halvorsen skrev:
ja men den kostar därefter
haha
Bilen är värd 27-33k vid köp av privatperson enligt
www.teknikensvarld.se/bilpriserDetta förutsatt att bilen är "fordonet är i fullgott skick", och enligt din beskrivning är bilen mer än i fullgott skick. Alltså bör den vara i den övre skalan ovan, jag tror nog du kan pruta bort 2k åtminstone om du visar ett intresse. En säljare som inte prutar i tider som dessa kan stå där med sin osålda bil, 35k för en 1994 kan tyckas mycket, vilket det också är. Men uppenbarligen är det inte allt för orimligt...
Som sagt ser den riktigt fin ut, är det den du vill ha så köp den för priset är inte så tokigt i alla fall. E34 är en gammal modell, men Audin är inte direkt fräschare.
Audin är snabbare, rejält mycket snabbare. I en 540i får du förmodligen stryk av någon sketen Skoda RS vid rödljusen men i Audin krävs det betydligt ädlare material för det. 0-100 på 5.6sek, det är få bilar som presterar det även idag. Det är ett stort plus i räkningen för Audi!
En specialbil som S, M eller AMG är dyr att försäkra. Och en S6 med V8, quattro etc dricker en del, 540i är inte snål. Men i alla fall lite snålare, dessutom har jag för mig Audi har kamrem och att viss service är svindyr. Så ekonomibiten vinner nog Bmw...
Runt en snustorr bana (eller rejält kurvig landsväg, välj själv) hänger förmodligen Bmwn på den något framtunga Audi. Men med minsta halka, regn eller snö, så kommer Bmwn sakna fäste. Jag läste i din förra tråd att det var en vinterbil du sökte, och det halvåret saknar man ofta fäste.
Med stort mod och även en del skicklighet går Bmwn att köra fort vintertid, med samma portion skicklighet och ännu mer mod går Audi att köra ännu fortare. 4wd släpper inte på samma sätt som 2wd, det krävs kulor för att våga ge fullt för att räta upp när quattro väl släpper
Att lära sig hantera en fyrhjulsdriven bil är skitkul, och till vintervardags kommer Audin vara stabilare. Det i kombination med mycket mer prestanda för samma peng gör att jag tycker du skall köpa Audi. Om inget annat är det alltid kul att prova på något nytt. Se till att den dyra servicen (om det nu gäller S6) är gjord bara.
Lycka till med köpet!