2895
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

3 466 Inlägg
7 februari 2010
#1161
YeahLow skrev:
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:

Ja men hur många av alla besökare på elmia är bilbyggare som vet vad dom ska kolla efter? Hur många åker dit för att leta fel? Jag tror att dom flesta åker dit för att få inspiration eller bara kolla på snygga byggen.
de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.
Håller med Evilaudio!!!
Om vad?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Volkswagen nörd
121 Inlägg
7 februari 2010
#1162
M_icke_ skrev:
YeahLow skrev:
evilaudio skrev:

de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.
Håller med Evilaudio!!!
Om vad?
detta gissar jag på att han menar

de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

3 466 Inlägg
7 februari 2010
#1163
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
M_icke_ skrev:
YeahLow skrev:

Håller med Evilaudio!!!
Om vad?
detta gissar jag på att han menar

de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.
Men det var ju bara en del i en lång diskussion. Hade varit bättre om han hade specificerat exakt vad och varför.

Fattar inte heller varför man drar liv i en så gammal diskussion?  Denna tråden handlar ju trots allt om Mojjes bygge. Tycker du att hans bil är nått rymdskepp med massa fel så skriv det rakt ut ist!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Volkswagen nörd
121 Inlägg
8 februari 2010
#1164
M_icke_ skrev:
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
M_icke_ skrev:

Om vad?
detta gissar jag på att han menar

de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.
Men det var ju bara en del i en lång diskussion. Hade varit bättre om han hade specificerat exakt vad och varför.

Fattar inte heller varför man drar liv i en så gammal diskussion?  Denna tråden handlar ju trots allt om Mojjes bygge. Tycker du att hans bil är nått rymdskepp med massa fel så skriv det rakt ut ist!
alltså jag försökte bara svara på va du undra vad han höll me evilaudio om så...

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

3 466 Inlägg
8 februari 2010
#1165
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
M_icke_ skrev:
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:

detta gissar jag på att han menar

de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.
Men det var ju bara en del i en lång diskussion. Hade varit bättre om han hade specificerat exakt vad och varför.

Fattar inte heller varför man drar liv i en så gammal diskussion?  Denna tråden handlar ju trots allt om Mojjes bygge. Tycker du att hans bil är nått rymdskepp med massa fel så skriv det rakt ut ist!
alltså jag försökte bara svara på va du undra vad han höll me evilaudio om så...
Jo jag fattade vilket inlägg han syftade på men vad finns där att hålla med om?
Det är ju så det är och ingen har sagt emot. Det är ju mer eller mindre fakta att dom bilarna som vinner främst är dom som är nytänkande och att kvaliteten på bygget ofta går i andra hand.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1166
Vi får väl se på Elmia hur bilarna ser ut i år tongue
Mitt mål är iaf att ska man hitta fel på min bil så får man leta länge och verkligen söka upp felen...
Men då vill ja även ha sagt att repor och skrapmärken räknar ja inte som fel, det är slitage smile för min bil ska användas! Den kommer garanterat bli poppis på dagis när ja lämnar tösen smile


Hamster
817 Inlägg
8 februari 2010
#1167
eplamojje skrev:
Vi får väl se på Elmia hur bilarna ser ut i år tongue
Mitt mål är iaf att ska man hitta fel på min bil så får man leta länge och verkligen söka upp felen...
Men då vill ja även ha sagt att repor och skrapmärken räknar ja inte som fel, det är slitage smile för min bil ska användas! Den kommer garanterat bli poppis på dagis när ja lämnar tösen smile
Du kan hänga en märkpenna i ett snöre vid bilen så kan folk få ringa in felen dom hittar big_smiletongue






eller inte... hihi


Fotograf
316 Inlägg
8 februari 2010
#1168
Keller skrev:
eplamojje skrev:
Vi får väl se på Elmia hur bilarna ser ut i år tongue
Mitt mål är iaf att ska man hitta fel på min bil så får man leta länge och verkligen söka upp felen...
Men då vill ja även ha sagt att repor och skrapmärken räknar ja inte som fel, det är slitage smile för min bil ska användas! Den kommer garanterat bli poppis på dagis när ja lämnar tösen smile
Du kan hänga en märkpenna i ett snöre vid bilen så kan folk få ringa in felen dom hittar big_smiletongue






eller inte... hihi
Haha! Klockren!

