2401
Sök

Mercedes E 55 AMG W210 årsmodell 1998, jag har problem med bilen den går ojämnt

3 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
FELSÖKNING flera gånger men inga felkoder

bilen går ojämnt, Men när det är kallt ute då funkar den bra och normalt oftast, men när det är varmt ute
så går den dåligt hostar och hackar bara när bilen är varm, då dog den vid rödlysena förut och jag fick vänta en halvtimme varje gång innan jag fick igång den,

sen bytte jag då vevaxel givare bränslepumps relä och den gick lite bättre men den dog då oxå men gick att starta på en gång direkt och köra iväg med, en förbättring alltså,

bilen har alltid bra drag inget försvinner! så det är inget sånt!

tändstiften är bytta och tändhattarna fina.

inga slangar som läcker, täta och fina. ingen tjuvluft.

jag har testat att mäta trycket när jag kör, men den har tryck från bränslepumpen hela tiden.

osäker om det är luftmasse mätaren eller kamaxelgivare, eller något annat!
Senast redigerat av bruce601 (10 augusti 2009)

King
82 Inlägg
6 augusti 2009
Kanske testa att byta luftmängdmassa mätaren? den ger inga felkoder när den går sönder.

Mercedes Benz C220 AMG Edition

3 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
hej tack för ditt svar

jag har oxå funderat på det men många har sagt typ merca experter/mekaniker att då skulle bilen gå mkt sämre oftare inte bara när den är varm eller varmt ute,

jag hade en c-klass som jag fick byta luftmassemätare på då gick den väldigt ofta dåligt

342 Inlägg
6 augusti 2009
arbets kompisen hade precis samma problem som du hade å han gick in i datan å kollade å det var luftmängdmassa mätaren som var problem med så han byte den så efter det har den gått som en klocka..

Merca verkstäde har rätt hög timpeng på felsökning tyvär men du kan åka te vilken bosch verkstad som helst å kolla det är ofta halva priset

Sök