Få bort röklukt i bilen

aafaan
31 juli 2009 · 44 Inlägg

någon som vet vad det bästa sätter att få bort den äckliga röklukten ur en bil? har hört att ättika ska hjälpa men är det nån som kan bekräfta det? mvh andré

volvoentusiasten
31 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Det fungerar rätt bra!

Eller så kan du lämna in den till någon som tvättar textilen, kostar inte så farligt mkt.

einherjer
1 augusti 2009 · 587 Inlägg

cittran jag har har de rökts i 3 skift i. Fattar inte att folk röker i bilarna längre - blir svårsålda som fan pga det om det luktar för illa som Cittran gjorde.

Gav den en rejäl omgång med ångdammsugare , hade sen ättika och träkol i bilen i 2 månader samt nervevade rutor runt om dygnet runt vid bra väder och hade en stor klase wunderbaum i den också. Nu luktar det faktiskt helt okej i bilen sa en kille som inte vart i den innan , luktade varken rök , ättika eller wunderbaum.

aafaan
1 augusti 2009 · 44 Inlägg

ewrs skrev:
Min vinröda BMW hade en äcklig jävla röklukt när jag köpte den. Åkte till Mekonomen och blev tipsad om ett medel i flaska (sprayburksliknande), med en borstdel istället för spraymunstycke. Gnuggade tak, stolpar runtom och klädsel och fick bort nästan all lukt. smile

ska in o höra med dom om det:)

maco
1 augusti 2009 · 1 207 Inlägg

Ättika fungerar rätt ok. Men man skall inte rengöra med ättikan utan bara hälla ut litet på ett fat eller i en öppen burk och låta det dunsta inne i bilen, sedan är det bara vädra ut ättika lukten. Du kommer dock inte få bort all lukt. Tidigare ägare hade rökt i min bil så det luktade satans mycket i min bil. Jag tog ättika på ett fat och lät det stå under en dag och en natt, därefter så tog jag ut askkopparna och diskade dessa. Även fast de kan se rena ut så testa att diska de - mitt vatten blev alldeles gult! Sedan tog jag tryckluft blåste rent överallt. Därefter så dammsugade allt och rengjorde med för ändamålet rätt tvättmedel. Det luktade fortfarande så jag körde en gång till med ättikan.
And then you top it off with a nice wounderbaum.

Jag fick bort det mesta av lukten, fast då röker även jag (dock inte i bilen) så man har väl lite avtrubbat luktsinne vad det gäller rök.

p.s. ozon rengöring tar garanterat bort all lukt, vet dock inte vilka som håller på med sådant.

volvo_92 Blivande lastbilscaffis
1 augusti 2009 · 134 Inlägg

har du ätta med något medel kommer inte ihåg vad det heterprovat och tv

Blivande lastbilscaffis
Kesler
1 augusti 2009 · 3 650 Inlägg

volvo_92 skrev:
har du ätta med något medel kommer inte ihåg vad det heterprovat och tv

ååååkej

Severin
1 augusti 2009 · 1 587 Inlägg

Kesler skrev:

volvo_92 skrev:
har du ätta med något medel kommer inte ihåg vad det heterprovat och tv

ååååkej

HAHA ! lol

oxysol
12 augusti 2009 · 5 Inlägg

Bara ett tips, men kolla gärna på www.oxysol.com ... samma produkt som används vid bilrekond, beroende på hur mycket det luktar tar det allt ifrån några timmar till 2-3 längre behandlingar för att helt bli av med lukten.

www.oxysol.com :: Produkter för lukt- & mögelsanering
joonte_ got stance?
12 augusti 2009 · 546 Inlägg

aafaan skrev:

ewrs skrev:
Min vinröda BMW hade en äcklig jävla röklukt när jag köpte den. Åkte till Mekonomen och blev tipsad om ett medel i flaska (sprayburksliknande), med en borstdel istället för spraymunstycke. Gnuggade tak, stolpar runtom och klädsel och fick bort nästan all lukt. smile

ska in o höra med dom om det:)

turtle extreme interior heter den funkar bra har provat den själv men dock inte på röklukt.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
mazdalover
12 augusti 2009 · 542 Inlägg

en skål med ättika under natten har jag fått bort röklukt med på alla bilar som jag testat med.. funkar bra och inte dyrt smile

Melker_elk Blyfot och motor dödare
12 augusti 2009 · 388 Inlägg

en näve hela kaffebönor under natten löser det, om man står ut men kaffe lukt ett par dar efter hehe.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
niclas_swe bitter besserwisser
12 augusti 2009 · 644 Inlägg

volvo_92 skrev:
har du ätta med något medel kommer inte ihåg vad det heterprovat och tv

lite tidigt att gå på flaskan 4 min i 9

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Smedsgård
12 augusti 2009 · 50 Inlägg

Jag hade en Golf 2:a....rökt i...ja testade ättika och allt...tog tillochmed av klädsel på alla stolar och tvättade de...men när värmen kom så kom lukten...allt skit sitter nog i taket.

Ska du bli av med den helt så tror ja de bästa sättet är att lämna in till nån som kan...lär va värt varenda krona för att bli av me lukten

Audi A3 "2.0 Tdi" (2010)
Ejan
13 augusti 2009 · 648 Inlägg

lämna iväg bilen till Ditec eller nåt annat rekondföretag så grejar dom det ..ättika kaffebönor osv osv är bara tillfälliga lösningar,,,det är en redig genomgående tvätt med riktiga grejer och ozonmaskin som gäller för att få bort röklukten.

Brandis Diktator
13 augusti 2009 · 968 Inlägg

om du känner att ditec och sånt är lite över din klass, försök låna en ångdamsugare av någon du känner, eller köp en själv och använd, dom ska tydligen göra ett jävla under, funkar ju på allt också, typ soffan hemma och sängen och liknande

rossboss
13 augusti 2009 · 265 Inlägg

smoke ex rökförintare använde jag i en gammal 740 de kombinerat med skumtvättning av säten och golv mattor o inner tak och så använde jag mig av ren ättika som jag ställde in i bilen ett par dagar
skumtvättten och smoke ex förintaren köpte jag på ok resultatet var över förväntan

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 augusti 2009 · 8 197 Inlägg

volvo_92 skrev:
har du ätta med något medel kommer inte ihåg vad det heterprovat och tv

Eeeh, va? lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
rossboss
13 augusti 2009 · 265 Inlägg

haha

volvoentusiasten
13 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Ejan skrev:
lämna iväg bilen till Ditec eller nåt annat rekondföretag så grejar dom det ..ättika kaffebönor osv osv är bara tillfälliga lösningar,,,det är en redig genomgående tvätt med riktiga grejer och ozonmaskin som gäller för att få bort röklukten.

Se bara till att inte stå utanför bilen så länge om du använder ozonmaskinen, då blir du bränd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang