3321
Sök

Instalera öppet luft Filter GOLF MK3 1.8

26 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan.

Jag är noob jag vet, men e lite tveksam här hur jag ska göra.
Jag har köpt ett sånt biltema öppet luft filter... Tänkte montera på de nu på min golf.
Jag lokaliserar luft boxen och tar bort den översta delen, sedan luft filtert. i den understa delen av boxen så finns en annan slang som går rakt in någonstans, vetefan var men de verkar komma från motorn iallafall, inte insuget.

Så hur ska jag göra. jag kan itne bara sätta biltema filtert på de insugnings rör som går från insuget till luftboxens övre del ? eller ? och om jag kan så hur ska jag göra med de andra slangarna där udner ?

Mvh Brian http://farm4.static.flickr.com/3357/3209528209_efbf57dc59.jpg

11 Inlägg
1 augusti 2009
Den andar slangen du snackar om är troligtvis till förvärmingen av luften till motorn skulle jag gissa, på sommaren gör inte den så mycket nytta i min mening. Men för att få dit ditt öppna luftfilter sä är det bara till att klämma fast det på samma slang som går till locket till luftboxen. Självfallet får du tar bort locket först så att du har någonstans att fästa ditt nya filter på.

26 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Okej, Ska jag låta själva underboxen sitta kvar då så länge. Ska ändå bara testa det i några dagar nu tongue

11 Inlägg
1 augusti 2009
När jag hade en golf så vill jag minnas att jag läta den sitta kvar. Men stäng huven försiktig första gången så att du inte klämmer sönder något. Men som sagt, vad jag minns så finns det utrymma för att ha den kvar där den sitter. Sen håller ju underboxen filtret på plats med och har jag inte helt fel för mig så går där en kanal ner i fronten någonstans där underboxen tar in kall luft med.

26 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Axel_83 skrev:
När jag hade en golf så vill jag minnas att jag läta den sitta kvar. Men stäng huven försiktig första gången så att du inte klämmer sönder något. Men som sagt, vad jag minns så finns det utrymma för att ha den kvar där den sitter. Sen håller ju underboxen filtret på plats med och har jag inte helt fel för mig så går där en kanal ner i fronten någonstans där underboxen tar in kall luft med.

japp där finns en liten kanal för kall luft, gör det något om jag tar bort det gammla filtert då och behåller boxen tongue

11 Inlägg
1 augusti 2009
Det gamla filter fyller ju ingen funktion precis så det kan du lägga undan till i vinter när motorn gärna vill ha förvärmd luft igen. Men fram till dess så kan du låta det öppna filtert ligga i boxen ansluten till samma slang som locket var ansluten till tidigare. Och som jag sa, vad jag minns så lät jag underdelel sitta kvar och la överdelen och det gamla luftfiltret åt sidan.

26 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen du !

Mvh Brian

Sök