4365
Sök

VOLVO 740 Bromsok-brandskydd/dammskydd

Byggare bob
173 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
För att slippa köpa nya ok så slet jag bort "packningen" runt kolvarna på oket.. vad kommer detta ge för konsekvenser nu... dessutom kom det bromsolja på klossarna.. räcker det att "tvätta" me bräkleeen eller vad det heter

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 augusti 2009
dumheter... men de är ju du som kör bilen.. får du ojla på skivorna och de går varmt, som de brukar göra så kommer de börja brinna big_smile ser besiktningen de så får du absolut inte köra bilen därifrån smile
Senast redigerat av XeptiQ (6 augusti 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

371 Inlägg
6 augusti 2009
Tog du bort damaskern eller o-ringen???
Avsaknad av damaskern kommer att göra så dina bromskolvar kommer rosta och kärva fast sig inom kort.
Avsaknad av o-ringen gör att du kommer få sämre bromsar. suga in luft i bromssystemet. olja på skivor. och den dagen du glömmer fylla på bromsvätska så har du bara handbromsen kvar när du ska bromsa för en älg eller människa.

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 augusti 2009
Munkis skrev:
På vilket sett förbättrade du oken när du avlägsnade damasken?

Nej nej, han förbättrade dem inte... Han pajja hela vittsen med att kunna bromsa!

( Varför änns ha broms på bilen ? )

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Byggare bob
173 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
ja skullle jag kunna använda dom över huvud taget var jag tvungen att ta bort damasken ja... men då får man väl bara köpa nya ok också då...

Med lem
1 127 Inlägg
7 augusti 2009
XeptiQ skrev:
dumheter... men de är ju du som kör bilen.. får du ojla på skivorna och de går varmt, som de brukar göra så kommer de börja brinna big_smile ser besiktningen de så får du absolut inte köra bilen därifrån smile

Dock hoppas jag inte folk kör med "olja" istället för bromsvätska. roll Bromsvätska är INTE någon olja.

Nya ok behövs inte köpas, kan ju alltid köpa renoveringssats med nya o-ringar och damasker och renovera dina nuvarande ok.

Sök