Hej!
Tänkte höra om ni har lite tips och bara allmänt tycke om dessa två bilar som jag väljer emellan.
Har ringt på flera andra och hört mig för, men dessa låter bäst och passar mig bäst då jag prioriterar hellre ekonomi än något soppa-drickande vidunder, så gärna inga kommentarer som "men köp en 325:a eller 328:a då", för det kommer ändå inte hända.
Letar bmw e36 i prisklass under 30 papp, som är bra och ekonomisk för plånboken.
1:a bilen är en:
bmw e36 316 sedan -95, gått 23000 mil, blåmetallic, importerad -02 (är totalt två ägare på den), även köpt -02 av den som äger bilen nu, finns servicebok och gamla besiktningspapper, kvitton och papper från tyskland som jag fattade det, kamkedjan är bytt -04, bromsar bytt bak -05, bussningar bytt bägge sidor bak -04, finns bara en uppsättning 15" alu-fälgar med allround däck på (främre lite slitna, bak bra), lite rost vid höger dörr och lite på bagageluckan, ej omlackad, besiktas om jag vill de före köpet, en ganska kraftig skroma på passagerardörren (10 cm lång) vilket bör lagas/lackas. 28000:- säljes pga studier
2:a bilen är en:
bmw e36 316 coupé -94, 21000 mil, blåmetallic, importerad -00 (totalt två ägare även här), 100% rostfri tydligen (han sa att det verkligen inte fanns rost någonstans och att jag gärna fick leta själv), inga bucklor, ej omlackad, elhissar (hissar ner sig när man öppnar dörren osv... som det ska alltså), tygklädsel, v-däcken är bra och på alu, sommardäcken hyffade på 3-ekersfälgar, nybesiktigad, nyskattad, bytt styrbox förra året + styrled i samband med besiktningen, enda(?) minuset jag kan se är att det saknas servicebok! Är det här exemplaret kört nu eller? Spelar serviceboken så jättestor roll? Han har knappt behövt byta alls mycket, så bilen verkar ju fungera väldigt bra vilket kanske kan indikera på att de som har ägt den innan importen verkar ha skött den bra. 25000:- säljes för att köpa en bil att ha i skogen typ jeep eller liknande. Han bor ute på landet, så det stämmer antagligen bra.
Så där! Ge mig gärna tips nu