4829
Sök

Hur ska jag sätta fast mina sido kjolar. ?

Escalade
45 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
Jag har letat men hittar inget om dehär i nångon tråd så ja skriver en.

Har hört att man ska limma fast sido kjolarna. Med då är frågan vad ska jag använda för limm ?
nått som kanske inte sitter fast hela livet ut om dom ska tas bort.

Mvh.. Loffe

bitter besserwisser
644 Inlägg
1 maj 2006
du har glasfiberlim och bygglim även bygg/plast lim

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Avstängd
257 Inlägg
1 maj 2006
använd montagelim PL400

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

65 Inlägg
2 maj 2006
använd Sikaflex det finns att köpa på dom flesta bygg och trä varuhus (ca 140kr) det är vad jag och mina kompisar använder ialla fall och det är även vad plast&son och mh styling rekomenderar

51 Inlägg
2 maj 2006
Sickaflex e de som gäller då e man säker

Escalade
45 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
Tack för alla svar. lät som att Sickaflex är bra eftersom plast&son och mh styling rekomenderar
det så.

Tack.

Kejsare
547 Inlägg
2 maj 2006
PL400, the mother of all bitches

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

24 Inlägg
2 maj 2006
det kan du ju använda om du inte tänker ta bort dom någon gång tex omlackering/reparation limmar du med sikaflex sitter det SÅ in i helvette ska du veta... du kommer inte att få bort kjolarna hela + att lck ock spackel under kommer att följa med. Skruva istället eller popnita

25 Inlägg
2 maj 2006
Skruva dom i sidan dubbelhäftande tejp ikjolen den sitter som berg om du har gjort rent ytan först...

24 Inlägg
2 maj 2006
sen tycker jag inte att om du nu ska limma..så använd inte pl400 som tidigare sagts..då pl:en blir hård när den härdar och kan vibrera sönder..medans sikaflexen aldrig stelnar utan är elastisk även när den härdat

Escalade
45 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Nu blev jag lite osäker måste jag säga tongue ja prövade skruva fast i sidorna men sen prövade jag mitt neon under och de lyste genom i sidan. men de kanske finns något bra dubbel häftande tejp.
för jag bor uppe i kiruna så den lär ju få nån skadda så jag kommer få ta bort den och då vill ja ju inte att de sitter hårt som ja skälva f*n..

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 maj 2006
Sätt sidokjolarna med Sikaflex... Det sitter och är flexibelt som Cliffie säger..
Har använt det flera gånger.

För att få bort Sidokjolarna igen så använder du dig av en Pianotråd eller gitarrsträng (Går fin fint) och skär bort sikaflexen.
Sikaflexen är svart.

/Mvh. Ena

Tejp skulle jag inte använda.. Fukt och sånt tränger sig in.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
3 maj 2006
CLIFFIE skrev:
sen tycker jag inte att om du nu ska limma..så använd inte pl400 som tidigare sagts..då pl:en blir hård när den härdar och kan vibrera sönder..medans sikaflexen aldrig stelnar utan är elastisk även när den härdat

PL400 fogen blir inte hård när den har torkat. Det står på tuben att: "Limfogen förblir något elastisk och följer därför normala rörelser i materialen utan att spricka"
Dock så rekomenderar inte jag heller PL400 om man vill kunna demontera det man har limmat.

Escalade
45 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Men då lägger jag på Sikaflex. för färgen kommer nog troligen på fredag till bilen så. Sen om jag måste demotera så tar jag med nån vass tråd och skär bort den.. Tack för alla snabba och hastiga svar smile

// Loffe

bitter besserwisser
644 Inlägg
3 maj 2006
sikaflex är ju en tätningsmassa! en flexfog och inget lim.
ett ex på sikaflex användning är tex täta en genomföring av en bult med bricka på var sida och mutter på ena.
lägg en fog runt hålet lägg på brickan tryck igenom bulten på med bricka och mutter på andra sidan "väggen" dra åt litegrann så sikan "sväller" ut låt torka och dra sedan åt helt. sikan fungerar som en flexibel fog eller en packning

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

6 Inlägg
4 maj 2006
Jag använde sikaflex när jag monterade mina sidokjolar och det blev kanon bra.. Den tätar ju även så  att man slipper glipor mellan kjolarna och trösklarna...  Så kör på det smile
Senast redigerat av Mondeo_R (4 maj 2006)

Sök