3204
Sök

Går inte och sätta i backväxel ( video) - SaaB 900

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Hej.

ju jag har ju nu fixat kopplingsvajen till bilen, förut så gick det inte och ens sätta i växel 1-2 och inte back heller.

nu med ny kopplingsvaj så gick allt bra, förutom nu att det inte fortfarande går och sätta i backväxel.

det går utan något problem och sätta i backväxel när bilen är "INTE" på !
men så fort man startar bilen, så "hoppar" växelknoppen framåt när den är på backväxel"även" när man håller ner kopplingen.

när jag kollade på bilens besiknings papper så stod det

Lambd  1,02      ( 0,97-1,03)    ( gränsen)

här är videon,  ni kanske vill HÖJA ljudet lite. hörs lite dåligt

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

461 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
argh öppnade tråden i fel  sektion, trodde jag va inne på  transmission osv

ber om ursäkt.

R1 driver!
5 128 Inlägg
24 augusti 2009
Om den hoppar ur backen är det synkringarna som är åt helvete, så då är det byta låda som gäller Och lambdavärdena har inget med växellådan att göra, men du kan ju kolla så lambdasonden fungerar och att ditt avgassystem håller tätt

461 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Om den hoppar ur backen är det synkringarna som är åt helvete, så då är det byta låda som gäller Och lambdavärdena har inget med växellådan att göra, men du kan ju kolla så lambdasonden fungerar och att ditt avgassystem håller tätt

okaj.
så tror du det e ens värd o köpa en låda till den? med tanken på att jag måste byta packningar oxå då det läcker.

eller ska jag sälja bilen som gör det själv?

har redan en annan bil så jag e inte i något behöv, denna saab skulle vara mitt första "project" bil bara

R1 driver!
5 128 Inlägg
24 augusti 2009
Du behöver inte byta några packningar om du byta v-lådan. Men eftersom jag tycker om 900 turbo så hade jag iaf fixat till det!

41 Inlägg
24 augusti 2009
jag hade samma problem med min saab 900 då min kopplingsvajer gick sönder, man var tvungen att justera kopplingsarmen på växellådan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan, kort och gott en Göteborgare

461 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
fidde_p skrev:
jag hade samma problem med min saab 900 då min kopplingsvajer gick sönder, man var tvungen att justera kopplingsarmen på växellådan.

så du hade likadant problem o det fixade till sig när du blev tvungen att justerara kopplingsarmen?

461 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Du behöver inte byta några packningar om du byta v-lådan. Men eftersom jag tycker om 900 turbo så hade jag iaf fixat till det!

nej men motorn läcker olja smile

Sök