3542
Sök

Kostnad att äga en cadillac 1968-1973

407 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
#1
Hur mycket kostar det att äga en cadillac från det årtalet?
Försäkring och soppa? Delar? Information?
Vad har dom för låda och motor? Hk? allt vill jag veta?

Finns det inte en Haynes bok om cadillac på nätet där man ser allt info om caddy?

4 005 Inlägg
31 juli 2009
#2
Diesel_77 skrev:
Hur mycket kostar det att äga en cadillac från det årtalet?
Försäkring och soppa? Delar? Information?
Vad har dom för låda och motor? Hk? allt vill jag veta?

Finns det inte en Haynes bok om cadillac på nätet där man ser allt info om caddy?

Klicka här för att hitta regnr till olika cadillacs som du är intresserad av

Klicka här för att få reda på försäkringspriser för just DIG, oftast behöver du ringa på dessa bilar

Klicka här för haynes böcker för cadillacmodeller

Klicka här för information om den bil du är intresserad av

OK?

Lycka till!

ps. hade inte så mycket tid över. ds.


325 Inlägg
1 augusti 2009
#3
slit delar är billigt till dom årsmodellerna, försäkring är billigt, men det är gamla bilar och det behövs hållas efter, motorerna är riktigt fina dom åren, speciellt 68 69 70, 472 eller 500 har mindre betydelse.ska du köpa en,så leta efter en rostfri som alltid, men speciellt på cadillac. då det finns ingen ekonomiplåt att köpa, bilar som fattas delar här o där hade jag också valt bort,


407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#4
triplesixer skrev:
slit delar är billigt till dom årsmodellerna, försäkring är billigt, men det är gamla bilar och det behövs hållas efter, motorerna är riktigt fina dom åren, speciellt 68 69 70, 472 eller 500 har mindre betydelse.ska du köpa en,så leta efter en rostfri som alltid, men speciellt på cadillac. då det finns ingen ekonomiplåt att köpa, bilar som fattas delar här o där hade jag också valt bort,

Jag har tänkt mej en 1970 och neråt för dom har snyggast front. 1971 och 1972 är ful men 1973 går bra.

Hur är utrustningen på dom. Är dom lyxig? Inredningen skulle jag vilja ha lite bilder på.
Viktigaste för mej är breänsleförbrukningen. Vi säger att man glider i ca 40 hk/h, hur mycket soppa drar den då? 1,5 liter milen?

325 Inlägg
1 augusti 2009
#5
ha ha om bränsleförbrukningen är viktigast ska du kanske tänka om,


Kanon..
1 473 Inlägg
1 augusti 2009
#6
Vilken modell hade du tänkt dig för de första?!


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 augusti 2009
#7
Ja bränslemässigt får du nog kolla djupt i plånboken.. hmm
Körde en 68 cab för något år sen, den låg runt 2 liter per mil på landsväg. Nyrenoverad 472 i den.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 augusti 2009
#8
Som alla andra säger, Har man råd att äga en Cadillac med 500 motor, Då bryr man sig inte om bränslekostnader !
Vill du ligga runt litern så e det la en 305a som gäller för din del ..

C H E V R O L E T <3

407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#9
Jag hade tänkt en Deville eldorado är så dyr. Men hittar jag en eldorado så köper jag den.
Jag vet om att dom drar mycket. Men det är väll roligt att veta hur mycket. 4 liter 30 hk/h har jag fått ett svar wink

50 000 - 55 000 kr tänkte jag ge ut. Visst låter det lite mej lite fix får det vara. Jag gillar att hålla på med bilar.

Är det bra kavlité på dom? Det är inte så att man måste byta och serva den ofta?
Som jag hade tänkt köra med den är bara smygglida cool Kommer inte köra över 90 som max.
40 km/h har jag tänkt mej.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 augusti 2009
#10
det är bra glidar bilar. ! Blir bilen för varm vid crusingar osv så får du bara byta till en större kylare smile
Alla bilar måste ju skötas o servas !

C H E V R O L E T <3

407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#11
Children-Of-Bodom skrev:
det är bra glidar bilar. ! Blir bilen för varm vid crusingar osv så får du bara byta till en större kylare smile
Alla bilar måste ju skötas o servas !

