3159
Sök

Slusteg inomhus

23 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#1
Tjo,

Jag har beställt ett Denver CAP-4100 och vill ha de inomhus tills jag får min bil. och jag undrar vad jag behöver för att kunna köra det inomhus?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=141 … onTopOffer
Senast redigerat av GeFance (13 augusti 2009)

685 Inlägg
13 augusti 2009
#2
adapter 230v till 12v
nån signalkälla, tex stereo med RCA utgångar på, kanske en mp3 spelare med kabel till så du får rca.


23 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#3
Hittar ingen adapter som är 12v och 40a som det står... sad

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 augusti 2009
#4
Ett nätaggregat behöver du, men ska du ha ett som klarar av dom strömmarna så blir det dyyyyrt...räkna med några tusen iaf.

Eller så kör du på ett vanligt bilbatteri med en laddare tillkopplad.
Senast redigerat av ChriZtoffer (13 augusti 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

23 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#5
ChriZtoffer skrev:
Ett nätaggregat behöver du, men ska du ha ett som klarar av dom strömmarna så blir det dyyyyrt...räkna med några tusen iaf.

Eller så kör du på ett vanligt bilbatteri med en laddare tillkopplad.
Okej, jag har ett batteri men laddaren hinner ju aldrig ladda upp det... hmm har ett 600w i datorn ocgh ett 300 liggande funkar de 300?

23 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#6
Köper en ctek Multi XS 3600 smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 augusti 2009
#7
Batterier bör ju räcka skapligt länge till det steget och har du sen en laddare på så blir det bara ännu bättre. smile Datornätaggregat fungerar, om man inte pressar steget. Tänk på att dom 300W eller 600W som nätaggregatet levererar är uppdelat på flera olika linor (3.3V, 5V, 12V, -5V osv) så du får inte ut den effekten på en lina. Med ett riktigt kraftigt datornätagg så kan du få ut uppåt 40A på 12V linan, men då kostar det, och det är inte optimalt då nätagget blir snedbelastat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

23 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#8
ChriZtoffer skrev:
Batterier bör ju räcka skapligt länge till det steget och har du sen en laddare på så blir det bara ännu bättre. smile Datornätaggregat fungerar, om man inte pressar steget. Tänk på att dom 300W eller 600W som nätaggregatet levererar är uppdelat på flera olika linor (3.3V, 5V, 12V, -5V osv) så du får inte ut den effekten på en lina. Med ett riktigt kraftigt datornätagg så kan du få ut uppåt 40A på 12V linan, men då kostar det, och det är inte optimalt då nätagget blir snedbelastat.
Okej, Har ett båtbateri stående som jag sätter laddarn på smile 74ah

10 september 2009
#9
jag tänkte göra ett liknande projekt hemma med batteri som strömkälla. men jag undrar om batteriet behöver jordas, och i sådanna fall undrar jag om ni har nått tips till jordpunkt hemma smile

stRaend
10 september 2009
#10
om du bara har slutsteg så kopplar du minus från slutsteget direkt till minus på batteriet. blir nog enklast tror jag?

10 september 2009
#11
okej, tänkte bara om man behövde jorda batteriet wink men det kanke inte behövs ?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 september 2009
#12
Nej du behöver inte jorda batteriet. wink Fast om du verkligen vill det så har du ju (om du bor i ett nyare hus) jord i alla eluttag, den där lilla metallpjåpen som sitter synlig i över/nederkant på uttaget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

10 september 2009
#13
okej tack då vet jag det smile då är det bara att börja bygga då big_smile

2 Inlägg
30 september 2009
#14
tjena!, jag vet inte om denna tråden är aktuell fortfarande eller om du löst ditt problem men annars borde ett kraftig nätdel till en dator + ev en kondensator funka ? smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
30 september 2009
#15
Slutsteg driver man INTE på nätagget i en dator..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

9 Inlägg
30 september 2009
#16
Tjena, jag lånar tråden lite om de är lungt.
Jag behöver något som kan leverera ström till 2 st http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=228135 .
Ska bygga en hemmabioSubba med Pioneers värsting 15"are som element.
Hur ska jag lycka försörja stackarna? Tänkte om jag ska ha 3-4 optima batterier och en 5 faradskondning som källa och på något vis lyckas hålla dom uppe, med hjälp av en Ctek überladdare urban Mutli XS 25000, leverarar 25Ah vilket inte borde räcka tycker jag.. eller gör det de?
Är detta ett svindyrt projekt om det ska funka prima?


10 287 Inlägg
30 september 2009
#17
Skall du spela dunka-dunka eller har du den för film?
Medelenergin i en film-sub med filmmaterial är ganska låg.

/Göran


xDanne skrev:
Tjena, jag lånar tråden lite om de är lungt.
Jag behöver något som kan leverera ström till 2 st http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=228135 .
Ska bygga en hemmabioSubba med Pioneers värsting 15"are som element.
Hur ska jag lycka försörja stackarna? Tänkte om jag ska ha 3-4 optima batterier och en 5 faradskondning som källa och på något vis lyckas hålla dom uppe, med hjälp av en Ctek überladdare urban Mutli XS 25000, leverarar 25Ah vilket inte borde räcka tycker jag.. eller gör det de?
Är detta ett svindyrt projekt om det ska funka prima?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

9 Inlägg
30 september 2009
#18
Mest för filmbruk men även dunka dunka såklart smile vill kunna utnyttja den till maxsåklart cool


4 001 Inlägg
30 september 2009
#19
Varför inte göra rätt å köpa ett inomhussteg?

Så dyra är dom inte.

Här kan man köpa t.ex : http://shop.monacor.se

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må


Sök