3645
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

794 170 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
7 februari 2010
L-W-L skrev:
Vad för färg kan va bra att måla på ramen? Jag måste nog gå på med ngt avfettningsmedel, den lär ju va sketen å fet nu.
Duett ramen har ju igentligen samma färg som bilen men den är inte 100% spikad så svart borde väll funka?
Så lite tips där hade vart nice. smile

Har också puttat in den andra ramen i verkstaden nu. Det blev lite dumt för nu kommer jag inte åt att lyfta motorn med ngn travers så det får bli lyft med traktorn ^^

svart ram,bladfjädrar,bakaxel,framvagn med lite smådetalejer+stötdämpare i nån silver eller guldfärg?

men kommer du välja en mörk kulör på karossen så kanske en ljus ram är att föredra?

hur blir undersidan på karossen? lackad fint eller ska du på med underredsmassa?

sommarbil med lackat underrede tycker jag wink
Senast redigerat av farbrorbozze (7 februari 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
7 februari 2010
L-W-L skrev:
Vad för färg kan va bra att måla på ramen? Jag måste nog gå på med ngt avfettningsmedel, den lär ju va sketen å fet nu.
Duett ramen har ju igentligen samma färg som bilen men den är inte 100% spikad så svart borde väll funka?
Så lite tips där hade vart nice. smile

Har också puttat in den andra ramen i verkstaden nu. Det blev lite dumt för nu kommer jag inte åt att lyfta motorn med ngn travers så det får bli lyft med traktorn ^^

svart ram, röd bakaxel (eller gul) och sen allting annat svart.. men bakaxeln är snyggt när den är i en annan skrikig färg big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

505 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
jag hade målat ramen i nån grå färg big_smile kan bli fint som fan med grå ram och svart botten  big_smile

Ja det kan ju bli snyggt om det bryter av lite mot botten

farbrorbozze skrev:
svart ram,bladfjädrar,bakaxel,framvagn med lite smådetalejer+stötdämpare i nån silver eller guldfärg?

men kommer du välja en mörk kulör på karossen så kanske en ljus ram är att föredra?

hur blir undersidan på karossen? lackad fint eller ska du på med underredsmassa?

Till karossen va jag inne en gång på vinröd, liknande den duetten på bilden jag la upp sist. Men med lite mer glitter i.
Klart det är snyggt med lackad undersida men då vågar jag nog inte köra med den tongue
Jag har en framvagn som redan är blästrad å målad röd även kardan e röd och så har jag en b18 som står renoverad röd.

dadde skrev:
svart ram, röd bakaxel (eller gul) och sen allting annat svart.. men bakaxeln är snyggt när den är i en annan skrikig färg big_smile

Ja det är snyggt när ngt sticker ut lite å drar till sig blicken smile

Så några saker jag fått va redan röd målat och vissa saker va svarta så jag tror att tanken en gång va att göra det röd/svart

Customiserare
1 212 Inlägg
7 februari 2010
L-W-L skrev:
rockabilly_ponta skrev:
jag hade målat ramen i nån grå färg big_smile kan bli fint som fan med grå ram och svart botten  big_smile

Ja det kan ju bli snyggt om det bryter av lite mot botten

farbrorbozze skrev:

Till karossen va jag inne en gång på vinröd, liknande den duetten på bilden jag la upp sist. Men med lite mer glitter i.
Klart det är snyggt med lackad undersida men då vågar jag nog inte köra med den tongue
Jag har en framvagn som redan är blästrad å målad röd även kardan e röd och så har jag en b18 som står renoverad röd.

dadde skrev:

Ja det är snyggt när ngt sticker ut lite å drar till sig blicken smile

Så några saker jag fått va redan röd målat och vissa saker va svarta så jag tror att tanken en gång va att göra det röd/svart

röd o svart har många det... då kan det vara snyggt att bryta av det svart/röda med en grå/silvrig ram och kanske bultar eller nått big_smile

raggen går

292 Inlägg
7 februari 2010
Fan vad vackert det blir! big_smile

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)

505 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Funderade lite på underredsmassan. Är det inte ett lager massa på ramen? kanske inte fram vid motorrummet men bakåt.. Då ser man ju inte direkt färgen på ramen hmm

6 527 Inlägg
8 februari 2010
L-W-L skrev:
Funderade lite på underredsmassan. Är det inte ett lager massa på ramen? kanske inte fram vid motorrummet men bakåt.. Då ser man ju inte direkt färgen på ramen hmm

SKa du bara köra sommartid & håller bilen tvättad under tycker jag du ska satsa på lackat under smile mycket trevligare så. mer utställningsskick, välj en obruten färg röd,svart eller så , då kan du bättra med vanlig målarfärg för järn i framtiden när det blir nåt stenskott. volvos stänkskydd är ju dessutom snygga så såna kan du ju montera för att skydda från det värsta stensprutet. wink

jag kör med penselmålad med vanlig röd "mekanlack" på pontiacens ram & det både ser bra ut på håll
(så länge inte nån kryper & tittar) och det håller hyfsat trots att jag sladdar grusväg ibland.
Senast redigerat av farbrorbozze (8 februari 2010)

505 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:

SKa du bara köra sommartid & håller bilen tvättad under tycker jag du ska satsa på lackat under smile mycket trevligare så. mer utställningsskick, välj en obruten färg röd,svart eller så , då kan du bättra med vanlig målarfärg för järn i framtiden när det blir nåt stenskott. volvos stänkskydd är ju dessutom snygga så såna kan du ju montera för att skydda från det värsta stensprutet. wink

jag kör med penselmålad med vanlig röd "mekanlack" på pontiacens ram & det både ser bra ut på håll
(så länge inte nån kryper & tittar) och det håller hyfsat trots att jag sladdar grusväg ibland.

