3637
Sök

Kostnad att äga en cadillac 1968-1973

Volvo850-92
1 678 Inlägg
10 augusti 2009
jag har en liten fråga.
1966-68 så hade dom en annan front järmfört med 1969-1970.

Vad mera skillde det?
Hittade en fin fräsh cadillac 1968 2D ht frå 49500 kr big_smile Den såg bra ut på blocket.

Hur som helst. Finns det någon sida där man kan kolla allt vad som skilljde mellan årsemodellerna som på t.ex. volvo 740 på wikipedia. Där kan det stå: 740 1987 var första året med B230F. typ.

152 Inlägg
10 augusti 2009
googla Cadillac(ev. modell) och det kommer garanterat upp något förslag på sidor med allt man behöver veta!

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Volvo850-92
1 678 Inlägg
10 augusti 2009
SevilleDiesel skrev:
googla Cadillac(ev. modell) och det kommer garanterat upp något förslag på sidor med allt man behöver veta!

Du tror inte jag har gjort det wink

325 Inlägg
10 augusti 2009
Volvo740-88 skrev:
jag har en liten fråga.
1966-68 så hade dom en annan front järmfört med 1969-1970.

Vad mera skillde det?
Hittade en fin fräsh cadillac 1968 2D ht frå 49500 kr big_smile Den såg bra ut på blocket.

Hur som helst. Finns det någon sida där man kan kolla allt vad som skilljde mellan årsemodellerna som på t.ex. volvo 740 på wikipedia. Där kan det stå: 740 1987 var första året med B230F. typ.

googlar du cadillac och wikipedia får du upp http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac där hittar du det mesta, cadillac bytta karosser vart annat år och ändrade lite i mellan 65-66 va samma men med lite olika lister. kan man säga. 67-68 va samma med lite olika lister, fast bytade motor 68, alltså har en 68 och en 69 olika karosser.68an är en fin årsmodell,67an är lite snyggare, men 68an har mycket bättre motor

97 Inlägg
11 augusti 2009
Jag har en 68:a 2dht till salu för 69000SEK. Besiktigad och körklar i bra bruksskick.

407 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Men jag blir så sur på mej sjävl tongue
Jag känner att cadillac är bra men ändå skulle jag vilja ha en Lincoln Mark 4 som ligger i samma prisklass.

http://home.olemiss.edu/~badwf/79CollectorsSeries.jpg
Dom ser ut som att kosta 300 000 kr. big_smile

Jag vet inte vad jag ska välja. Har velat fram och tillbaka :S

325 Inlägg
23 augusti 2009
ta en lincoln

407 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
triplesixer skrev:
ta en lincoln

Säker? Är det inte bättre att skaffa en cadillac?
Jag vet inte vad som är bäst. Jag är neutral till dom sad

Om du fick välja: Cadillac 1969-1970 eller Lincoln Mark V
Senast redigerat av Diesel_77 (23 augusti 2009)

325 Inlägg
23 augusti 2009
ha ha verkar ju kvitta.men cadillac är ju det självklara valet

407 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
triplesixer skrev:
ha ha verkar ju kvitta.men cadillac är ju det självklara valet

Jag ändrade mej.
Jag tror att jag kör på cadillac för att dom är billigare att äga och Cadillac är högre status än lincoln.
Dessutom så kan man låta en cadillac låta mera V8 än lincoln.

Anledningen varför jag också gillar lincoln är att det är en PIMP-bil big_smile cool

Är cupé dyrare än 4d ht?

325 Inlägg
23 augusti 2009
varför kan man låta en cadillac låta mer v8? cupe anses finare än 4dht men skicket på bilen avgör, du måste driva med mig? annars får du bjuda på ditt röka!

407 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
triplesixer skrev:
varför kan man låta en cadillac låta mer v8? cupe anses finare än 4dht men skicket på bilen avgör, du måste driva med mig? annars får du bjuda på ditt röka!

Hehhe. Men jag menar att det ser bättre ut när det cadillac lever om än en lincoln.
Om en merca levde om så tror man att det är fel på bilen, men när en jänk lever om så är det bara coolt cool

Föressten så blir man inte så bäng så man inte fattar vad man säger när man röker på. Man kan kontrolera sej. Däremot dricka så är det andra bullar.

325 Inlägg
23 augusti 2009
hahaha ok. lycka till med bil köpet.va det nu blir.

407 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Nu har jag hittat en Cadillac som jag vet att den drar under litern. Om man kör som man ska.

Cadillac STS 90-talare. Man kan få en för runt 30K.

Då är frågan?
1.Hur är dom?
2.Kan man ha dom som fin-fin bruksbil?
3. Skatt?
4. Försäkring?
5. Lätt att skruva i?
6. Snabb?
7. Komfort?
8. Delar?
9. Kvalité? Rasar motorn ofta eller? Rostar dom lätt? Är det en skräpbil?
10. Skulle du kunna ha en sådan?

1 045 Inlägg
11 september 2009
har skummat igenom tråden lite,
jag tror en toyota corrolla hade passat dig bra,
dom drar lite soppa, verkar vara högsta prio,
motorn hålller länge,    smile lät meckade...
billig saktt, billig försäkring.... m, m, m,  så kolla lite mer på toyota så blir det bra...

en cadillac är allt annat det... dom drar mycket soppa, dom har dyr försäkring, det är dyr skatt, det är dyra delar,, hyffsat lätt skruvade dock, och rostar som vilken annan bil som helst....

och en cadillac sts är inget man vill ha, framhjuls driver hmm så surt...... och en liten bil desutom..

2 182 Inlägg
11 september 2009
Diesel_77 skrev:
Nu har jag hittat en Cadillac som jag vet att den drar under litern. Om man kör som man ska.

Cadillac STS 90-talare. Man kan få en för runt 30K.

Då är frågan?
1.Hur är dom?
2.Kan man ha dom som fin-fin bruksbil?
3. Skatt?
4. Försäkring?
5. Lätt att skruva i?
6. Snabb?
7. Komfort?
8. Delar?
9. Kvalité? Rasar motorn ofta eller? Rostar dom lätt? Är det en skräpbil?
10. Skulle du kunna ha en sådan?

1:Har hört mycket bra saker om dem, nöjda ägare kan man lungt säga.

2:Ja, det är lungt att ha dem som fin-fin bruksbil dem är som vilken 90-talsbil som helst

3:Jadu, vet inte riktigt vad den ligger på

4:Gå med i Cadillac Klubben, upp till 30% billigare försäkring hoss IF

5:Beror på hur mycket du kan å hur händig du är, men jag gör det mesta själv på min 89 när det väl behövs göra nått

6:Ja den är snabb, men ingen sportbil

7:Suverän, inte mjuk som min å inte stenhård som en sportbil

8:Nätet, vet många som beställer delar från U.S.A, trots frakt,moms & tullens patetiska "expeditionsavgift" å blir det oftast mycket billigare än att köpa här i Sverige, å du behöver bara vänta 4-5 dar på delarna.

9:Satsa på en med Northstar motor, snålast å bäst motor, de flesta klarar sig bra från rost, men som alla andra bilar beror det på hur den är skött, absolut ingen skräpbil
10:Skulle absoulut kunna tänka mig att ha en, men föredrar när det är lite större å äldre wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök