3735
Sök

Kostnad att äga en cadillac 1968-1973

Volvo850-92
1 678 Inlägg
5 augusti 2009
#41
triplesixer skrev:
fast en th700 håller väl dåligt bakom en 500a i en tung cadillac.
2d ht är ju snyggare än 4d ht, men jag hade valt en 4d.mindre klabb när man har folk i bilen

En 500:a finns ju bara på en Eldorado.


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 augusti 2009
#42
Volvo740-88 skrev:
1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

TH står för Turbo-Hydramatic. Och som Camaro67 säger, TH700 har lockup, dock så håller den verkligen inte för lika mycket som TH400 håller för.

TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

325 Inlägg
5 augusti 2009
#43
jaja 472-500 stort sett lika starka.sen satt 500 i senare deviller och Fleetwoods också. 75 tror jag.


Volvo850-92
1 678 Inlägg
5 augusti 2009
#44
Siarnaq skrev:
Volvo740-88 skrev:
1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

TH står för Turbo-Hydramatic. Och som Camaro67 säger, TH700 har lockup, dock så håller den verkligen inte för lika mycket som TH400 håller för.

TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

Nee jag satsar inte på prestanda när det är glidarbil cool
Så desto längre ner man kommer th350 deso mera klara det?

1. Så th400 är för prestanda och th700 är för komfort och ekonomi?
2. en 472 har 375 hk. vad har en 500?
3. Varför stattsade cadillac på stora motorer som dricker soppa, istället för att sattsa på en mindre motor som dricker mindre och utvecklar mera hästar.


325 Inlägg
5 augusti 2009
#45
Siarnaq skrev:
Volvo740-88 skrev:
1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

TH står för Turbo-Hydramatic. Och som Camaro67 säger, TH700 har lockup, dock så håller den verkligen inte för lika mycket som TH400 håller för.

TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

en 472 eller 500a hade nog käkat upp en 700 rätt fort.dom tidiga hade väl närmare 750nm och i en tung bil,ingen bra kombination


325 Inlägg
5 augusti 2009
#46
Volvo740-88 skrev:
Siarnaq skrev:
Volvo740-88 skrev:
1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

TH står för Turbo-Hydramatic. Och som Camaro67 säger, TH700 har lockup, dock så håller den verkligen inte för lika mycket som TH400 håller för.

TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

Nee jag satsar inte på prestanda när det är glidarbil cool
Så desto längre ner man kommer th350 deso mera klara det?

1. Så th400 är för prestanda och th700 är för komfort och ekonomi?
2. en 472 har 375 hk. vad har en 500?
3. Varför stattsade cadillac på stora motorer som dricker soppa, istället för att sattsa på en mindre motor som dricker mindre och utvecklar mera hästar.

nä en th350 är inte starkare än en th400a, 500an hade som mest 400hk tror jag.men massor av vrid.
Senast redigerat av triplesixer (5 augusti 2009)


407 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
#47
triplesixer skrev:
Volvo740-88 skrev:
Siarnaq skrev:

TH står för Turbo-Hydramatic. Och som Camaro67 säger, TH700 har lockup, dock så håller den verkligen inte för lika mycket som TH400 håller för.

TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

Nee jag satsar inte på prestanda när det är glidarbil cool
Så desto längre ner man kommer th350 deso mera klara det?

1. Så th400 är för prestanda och th700 är för komfort och ekonomi?
2. en 472 har 375 hk. vad har en 500?
3. Varför stattsade cadillac på stora motorer som dricker soppa, istället för att sattsa på en mindre motor som dricker mindre och utvecklar mera hästar.

nä en th350 är inte starkare än en th400a, 500an hade som mest 400hk tror jag.men massor av vrid.

500 = 8,2 L V8 th700
472 = 7,3 L V8 th700

Är det stor skillnad på komfort och prestanda? Kvalité? Delar?
Jag har inte fått svar på bränslefrågan än tongue Hur mycket tror du att dom drar vid gildarkörning ca 40 km/h.

407 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
#48
Man när jag går in på blocket och tittar på dom dära Cadillac och 70-talare lincoln VI och V så blir man mera sugen på köpa en lincoln.

Lincoln har ju mera komfort och är mycket ovanligare och är mera gangsta smile

Jag blev förvirrad nu. Hjälp mej. Cadillac eller lincoln.

http://www.blocket.se/alvsbyn/Cadillac_ … =4&w=3 Cadillac med th400 låda.
http://www.blocket.se/varmland/Ford_Lin … amp;last=1 lincoln V. Finns VI för samma pris men inte just nu.

Vem av dom har mest stil, klass och attityd.

Obs. Jag kan ha en 70-talare cadillac också. Men då skall det vara en Eldorado.
Är det stor efterfrågan på 70-talare eldorado?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … arritz.jpg typ en sådan.
70-talare är ju lite billigare än 60-talare.
Senast redigerat av Diesel_77 (6 augusti 2009)

135 Inlägg
6 augusti 2009
#49
Volvo740-88 skrev:
3. Varför stattsade cadillac på stora motorer som dricker soppa, istället för att sattsa på en mindre motor som dricker mindre och utvecklar mera hästar.