Volvos stänkskydd passar som handen i handsken på duett smile 
Men jag tror jag vill ha underredsmassa endå, grus finns det gott om här hmm

jag lägger upp bild på framvagnen jag har, ngn kanske får en lysande idé wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/855707_66g0cm.jpg
Fjädrarna å stötdämparna borde väll igentligen va annan färg. Dom skulle ju va röda isåfall de andra svart (om man nu ska ha dom färgerna) tongue

2 164 Inlägg
8 februari 2010
jag fick en skit bra ide!! vi byter framvagnar du å jag! min är mer åt det svarta hållet än vad din är.. och din skulle matcha mina fälgar, jaa så gör vi! big_smile

6 527 Inlägg
8 februari 2010
se bara till att lacka ordentligt även om du ska lägga underedsmassa. för du vill väl inte att de ska börja rosta? wink

505 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
jag fick en skit bra ide!! vi byter framvagnar du å jag! min är mer åt det svarta hållet än vad din är.. och din skulle matcha mina fälgar, jaa så gör vi! big_smile

hehe det tycker du wink

farbrorbozze skrev:
se bara till att lacka ordentligt även om du ska lägga underedsmassa. för du vill väl inte att de ska börja rosta? wink

ja det får ja se till! Vill inte göra en massa arbete och bara få göra om det senare

Eftersom jag är lite lat ibland och då drar mig för att måla om allt (som jag tror min morbror måla en gång)
Ha framvagnen röd å fjädrar/stötdämparna ngn annan färg. Då går det lite emot va andra gör wink

6 527 Inlägg
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 februari 2010
jag lämnade in min framvagn på blästring, och la sedan på body på allt när den var tillbaka smile skall lackas grå ovanpå bodyn sen för att göra det lite roligare för dem man kör över wink

Sen blir det ju inte kul för den stackarn som skall blästra om framvagnen om 40 år när det är body, men det skall vara snyggt och slitstarkt wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

505 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Vadå gå emot hur andra gör wink

Tips på hur det kan se ut hos mig smile

Volvo 142: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=131179

Pontiac: http://www.garaget.org/?car=55845&image=1272164

hehe jo många gör ju framvagnen svart med röda detaljer men du hade ju en hel röd framvagn med gula fjädrar wink vilket inte va helt fel ju smile

=Volvo1968]jag lämnade in min framvagn på blästring, och la sedan på body på allt när den var tillbaka smile skall lackas grå ovanpå bodyn sen för att göra det lite roligare för dem man kör över wink

Sen blir det ju inte kul för den stackarn som skall blästra om framvagnen om 40 år när det är body, men det skall vara snyggt och slitstarkt wink

jag vet inte riktigt vad det är för färg som är använd på min men det kan jag ta reda på smile

6 527 Inlägg
9 februari 2010
Jag tycker det är snyggt med rött & lite gult ihop. På pontiacen är det fjädrar,stötdämpare både fram& bak & så styrstagen som e gula, fram&bakaxel+ramen & motorn är röd & underredet svart "body" eller nåt sånt. smile

505 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Jag tycker det är snyggt med rött & lite gult ihop. På pontiacen är det fjädrar,stötdämpare både fram& bak & så styrstagen som e gula, fram&bakaxel+ramen & motorn är röd & underredet svart "body" eller nåt sånt. smile

Duetten kommer ju få svart botten även ramen kommer ju få massa på sig så den kan jag köra svart. Sedan kan framvagn å bakaxeln bli röda. Fjädrar, bladfjädrar, stötdämpare ja man lär sig ju av proffsen, gula? wink hehe

Va ute en stund idag smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/856465_avd99h.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/856467_9kpknz.jpg
Senast redigerat av L-W-L (9 februari 2010)

2 164 Inlägg
9 februari 2010
fan va smidigt big_smile grym motorlyft!

6 527 Inlägg
9 februari 2010
Bladfjädrarna rekomenderar jag att du målar svart som ramen isåfall, dom rostar mellan bladen & kommer ganska snart se sunkiga ut om dom är gula.

505 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
fan va smidigt big_smile grym motorlyft!

ja det gick väldans smidigt faktiskt, hade kanske vart lättare om man va 2 men det gick bra endå.
Kunde ta en större "motorlyft" men det e ju bara en b18 väger inte så mycket hehe tongue

farbrorbozze skrev:
Bladfjädrarna rekomenderar jag att du målar svart som ramen isåfall, dom rostar mellan bladen & kommer ganska snart se sunkiga ut om dom är gula.

Ja det har du rätt i.
Är body ngn mer slitstarkarkare färg eller vad e det?

6 527 Inlägg
9 februari 2010
Body är nåt lite gummiliknande som man kan spruta på innan lackering som gör att färgen tål stenskott bättre. men du får oftast inte så snygg yta på lackeringen då.

Sök