Förlåt..Jag har verkligen inte haft tid på sistone. Har varit ovanligt mycket på jobbet, samt andra saker runt om. Detta har gjort att bilen hamnat i tredje hand. Tyvärr.
Tro inte att jag glömt bort tråden. Nej, då.. Och tro verkligen inte att jag glömt bort bilen! Icke!
Jag har faktiskt fortsatt handla på mig diverse saker, och sedan har jag fixat lite små saker därtill.
Bland annat:- Lackat diverse fästen och hållare till saker i motorrummet mattsvarta
- Inhandlat Euro-spec bromsok med belägg fram
- Inhandlat Euro-spec kammar
Dessutom har jag läst ett flertal olika trådar och artiklar som rör just Singelturbokonvertering av en Supra MKIV. Jag börjar bli allt säkrare inom ämnet vilket gör att jag kanske kan lösa motorbygget på egen hand, utan alls mycket hjälp. Vi får se vad som händer.
Hur som helst väntar jag på mina anslutningar till oljereturen på turbon. Den jag fick med i kitet var alldeles för liten, hoppas därför på nya prylar inom kort. Skall även kolla med Pb-Z om vi kan plocka fram några spridare och nya kontakter till spridarna. Detta kommer jag ta tag i efter julen.
Lite bilder:
Lite olika fästen!
Batterihållaren!
Kylarfäste!Har även varit i kontakt med en lackerare angående fälgarna, men fick ett hutlöst pris till svar, 4000 kr. Då har jag ändå tagit av däcken och blästrat fälgarna. Kommer leta vidare.
Skall se till att ha turbokitet borta innan nyår. Så kan jag börja med allt nytt därefter!