Lackera bilen, vad säger besiktningen etc. ?

CmoR
26 augusti 2009 · 354 Inlägg

Hallå, jag undrar vad besiktningen, transportstyrelsen och lika myndigheter säger om man ändrar kulör på bilen ? En röd bil som jag funderar på att göra svart. För på registreringsbeviset står det ju vilken bil färgen har. Vad säger besiktningen ? Måste man göra en ny registreringsbesiktning eller säger man till så för de in den nya färgen ? hur går det till, låter kanske som en dumskalle men faktiskt så vet jag inte =]

aafaan
26 augusti 2009 · 44 Inlägg

CmoR skrev:
Hallå, jag undrar vad besiktningen, transportstyrelsen och lika myndigheter säger om man ändrar kulör på bilen ? En röd bil som jag funderar på att göra svart. För på registreringsbeviset står det ju vilken bil färgen har. Vad säger besiktningen ? Måste man göra en ny registreringsbesiktning eller säger man till så för de in den nya färgen ? hur går det till, låter kanske som en dumskalle men faktiskt så vet jag inte =]

ring & hör med transportstyrelsen så får du ett snabbt svar;)

Rinnegan Malleus Malificarum
26 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Jag har för mig att dom bara uppdaterar det vid nästa besiktning..

Kan ha fel dock..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
evilaudio
26 augusti 2009 · 16 195 Inlägg

Siarnaq skrev:
Jag har för mig att dom bara uppdaterar det vid nästa besiktning..

Kan ha fel dock..

de stämmer bra de.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
S70RD
26 augusti 2009 · 6 Inlägg

Helt rätt "Siarnaq" bara att tala om nästa gång man besiktar att dom ska ändra... så är det brara att tutua å köra sen smile

Volkswagen Caddy 2,0 TDI R "Firmaraketen" (2008)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 augusti 2009 · 13 844 Inlägg

oftast skiter bilprovningen helt i vilken färg det är på bilen

ibland byter dom färgen ibland inte tog mig 3bes på min 245:A innan dom frågade om dom skulle skriva in den nya färgen..och vips så stog det lila i papprena ;-)

ska tydligen räcka att ringa transportstyrelsen så kan dom ändra färgen direkt där

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
VMT I <3 my Honda
26 augusti 2009 · 483 Inlägg

Bara säg till besgubbe att du hade ändra färg på bilen när ska du bes bilen. Jag hade precis gjort det för ett per månader sen.

CmoR
26 augusti 2009 · 354 Inlägg

Okey tack tack big_smile Då vet jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang