Tjena!
Jag är väldigt sugen på att få min s60 såld nästa sommar och köpa en BMW m5 e39 från -00 eller -01.
Men har lite frågor ang. det köpet!
Min högerfot är ganska tung enligt polisens laser (
) och min s60 ligger på blandad (hård) körning - 1.2 liter/mil. Vad skulle då M5ans förbrukning ligga på? Man vill ju inte bli pank bara av att tanka hela tiden.
Hur är den att försäkra? Jag står inte som ägare och inte heller för försäkring, det gör min far som är ca 50 och bor i sala. Det borde ju vara betyyydligt mycket billigare än att jag skulle äga och försäkra den.
Hur är det med andra kostnader, som service? Delar? Däck? osv!
Kan man/bör man köra med bilen på vintern? Jag åker ju aldrig och plogar direkt med bilen... Åker på vanliga stora vägar som alltid är plogade. Åker dock upp till stugan i sveg några gånger om året men det är ju aldrig igensnöade vägar där. Då skulle ju min s60 inte heller göra så stor nytta.
Det där med hård körning kan jag lägga av med, med en tår i ögat, om det behövs för att hålla nere bensinförbrukningen lite med. Vill inte ha en bil som drar ALLT för mycket.
Kom gärna med lite olika åsikter ang. det här köpet! Kan tillägga att jag skulle inte lägga så mycket mellan min s60 från -01 som är fullutrustad och M5an från -00 eller -01. Runt 10.000 skulle jag nog få lägga till och det kan jag leva med men jag har inte råd att ha den om den är mer än dubbelt så dyr som min s60 att köra.
Även om ni har några andra tips på en fin BMW fast någon annan modell, vill ha MINST 200 häst i den!
Ha det kanon!