Saab 900 -94 2.3l Vägrar starta efter växellådsbyte.

Dometros
8 augusti 2009 · 434 Inlägg

Hej.

När jag fick hem min bil så var den svår att starta enda gången den startade va när den fick hjälp av startgas annars gick det inte, detta va innan jag bytte växellåda pga. den förra hade backen sprungit bort.

Växellådan bytt och allt ihopbyggt igen och redo för att starta men nu vägrar den starta överhuvudtaget motorn går runt, det jag har kollat är Ifall tändstiften är blöta efter jag kört runt motorn lite, men det va dom inte, så då drog jag slutsatsen om att bensinpumpen kanske lagt av, så jag la mig där bak och försökte lyssna om jag hörde pumpen, vilket jag inte gjorde, så det är kanske ett av felen till att den va svår startad förut. Kan det vara bensinpumpen?

Prövade även med att sätta ett tändstift mot chassit för att se om det kommer gnista, men det gör det inte det heller så trodde det va tändspolen, men den fungerar, då jag prövade den på min pappas saab. Vad kan felet vara?


Hoppas ni kan hjälpa mig smile



Felet var Vevaxelgivaren.

Senast redigerat av Dometros (9 augusti 2009)

tobsing
8 augusti 2009 · 2 Inlägg

bensin pumpen kan de vara har jag inte helt felför mig så sitter de en hallgivare (mäter vevaxlens position) den kan vara orsaken tll att den inte tänder..

Dometros
8 augusti 2009 · 434 Inlägg

tobsing skrev:
bensin pumpen kan de vara har jag inte helt felför mig så sitter de en hallgivare (mäter vevaxlens position) den kan vara orsaken tll att den inte tänder..

Kan vara så som du säger, ska pröva åtgärda.

Funkiee Saab älskare!
8 augusti 2009 · 4 597 Inlägg

annars byt vevaxelgivaren, om inte varvräknaren inte hoppar när du försöker starta, är det den.

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Dometros
8 augusti 2009 · 434 Inlägg

Funkiee skrev:
annars byt vevaxelgivaren, om inte varvräknaren inte hoppar när du försöker starta, är det den.

Mvh Patrik

Tror med det är den, men kan den hindra bensinpumpen för att pumpa bensin?, kan byta båda två annars Beroende på pris.

Dometros
9 augusti 2009 · 434 Inlägg

Har fått igång den nu smile Tack så hemskt mycket för hjälpen!

morsole
9 augusti 2009 · 39 Inlägg

Berätta gärna vilket av felen det var, andra kan ha nytta av den informationen!

Mvh Johannes

Dometros
9 augusti 2009 · 434 Inlägg

Felet va Veveaxelgivaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang