3239
Sök

KÖPRÅD BMW eller Audi? Nu bilder!!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2009
halvorsen skrev:
Personligen så är bmw 540 mer värd än en sketen audi i mina ögon,
ny renoverad låda,
rost lagad.
chippad /motor/växellåda,
m5 fälgar vinterdäck
y-rondell sommar,
m5 kit,

känns ju nu mer som om att den var värd pengarna, när du sa priset är 33 vid 'fint skick'

som sagt jag älskar att go side to side wink under vinter halvåret dock synd på automat historian men.
köper jag 540, so kommer jag att köpa en 325/525 också som blir lekbilen wink när min egna bil blir såld

Även jag älskar att åka på tvären vintertid, men att sladda med fyrhjulsdrift är skitkul det också även om quattro är något understyrt i grunden. Men som sagt vågar man bara går det att köra på trevliga ställ. Du verkar ha fastnat vid den där Bmwn, köp den. Det är ju helt uppenbart att det är den du vill ha smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

511 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
LIVINL0UD skrev:
Om nu Bmw 540 är så mycket mer värd än en "sketen" Audi i dina ögon, varför ens lägga ut en köptråd mellan en Bmw och Audi när Audi är skit i dina ögon. Valet bör i så fall vara ganska enkelt eller?

För ibland måste man våga att ändra sin åsikt och testa något nytt dock verkar det inte som om att jag gör det just nu, hade större tankar om audi men ju mer dagarna går ju mer fastnar jag för kombin,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

511 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Subw000fer--92 skrev:
halvorsen skrev:
http://www.garaget.org/?car=7078

Där är bilen jag pratade om fann den här på garaget, grymt vacker alltså... hitta en råare kombi, shit.
dock sytter det 18 tums y-rondell på idag,

Bilen du äger nu är ju snyggare wink

wink min bil ska säljas har andra tankar för min nästa bil, 1 kombi hoppas på denna, och 1 turbo bil som blir riktigt rugi så fort jag får jobb igen,

511 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Om planerna går som dom ska nu, troligtvis inte eftersom man aldrig har tur haha men kanske,
så kommer det att se ut så här
1, BMW 540 kombi, automat
1, Audi s4 quattro 5 petad manuell

Om OM jag har sån jävla tur så ska dessa införskaffas, väntar bara på några slutgiltiga svar angående min bil att säljas sedan är detta ny verklighet WISH ME LUCK wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 augusti 2009
Good luck wink

Avstängd
512 Inlägg
24 augusti 2009
Audin självklart! Bmw´n..ush! Rost och elände, sämre andrahandsvärde mm..

1 482 Inlägg
24 augusti 2009
En Bmw 540 är inte värd att sälja. Den är mer värd att gosa omkring i wink.

Mer bil för dom pengarna får man leta efter.

540n har ett ASC-T antispinn system. Detta system ska vara riktigt bra på hala underlag. Dock har jag svårt att tro att det konkurerar med 4hjulsdrift. Jag har inte provat köra min ännu på halt underlag.

Renoverad automatlåda, dvs updaterat tryckventil och nya plastkulor väger TUNGT på en 5hp30 låda.
Detta är ett jävligt irreterande problem som drabbar alla lådor som inte har den nya tryckventilen.

Jag har inget kvitto på att mina kulor eller kolv är bytta så jag vet inte om detta är gjort och det stör mig. Dock beter sig inte lådan specielt konstigt. Jag tänker iaf köra tills han slutar driva på backen. Då är det nog dags att byta kulor wink

Dettar är mina egna synpunkter på just bmw 540n. Jag vet ingenting om Audi och kan därför inte dra jämnförelser mellan bilarna. Talar bara för 540 E34 touring och säger ingenting om Audi.

Tråkiga med den du kikat på är ju att den inte har sportratten sad.

BLT Service
Theracords Music Label

10 287 Inlägg
24 augusti 2009
Skall du ha bra vinterbil så är det quattron som gäller. Så många gånger som man undrar vad fan folk håller på med när dom far och halkar runt och står i backar och spinner när man själv bara kör helt som vanligt utan att märka ett skit.
Sedan kommer man hem och parkerar sin Audi och öppnar dörren och slår på arschelet däför att det är isgata.
Jag åkte höga kusten bron en december för tre (?) år sedan med min A8:a och dom gick ut på radion och sa åt folk att lägga ner och stanna hemma för att det var full snöstorm. Det var fullständigt detsamma - enda som märktes var att man fick köra vindrutetorkarna.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

511 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Hehe jo jag har verkligen förstått att det är quattron som gäller till vintern, och jag har dock fastnat för detta, dock finner jag inte quattro som jag faller för i utseende, därav blir det nog en äldre quattro till vintern och förhoppningsvis hinner jag få lös pengar så jag kan köpa både 540n och quattron, känns som en väldigt bra affär, eftersom 540,n blir mer eller mindre en sommar ibland glide lite på vintern när vädret tillåter, medans quattron ska föra mej över fjällen i norge och lite runt över hela sverige
så jag måste tacka för alla synpunkter jag fastnade för både... haha

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 augusti 2009
Noxxer skrev:
En Bmw 540 är inte värd att sälja. Den är mer värd att gosa omkring i wink.