Joo alla bilar gör det men vissa måste skötas om onödigt mycket.
Det är ju en helt otrolig skillnad mellan en 80-talare 740 och en 80-talare citroën i kvalité.
740 håller typ för allt, men dricker lite mera.

Annars så behöver jag inte köpa just en cadillac. Jag kan köpa kanske en chevrolet 60-talare.
Jag fattar inte varför en helt vanlig jänkare från 60-talet som är skabbig är värt lika mycket som en fräsh cadillac. Kolla bara på el camino och ford mustang med 6:a.

Men cadillac är jag ganska säker på att jag köper, men skulle det vara en billig muskelbil i vägen så köper jag den. Det måste vara 4d HT. Cupé är så jävla trång där bak, har jag för mej.
Senast redigerat av Diesel_77 (1 augusti 2009)

325 Inlägg
1 augusti 2009
#12
en sak att tänka på är att det är jobbigare att renovera/skruva med cadillac än cheva och delarna är dyrare.cheva smalblock e sjukt biliga att skruva med,allt finns nästan nytillverkat till cheva,så är det inte med cadillac. ska du renovera lär du bli avundsjuk på cheva och ford ägare pga pris och tillgång på delar


407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#13
triplesixer skrev:
en sak att tänka på är att det är jobbigare att renovera/skruva med cadillac än cheva och delarna är dyrare.cheva smalblock e sjukt biliga att skruva med,allt finns nästan nytillverkat till cheva,så är det inte med cadillac. ska du renovera lär du bli avundsjuk på cheva och ford ägare pga pris och tillgång på delar

Joo. Cheva är som volvo.
Är det därför cheva är så dyr? en cheva drar lite soppa om man jämför med cadillac.

Men det är frågan hur mycket en cadillac drar? Jag vill helst ha en cadillac för dom är inte raggarstämplade.
Dom är mera mafia.

325 Inlägg
1 augusti 2009
#14
jävligt svårt att säga beror mycket på skick. jag har aldrig funderat på vad mina har sugit i sig.jämför du en cheva 454 och en 500 tror jag det går jämt ut. ska du inte använda den som vardags bil så är det inget problem.sen är väll cadillac mer en negerbil ha ha


407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#15
triplesixer skrev:
jävligt svårt att säga beror mycket på skick. jag har aldrig funderat på vad mina har sugit i sig.jämför du en cheva 454 och en 500 tror jag det går jämt ut. ska du inte använda den som vardags bil så är det inget problem.sen är väll cadillac mer en negerbil ha ha

Joo. Men det är en statusbil.
Jag behöver bara veta hur mycket dom drar vid olika km/h. T.ex. vid 40 km/h så drar dom 1,5 liter milen.

1 207 Inlägg
1 augusti 2009
#16
Cadillac är per definition upper-class raggarbil.

Så om jag förstått det hela rätt så prioriterar du bränsleförbrukningen högt så du tänker skaffa en stor Cadillac eftersom du inte vill få en raggar stämpel?

Herrens vägar äro outgrundliga...
Senast redigerat av maco (1 augusti 2009)

325 Inlägg
1 augusti 2009
#17
upper-class raggarbil ha ha helträtt


407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#18
maco skrev:
Cadillac är per definition upper-class raggarbil.

Så om jag förstått det hela rätt så prioriterar du bränsleförbrukningen högt så du tänker skaffa en stor Cadillac eftersom du inte vill få en raggar stämpel?

Herrens vägar äro outgrundliga...

Det är så att jag tänker skaffa en cadillac. Joo, för att inte få en raggarstämpel.
Men jag måste veta hur mycket soppa dom drar. Tänk om dom drar 5 liter milen.

325 Inlägg
1 augusti 2009
#19
nä dom drar inte 5liter.hade en 66a med tok slut 429a och holly förgasare, den drog väl runt 3liter.det är inte normalt


407 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#20
triplesixer skrev:
nä dom drar inte 5liter.hade en 66a med tok slut 429a och holly förgasare, den drog väl runt 3liter.det är inte normalt

Jag hade tänkt en Deville för dom uppfyllar alla mina krav.
Dom har: AC,elhissar,elspeglar och sköna säten och bra komfrot. Det räcker för mej wink

Däremot eldorado så är det lyxbilarna #1, men dom är framhjulsdriven och mycket dyrare att äga. 500 motor har dom också på 8,2 liter.

vad har en deville 68-70 för motorer och låda och utrustning?


Sök