4913
Sök

Pierburg 175cd eller SU hif 6?

Tvättar med diesel
146 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
tjena, har en b230a med extraktor, 2.5" system, simons fullflödes dämp, öppet K&N filter,elfläkt. möjligt att även kammen är bytt och toppen är bearbetad(har inte haft den så länge). och det sitter då en pierburg 175cd förgasare på, men undrar om de skulle bli någon skildnad i t.ex effekt/bränsle förbrukning om jag byter till en SU hif6 förgasare jag har ligger? mvh christian
Senast redigerat av crilee_ko (29 juli 2009)

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
29 juli 2009
Inte ett smack. Men du borde skaffa dubbla eller ett bättre sprut

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

21 761 Inlägg
29 juli 2009
Jag tycker det också.

Både Pierburg 175 CD och SU HIF-6 är för "vanligt" bruk när de är enkelmonterade (så vitt jag vet) och då ska det inte vara någon skillnad, i så fall är det bättre med dubbla såna eller hellre weber som ju är beprövade trimförgasare. smile

Tvättar med diesel
146 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
oki:) men saken är den att jag helst vill få ner bränsle förbrukningen då den drar nästan två liter milen..yikes tankade fulltank(34liter) och räknade på att den drog 1.5liter/milen och jag fick soppa torsk när jag egentligen skulle haft 9liter kvar

21 761 Inlägg
30 juli 2009
Har du tung högerfot eller kör enbart stadstrafik?

Så där mycket ska inte förgasarmotorn dra om man kör "normalt" enligt min åsikt, trots att det eventuellt sitter en annan kam. Då förstår jag att du vill byta ur ekonomisynpunkt, jag trodde att du ville ha mer att åka med. smile

Det viktiga i det här läget är väl att sätta dit förgasare som är i bra skick, alternativt se över den som sitter på nu.

Sök