3911
Sök

Fel LMM?? Volvo 745a 89a..

227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#1
Kan LMMen förstöra lambdan? Eller kan de va så att fel LMM sitter i bilen? Hur ska jag få reda på de? E de nån speciell skillnad mellan 007an och 016?? De e en volvo 745a 89a B230 f motor.. Tacksam för svar för nu börja bli tokig på bilen när den ALDRIG går bra!!!!


518 Inlägg
1 augusti 2009
#2
funkar inte med fel lmm har de sagt till mej på volvo verksta'n

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#3
>Den starta inte alls eller??


518 Inlägg
1 augusti 2009
#4
har du eller föregående ägare haft öppet filter på bilen är det nog det som tagit livet ur din lmm. byt till en som har rätt nr ( gick bilen som den skulle innan eller har den alltid gått illa ? )

jag vet inte om dom på volvo menade att inte bilen skulle starta ens med fel nr på lmm eller om den bara går illa...

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#5
Karl-Bertil skrev:
har du eller föregående ägare haft öppet filter på bilen är det nog det som tagit livet ur din lmm. byt till en som har rätt nr ( gick bilen som den skulle innan eller har den alltid gått illa ? )

jag vet inte om dom på volvo menade att inte bilen skulle starta ens med fel nr på lmm eller om den bara går illa...

Den ha gått ganska illa hela tiden.. förra ägarn körde helt utan filter så de e mycke därför ja undrar.. de e lite grann så att bilen tvekar innan den börjar gå.. den går lite bättre när varven börja komma men den känns fortfarande som om den bli lite strypt.. börja nästan tro de kan va fel lmm nummer i den just nu..


518 Inlägg
1 augusti 2009
#6
har han kört den utan filter så är det nog inte otänkbart att lmm är paj.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#7
misstänker de.. visst kan den pajja lambdan åxå??


518 Inlägg
1 augusti 2009
#8
det däremot vet jag inte. det skiljer sej från bilmärke till bilmärke hur motorn går med paj lambda - vissa märks det inte på medans andra går ojämnt vid jämn gas tex.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

876 Inlägg
1 augusti 2009
#9
016 ska det inte vara antingen 006 eller 007


227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#10
Karl-Bertil skrev:
det däremot vet jag inte. det skiljer sej från bilmärke till bilmärke hur motorn går med paj lambda - vissa märks det inte på medans andra går ojämnt vid jämn gas tex.

Ja precis.. Nej ja e inne på min 3.e lambda nu så de börja bli lite dyrt o byta nästan varannan månad.. Få se om ja kanske hitta en annan lmm o se om den gå bättre då..


227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#11
volvoperfomanceclub skrev:
016 ska det inte vara antingen 006 eller 007

E du helt säker??? Va skulle hända om man ha fel lmm då?? Fel nummer alltså..


Fetast i stan !!
991 Inlägg
1 augusti 2009
#12
volvoperfomanceclub skrev:
016 ska det inte vara antingen 006 eller 007

016 ska det vara !   89 årsmodell har lh 2,4 och ska ha lmm med nummer 016 .   
Årsmodellerna 87 - 88 b230f hade lh 2,2 och ska ha 007  // Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (1 augusti 2009)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

227 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
#13
Klorin_Elvis skrev:
volvoperfomanceclub skrev:
016 ska det inte vara antingen 006 eller 007

016 ska det vara !   89 årsmodell har lh 2,4 och ska ha lmm med nummer 016 .   
Årsmodellerna 87 - 88 b230f hade lh 2,2 och ska ha 007  // Emil

Okej men då vet ja att de inte e fel lmm i den då.. då återstår de bara att se om den e pajj eller inte.. Hoppas de kan va de faktiskt så man kan få den o gå bra!!!


227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#14
Nu e jag tillbaka.. De verkar inte som de ha me Lmmen o göra o de ha nog inte me lambdan o gö.. Nån som ha nå förslag varför bilen e lite trött o hackar lite på gaspådrag?? Kan de ha o göra me att grenrörspackningen e lite trasig?? De e nog de enda ja kan misstänka..


283 Inlägg
3 augusti 2009
#15
det går att ha olika lmm, men alla funkar inte, men oavsett vilken lmm du har på så bör bilen starta till!
lmm kan förstöra lambdan men jag har alldrig råkat ut för de.
o de där med öppet filter att de förstör lmm vet ja inget om, har två bilar me öppet filter. där filtret sitter precis vid lmm o dom håller, har nog hållt en 10-15tusen mil ännu:)

...

227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#16
Okej.. De verka inte som om de e LMMen .. Ja börja misstänka att de e grenrörspackningen.. Kan de va de som gör att bilen bli trött o hackar lite på gaspådrag?? Tack för svar så ja bli av me problemet!


283 Inlägg
3 augusti 2009
#17
nej de tycker jag inte de borde vara, är resten av avgassystemet riktigt, den tar inte tjuvluft vid insug eller något? vilken motor har du?

...

227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#18
De e en B230F motor.. Nej sist ja kolla så va de inge i insuget.. De e därför ja börja misstänka grenröret.. Att de dra in luft där så de bli fel blanding från lambdan.. Kan de va så enkelt??


283 Inlägg
3 augusti 2009
#19
lyser lambdalampan då? om du nollar datan, dvs. tar bort batteripolerna 5minuter o sätter dit dom igen sen startar någon skillnad då?

...

227 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#20
Nej de e de den inte gö:S Nej de spela ingen roll om ja skulle nolla hela styrenheten.. De e ju så att ja e ju inne på min3:e lambda åxå så ja börja bli lite fundersam på va de kan va..



Sök