Rquired skrev:
Mercedes A190 2003, ca 12k mil och haft den i ett halvår:
Har haft en hel del problem, vilka bilen står på verkstad pga för tillfället:Kass startmotor: 7k+byte, landar runt 10k klart.
Kass vevaxelgivare: 1700:- plus byte, tot. runt 2500:-
Trasig slang insug: 150:-
X antal glödlampor: ca 70:-
Felsökning ink. felkoder: 1000:-
Svetsning av sönderrostad fäste till avgas: 800:-
Totalt: ca 14500:-
Sedan är "nånting" till sönder, efter att ha försökt tolka felkoderna gissar jag på Lmm. Dessutom var den enligt en undersökning sönder på över 50% av dessa, så det är en vanlig felkälla.
En ny Lmm går på 15k+byte, en renovering (om det går, inte alltid möjligt) kostar 7500:- plus frakt i Holland. Hoppas verkligen den är hel, för i så fall är det "bara" en givare för ca 2500:- till
Sedan rostar den som satan, lagning och omlackering är alldeles för dyrt för att jag tycker den skall vara värd det. Så jag hoppas det går på rostskyddsgarantin jag enligt pappret har, för inte kan Mercedes/Hedin skylla bort allt på påslag eller stenskott? Ni skall veta att de har försökt
Och sist men inte minst, Stereon. Ljudet "försvinner" från v-sida då och då och mottagningen är riktigt usel. Kommer garanterat sluta i en antennförstärkare och dylikt...
Notera att detta är utöver "normalt" underhåll