkf.jpg
va å köpte 12 burkar spackel idag..ska räcka ett tag smile å det är inget vanligt spackel utan ett svart spackel med Kolfiber i som förstärkning
Vart får du tag på detta mojje, låter väldigt bra till jobb, vi får väääldigt mycket försäkringsjobb och dem brukar alltid vara stora, så mycket spackel går det ju åt big_smile, är det spacklet lättre än vanligt fin eller glasfiberspackel?? hur lång är torkartiden ?

Sj Kör vi Med "Body" Fin, Glasfibet, Metall, Special, Och ett svart som man använder till porer efter att man har slipgrundat, dem funkar dock jättebra, men det är inte fel o testa nytt för en gångs skull tongue


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
#310
vår färgleverantör hade 15 års jubileum å hade en "outlet" med prisänkta varor och detta spackel passade mig perfekt så ja köpte alla 12 burkar..priset är hemligt smile men ligger på 200kr till kund i vanliga fall...har bara lagt på spackel än så länge så ja har inte slipat det ännu...men det går jämföras med "gummi", hårt och lätt att forma..Och svart smile


Skåning
5 Inlägg
16 oktober 2009
#311
e de som de säger: once you go black you never go back?? smile

Just remember this:
"Your best friends aren't the ones who bail you out of jail. They're the ones sitting right next to you sayin HELL YEA! Now that was fucking awesome!!!!!"

The Joker,
463 Inlägg
16 oktober 2009
#312
ser nice ut ska nog hålla lite öga på detta även fast det är en Fård:D tummen upp

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
#313
Dj-doggy skrev:
e de som de säger: once you go black you never go back?? smile
ja det kan man nog säga...

blir inget garage i helgen för nu är det husrenovering, men på måndag är det dags igen fö focusen så då ska ja se hur spacklet är..men det va kanon att lägga på..hårt och segt men lätt å forma...


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
#314
bokade tid till bes idag..den 10:e november...ska smälla ihop bilen tillfälligt så den går besa för ja frågade bilprovningen i fredags hur det gick till med reg till 1 passagerare och det går inte på min focus för den va för ny..så nu får ja ta bort baslådan där bak och koppla ihop alla bälten å sen bes den


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
18 oktober 2009
#315
eplamojje skrev:
bokade tid till bes idag..den 10:e november...ska smälla ihop bilen tillfälligt så den går besa för ja frågade bilprovningen i fredags hur det gick till med reg till 1 passagerare och det går inte på min focus för den va för ny..så nu får ja ta bort baslådan där bak och koppla ihop alla bälten å sen bes den
Men du, du får inte göra nått utav det du har gjort på din bil.

Kommer du köra in med den olackad och allt på Bilprovningen? Eller kommer denna hinna lackas tills dess?

mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
#316
ja va inne å pratade med dom på min station i fredags när ja besade vår lånebil och berättade som det va att ja bygger om en bil mm mm..
å ja frågade om lacken och den behöver inte va lackad och bakrutan behöver ja inte limma på heller utan räcker med plastfilm över hålet..
å 19" bydde dom inte sig om heller, bara dom inte tog i så va det lugnt..frågade så mkt som möjligt så nu är alla på bilprovningen förberedda smile
å baksätet behöver inte va där, det va bara bältena som behövde sitta där och fungera..
så det kan va rätt skönt å ha en nybesad bil att bygga på så detta va nog både på gott å ont..


R1 driver!
5 128 Inlägg
18 oktober 2009
#317
Får hoppas att besiktningen går lätt och smärtfritt för dig smile


Proppasmällare!
10 Inlägg
18 oktober 2009
#318
Ser kanon ut såhär långt ju...
Kan nog me komma o slipa (dricka öl) lite wink
Bara hör av dig...

Live Life!!!

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
#319
du är välkommen!
Har beställt 2 däck idag me, 225/35 R19 fram..235 blev inte bra..
ska bara fixa backspeglar me med blinkers i så har ja allt för att besa den smile


140 Inlägg
19 oktober 2009
#320
Du kommer nog ha varenda besiktningsgubbe runt bilen!
Det skulle vara lite roligt och se deras miner när dom får se hur allt är byggt.
Bjud dom på kaffe och kaka så ska den gå igenom snabbt!!



Sök