För en stor lågvarvig motor ger mycket bättre komfort. Sedan har ju aldrig cadillac satsat på att få ut så många hästar som möjligt, utan bara tillräckligt! tongue

Sedan ska man säga att th700 lådan kom först på 80-talet...


152 Inlägg
6 augusti 2009
#50
Min erfarenhet av 70-talsmodellerna och numera med den första "midsize"caddyn som gjordes: Slitdelar (framvagn,motor,låda,vissa eldetaljer) kostar ungefär lika till alla GM,och passar dessutom på ett flertal olika märken.
Just modellspecifika detaljer kostar dock en hel del,om man hittar dem alls! (Dock inget problem till fullsizemodellerna)
Kvalitetsmässigt ska du sikta så tidigt som möjligt,och helst innan 72:orna Det var lågkonjuktur då och alla hade kris,och snålade in ganska ordentligt på kvalité.

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

4 682 Inlägg
6 augusti 2009
#51
Siarnaq skrev:
TH400 pallar för över 900hästar, TH700 börjar ge vika vid 400 sträcket. Dock så om du är ute efter Cadillac så gissar jag att du inte siktar på prestanda.

spelar mindre roll hur många hk då har , det är vridet och bilens vikt som tar kål på lådor.
men ingen chans i världen att en opreppad th400 håller för 900hk/th700 håller för 400hk i en 2-tons cadillac med BB..

407 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
#52
SevilleDiesel skrev:
Min erfarenhet av 70-talsmodellerna och numera med den första "midsize"caddyn som gjordes: Slitdelar (framvagn,motor,låda,vissa eldetaljer) kostar ungefär lika till alla GM,och passar dessutom på ett flertal olika märken.
Just modellspecifika detaljer kostar dock en hel del,om man hittar dem alls! (Dock inget problem till fullsizemodellerna)
Kvalitetsmässigt ska du sikta så tidigt som möjligt,och helst innan 72:orna Det var lågkonjuktur då och alla hade kris,och snålade in ganska ordentligt på kvalité.

Det var ju 1976 som var sista årdet för fullsize för Deville. Eldorado var 1978.

Om jag ska välja en 70-talare så måste det bli en eldorado för dom ser mycket bätre ut.
70-talare är ju mycket billigare än sen 60-talare. Dessutom ser dom kanska PIMP ut cool
men ska det bli en deville så får det bli en 1970 och neråt.

4 682 Inlägg
6 augusti 2009
#53
camaro67 skrev:
Th700 lådan har lockup i växellådan vilket gör att den inte slirar när du åker vilket är bra om du vill åka billigare. Det har inte 400

th400 fanns däremot att fås med switch pitch vilket jämnar ut saken. men om du vill köra ekonomiskt så vinner ändå th700 lådan p.g.a sin överväxel.

407 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
#54
Moparboy440 skrev:
camaro67 skrev:
Th700 lådan har lockup i växellådan vilket gör att den inte slirar när du åker vilket är bra om du vill åka billigare. Det har inte 400

th400 fanns däremot att fås med switch pitch vilket jämnar ut saken. men om du vill köra ekonomiskt så vinner ändå th700 lådan p.g.a sin överväxel.

Vilka cadillac har th400 och th700?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2009
#55
Om du nu är så intresserad av bränsleekonomin så bör du ju fråga ägeren till bilen i fråga du ringer/mailar/kollar på. En bil med fräsch motor kan dra 1,5 liksom samma bil med sliten/feljusterad motor och drivlina kan sluka i sig uppåt 3-4 liter...

Är du så rädd för att få en "raggarstämpel" så kanske du ska köpa en sitt och träng, ****** mitt i vägen eller annat skrot istället.

ang lådorna så är 400 i princip en förstärkt 350.

Rock'n Roll

Eliminator
1 441 Inlägg
6 augusti 2009
#56
Annars går ju traktorer 40 Km/h idag smile

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

325 Inlägg
6 augusti 2009
#57
ska du ha nån annan låda än th400 ska du ha en 4L80E som väl nästan är en vidareutvecklad th400a


4 682 Inlägg
6 augusti 2009
#58
Diesel_77 skrev:
Vilka cadillac har th400 och th700?

th400 fanns i de flesta rwd cadillacs från mitten av 60-talet fram till slutet av 80-talet.
th700 fanns bara i fleetwood gen5 och brougham.

4 682 Inlägg
6 augusti 2009
#59
Sokrates skrev:
Annars går ju traktorer 40 Km/h idag smile

/Tommy.

dagens traktorer går ju mycket hårdare än så tongue , vet du inte att bönderna använder hela eu-bidraget till att trimma traktorn wink ?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2009
#60
Moparboy440 skrev:
Sokrates skrev:
Annars går ju traktorer 40 Km/h idag smile

/Tommy.

dagens traktorer går ju mycket hårdare än så tongue , vet du inte att bönderna använder hela eu-bidraget till att trimma traktorn wink ?

Whiiii! Jag ska bli bonde big_smile
Senast redigerat av TenZer (6 augusti 2009)

Rock'n Roll


Sök