Mer bil för dom pengarna får man leta efter.

540n har ett ASC-T antispinn system. Detta system ska vara riktigt bra på hala underlag. Dock har jag svårt att tro att det konkurerar med 4hjulsdrift. Jag har inte provat köra min ännu på halt underlag.

Renoverad automatlåda, dvs updaterat tryckventil och nya plastkulor väger TUNGT på en 5hp30 låda.
Detta är ett jävligt irreterande problem som drabbar alla lådor som inte har den nya tryckventilen.

Jag har inget kvitto på att mina kulor eller kolv är bytta så jag vet inte om detta är gjort och det stör mig. Dock beter sig inte lådan specielt konstigt. Jag tänker iaf köra tills han slutar driva på backen. Då är det nog dags att byta kulor wink

Dettar är mina egna synpunkter på just bmw 540n. Jag vet ingenting om Audi och kan därför inte dra jämnförelser mellan bilarna. Talar bara för 540 E34 touring och säger ingenting om Audi.

Tråkiga med den du kikat på är ju att den inte har sportratten sad.

ASC funkar kanon, du får bete dig riktigt dumt för att råka i en sladd du inte kan häva med detta påkopplat. Kör man bara vettigt går det mycket stabilt, vaggar inte med baken eller annat som äldre rwd bilar (typ stel axel eller 60/70-tals Bmws) kan göra. Väldigt trevligt att ha vintertid, även om jag personligen gärna kopplar av det och parerar sladdar istället. För skojs skull förstås smile

Nyare system som DSC är faktiskt ännu värre, körde runt med det på i pappas bil på en istäckt parkering. Jag kunde göra en del riktigt dumma saker som systemet ändå klarade av, det imponerade riktigt rejält faktiskt.

Sedan framkomligheten beror mer på bilen och framför allt föraren än drivningen. Det är olika tekniker beroende på vilka hjul som driver helt enkelt. Min mamma körde tidigare en 40-sänkt 5-serie inom hästar, hundar, hemvärn och andra skogstomteaktiviteter hon håller på med utan att köra fast en ända gång. Detta på vägar som en medemåttig förare hade kört fast på oavsett quattro, Landrover eller vad de nu haft på sin bil.

Det är viktigare att känna sin bil och sig själv än att köpa en system alla andra rekommenderar och tro man är ostoppbar. En förare ovan vid 4WD kör förmodligen fast eller av vägen lättare med sin nya 4wd än sin gamla 2wd eftersom de tror (och vid en situation automatiskt reagerar som om) bilen reagerar på samma sätt.

Audi är förmodligen rent generellt den bättre vinterbilen ändå smile

511 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Jo men som sagt är inte ute efter den ultimate vinterbilen för framkomlighet, förra året körde jag med en bmw 325 över fjäll och allt med kassa vinterdäck, där vägen är dålig tar man bara mer sats helt enkelt så är inte känslig på att det tar tid att köra ibland, utan min tankte är mest
En snygg kombi med automat som man kan glida i,
1 riktigt nice vinterbil som man kan åka både fort i och ställa och leka lite med, en s4 känns därav riktigt prisvärd, och styla lite förstås wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 augusti 2009
halvorsen skrev:
Jo men som sagt är inte ute efter den ultimate vinterbilen för framkomlighet, förra året körde jag med en bmw 325 över fjäll och allt med kassa vinterdäck, där vägen är dålig tar man bara mer sats helt enkelt så är inte känslig på att det tar tid att köra ibland, utan min tankte är mest
En snygg kombi med automat som man kan glida i,
1 riktigt nice vinterbil som man kan åka både fort i och ställa och leka lite med, en s4 känns därav riktigt prisvärd, och styla lite förstås wink

Jodå det låter klokt, tänkte mer på alla "Quattro är det enda som duger på vintern" kommentarer smile

36 Inlägg
24 augusti 2009
Bmwn är ju såld, så om d inte var du som köpte den så får det nog bli en Audi..

511 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Skojar du sad kan inte vara sant... hur vet du det? jag får inte tag på ägaren haha, jätte nyfiken angående detta.
Senast redigerat av halvorsen (24 augusti 2009)

3 Inlägg
24 augusti 2009
Köp den bilen du vill ha.

3 Inlägg
24 augusti 2009
Köp den bilen du vill ha.

36 Inlägg
25 augusti 2009
Ja d står det på hans garaget sida att bilen är såld. Om det är den du länkade till tidigare..

http://www.garaget.org/?car=7078

Läs längst ner på sidan...
Senast redigerat av M5_Sthlm (25 augusti 2009)

511 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Hehe jo, men det var bara en länk till att bilen en gång funnits här på garaget, wink missförstånd bara,

511 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Nu efter ett mysigt natt samtal med ägaren till 540n så har det nu blivt mer eller mindre bestämt att jag ska köpa bilen, antingen denna helg eller nästa big_smile känns riktigt skönt
A Driver Dont Pic The Cars, The Car Pic The Driver. Its A Mystical Bound Between Men And Machine
så kan man säga tongue

så den som är inresserad av min bil välkommna att höra av er ger er på garaget ett finare pris än blocket big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 augusti 2009
Intressant om man vore ute efter en 740i wink

Sök