för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hmm, noterade idag att vä förardörr ej stängde sig helt perfekt. Blir ju lite bekymrad då, utifrån händelsen ovan.
Visade sig att haken som dörren ska låsa fast i i B-stolpen hade börjat lossna. Två torxskruvar höll den på plats och dessa var lösa. Drog åt dessa och nu tycks den fungera.
Noterade detta först nu, i smb med att jag hämtade bilen på verkstaden efter bromsbyte (bromsproblemen uppstod innan vallkörningen). Hämtade bilen första gången igår men en extra tur idag då systemet behövde luftas.
Noterade inget konstigt igår, ej heller något konstigt idag innan jag lämnade bilen men kan såklart varit ouppmärksam till nu.
-Skada i smb vallkörningen?
-Normalt slitage?
-Ngn slags oförsiktighet på verkstaden?
Dörren skulle ju kunna påverkats i vallkörningen då det var vä sida jag drog i. Då borde dörren tryckts in. Min känsla är att låshaken borde påverkas främst vid drag i dörren (ex drag i låst dörr). När dörren är stängd kan den ju i princip inte "stängas mer" av tryck uifrån och haken borde då inte påverkas?
Framför allt är det bilens säkerhet vid ev kollision som jag önskar skall vara intakt och som jag oroar mig över.
Hade det bara vart jag själv som kört bilen skulle jag kanske inte vara så orolig men nu kör ju bl a sambon den regelbundet.
Mvh