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Team Carkings
2 300 Inlägg
8 februari 2010
#1169
Nej fan, gör inte det för då kommer jag kladda ner hela bilen wink haha Skoja bara mannen!
Senast redigerat av CarbonLoader (8 februari 2010)


Gladen Audio
2 388 Inlägg
8 februari 2010
#1170
Keller skrev:
eplamojje skrev:
Vi får väl se på Elmia hur bilarna ser ut i år tongue
Mitt mål är iaf att ska man hitta fel på min bil så får man leta länge och verkligen söka upp felen...
Men då vill ja även ha sagt att repor och skrapmärken räknar ja inte som fel, det är slitage smile för min bil ska användas! Den kommer garanterat bli poppis på dagis när ja lämnar tösen smile
Du kan hänga en märkpenna i ett snöre vid bilen så kan folk få ringa in felen dom hittar big_smiletongue






eller inte... hihi
Haha undra hur många sekunder det tar innan nån ritar en ködd på bilen.

Palla bry sig om nåt inte är helt 100% på nån annans bil som en del verkar göra här. "ne nu ska ja allt leta upp en rinning i lacken o göra denna byggaren till åtlöje!"

Kör på för fan!
Mvh Frippe som knappt tvättar bilen ens.......

edit: man fick visst inte skriva ***
Senast redigerat av Frippe_L (8 februari 2010)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1171
Ja min tråd handlar inte så mkt om min bil längre...
Men ja ska bygga vidare kväll å nu börjar montering av ljudgrejerna så nu börjar det roliga smile
Kommer nog bilder ikväll på ljudet, dock smygbilder så ni inte ser helheten för det får ni se på elmia tongue


3 466 Inlägg
8 februari 2010
#1172
eplamojje skrev:
Ja min tråd handlar inte så mkt om min bil längre...
Men ja ska bygga vidare kväll å nu börjar montering av ljudgrejerna så nu börjar det roliga smile
Kommer nog bilder ikväll på ljudet, dock smygbilder så ni inte ser helheten för det får ni se på elmia tongue
Oj då redan kommit så långt med det nya bygget? yikes

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1173
**M_icke_:
Japp, ska börja på kabeldragning nu och montera in basarna och steget där bak...
Så nästa gång ni kommer har ja lite kabeldragning ni kan fixa smile

Ja ska lacka dom sista grejerna till brädan i veckan sen ska den oxå monteras ihop helt...


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1174
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/855848_e483j1.jpg
nånstans i focusen....basarna sitter bara med 1 skruv, är inte helt klar! det kommer mera smile smile smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/855851_qf4rej.jpg
hmm ska denna hoppas sönder eller är det nått nytt? Det återstår att se .........


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/855857_fkda32.jpg
rörigt? nejdå, full kontroll!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/855860_opht80.jpg
2st 60 amp batterier där framme och 2st 100 amp där bak..men ja har ett 60 amp till som ja måste hitta plats till, men var ?


Huh? (`´,)
518 Inlägg
8 februari 2010
#1175
Under instrumentbrädan på passagerarsidan. Eller under baksätet om du kan kapa lite i påten under?

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

3 466 Inlägg
8 februari 2010
#1176
eplamojje skrev:
**M_icke_:
Japp, ska börja på kabeldragning nu och montera in basarna och steget där bak...
Så nästa gång ni kommer har ja lite kabeldragning ni kan fixa smile

Ja ska lacka dom sista grejerna till brädan i veckan sen ska den oxå monteras ihop helt...
Låter bra! Då kan vi ju hitta ngt kul ställe att göra av det siste batteriet med. big_smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1177
var? under brädan vid handsfacket sitter hastighetsmätaren..å bak är det fullt av "annat" som vi inte ska gå in på....ska nog hitta nått mer i motorrummet som inte behövs smile
ac pumpen ryker, ska ha en extra 100amp generator där istället


Huh? (`´,)
518 Inlägg
8 februari 2010
#1178
eplamojje skrev:
var? under brädan vid handsfacket sitter hastighetsmätaren..å bak är det fullt av "annat" som vi inte ska gå in på....ska nog hitta nått mer i motorrummet som inte behövs smile
ac pumpen ryker, ska ha en extra 100amp generator där istället
Det var en BMW från Norge som hade 4-5 monterade bakom fronten på högkant. Den var i bilsport för en tid sen. Kan det funka då?

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#1179
kan bli nått sånt, evilaudio har oxå batterierna i fronten på jettan..
men ja ska testa systemet först, kan funka med 4 batterier me


3 466 Inlägg
8 februari 2010
#1180
Works skrev:
eplamojje skrev:
var? under brädan vid handsfacket sitter hastighetsmätaren..å bak är det fullt av "annat" som vi inte ska gå in på....ska nog hitta nått mer i motorrummet som inte behövs smile
ac pumpen ryker, ska ha en extra 100amp generator där istället
Det var en BMW från Norge som hade 4-5 monterade bakom fronten på högkant. Den var i bilsport för en tid sen. Kan det funka då?
Menar du något i stil med Evilaudios jetta?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"


Sök