4138
Sök

Styra en Golf 2 gti utan servo

OEM <3
6 957 Inlägg
20 februari 2010
Satan så bekväma alla är då tongue Min gamle Jetta var servo-lös, fick ju lite träning på köpet tongue

OEM <3

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
20 februari 2010
Jag har  215 breda 17" på min Caddy utan servo, vist går det lite småtrögt att vrida ratten när man står helt still men det är inget jag störs av.

Men bilar som har servo men tex servo oljan har läckt ut är ingen höjdare att ratta stillastående.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

KHRacing
20 februari 2010
Min EVO har borttagen servostyrning, tar man bort alla slangar o blåser rent styrväxeln på servoolja så blir den som en vanlig bil.

se film: http://www.garaget.org/video/rngg665awe6s

min transportlastbil på 1,9ton har heller ingen servostyrning & den har även sk: traktorstyrning med hela styrsnäckan helt monterad ute vid vänster framhjul. den är hur lätt som helst att styra med.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 februari 2010
hade ingen servo på en Ford Sierra jag hade.
Det var jobbigt att fånga returer tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

739 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
hah har redan skaffat golf med servo men har själv kört en golf 2 nu utan servo de va inget farligt kan jag säga smile

Rostskadad
194 Inlägg
20 februari 2010
He's back! hahaha. Nää, men det beror på hur breda däck man kör med, 185or är väl ok eftersom det är standard (iaf på GTI). Men det är skitsamma, det ska kännas att det är sportigt inte mesigt smile

4 586 Inlägg
20 februari 2010
Det ska vara lite hårt att köra en gti ifrån 80 talet

Men du får även en nästan odödlig bil.

Letar nu själv efter en golf 2 gti men svårt att hitta ett fint exemplar.

956 Inlägg
20 februari 2010
linuslinje skrev:
Stefan Varberg skrev:
Om det e en som har servo från början så kommer det att kännas lite tyngre även när man rullar men e utan servo från början går ganska lätt.

Håller med. Vissa bilar som är utrustad med servo men som inte fungerar är nästan helt omöjliga att ratta runt när man kör långsamt.

En golv som inte är utrustad med servo är inga problem att ratta. Lite problem när man står still dock men rulla lite så går det bättre. Sätt för fan inte på en mindre ratt bara. smile

hehe jag hade liten ratt i min golf 2 gti..lite tungt att ratta stillastående med sommardäcken på:p men med 13" vinterdäck var det inge större problem

eldus veldus

RMR-Crew
478 Inlägg
21 februari 2010
twin_cam skrev:
Det är skönt att köra utan servo smile Man får helt annan kontakt med vägen, tycker man det är tungt att vrida på en så liten bil så får man träna lite wink

Tycker faktiskt samma sak.

739 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
tänkte skaffa en gamma caddy senare har dem gamla årsmodellerna servo eller ikke? :p

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
26 februari 2010
vofloo skrev:
tänkte skaffa en gamma caddy senare har dem gamla årsmodellerna servo eller ikke? :p

Ikke men som sagt så har jag inga problem att ratta min med 215 breda sulor wink

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Lökare
128 Inlägg
26 februari 2010
Välj rätt däck till bilen om den är utan servo. Med rätt däck märks det knappt att bilen är utan servostyrning.

Mina smala 165 vinterdäck är mer tungstyrda än ett par 195 sommardäck som jag provade. 185orna jag använder nu är ungefär som vinterdäcken.

Avstängd
1 714 Inlägg
26 februari 2010
Mortalis skrev:
Provkörde en Golf 2 GTI utan servo med 17" hjul. Helt omöjlig att vrida ratten på nästan, samt att varje grop skickade ratten åt höger/vänster.
Hade en med originalfälgarna (13"), ingen gti, utan servo och den gick däremot att köra mer normalt med, även om det är riktigt tråkigt om man håller på med mkt fickparkerande t.ex.
En bekant på den tiden satte på 17" på sin, icke GTI och bilen var i riktigt riktigt gott skick (7000 mil eller nåt), blev i princip okörbar. Något han fick erfara när han dessutom kvaddade nästan hela bilen i en sladd han aldrig hann häva tongue (ingen servo äger!)

2orna är roliga bilar, men kör fan ingen GTI utan servoq

För det första hör ju inte 17 tummare hemma på en golf 2 överhuvudtaget heller roll

Nog för att jag hade 13 tumsfälgar på min golf 2 men dem va iaf 8 tum breda..
Ingen servo (inte ägt nån bil med servo) och 12 tums ratt, funkade utmärkt om man inte är nån 17 åring som bara rört på fingertopparna i 10 års tid och spelat wow, eller är allmänt mjäkig.
Nog för att jag får hänga med hela kroppsvikten i ratten när jag ska fickparkera men så jävla farligt är det inte så man avlider och önskar sig en ny gubb-bil med servo.

16 197 Inlägg
26 februari 2010
servo e töntigt wink  hade varken styrservo elle bromsservo på Chevellen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Handledare
1 481 Inlägg
26 februari 2010
Ta fram skivstången bara. Förr så fanns bara muskelservo.  Jag hade en Saab 99 utrustad med 12 tums ratt och 215 breda framdäck. Fickparkering var lite krävande, annars gick det bra.

Sök