3341
Sök

Sinus Live SL-A3000 driva kicker solo x 18?

34 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#1
Tjena, undra om ni vet om Sinus Live SL-A3000(3000 watt rms) orkar driva 1 kicker solo x 18?

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
1 september 2009
#2
Det funkar men basen prestera ca 40% av vad den går för samt att den har tidens att låta bumlig och slö.

1kr bas 2kroner slutsteg listpris!!

MVH//Björn


4 693 Inlägg
1 september 2009
#3
Pioneeeer24 skrev:
Tjena, undra om ni vet om Sinus Live SL-A3000(3000 watt rms) orkar driva 1 kicker solo x 18?
Har samma funderingar själv faktiskt

Booyakasha!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 september 2009
#4
Men.. Dyrbas till budgetsteg sjunger dåligt i mitt huvud..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
1 september 2009
#5
Jo, jag vet. Men har man dåligt med pengar så har man. Har lyckats byta till mig basen och nu behöver jag ett steg, men har inga pengar och kommer nog inte komma upp i några summor över 3000 kr till steg iaf. Så då är SL-A 3000 det bästa jag kan komma på.

Inteaktuellt än, men kommer att bli. Driver den med mitt GP-800 och jag spelade 142 db med den.

Booyakasha!

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
1 september 2009
#6
du får ALDRIG ur 3000 RMS ur ett sla 3000 heller så!.. 1800 vid 2 ohm å det är inte stabilt alls!.. vet inte om sinuset går att köra lägre än 2 ohm?.. har iaf ägt ett sådant!.. å jag skulle aldrig köra en så dyr bas med ett sådant "skit" steg!..


Basknarkare
470 Inlägg
1 september 2009
#7
blabban85 skrev:
du får ALDRIG ur 3000 RMS ur ett sla 3000 heller så!.. 1800 vid 2 ohm å det är inte stabilt alls!.. vet inte om sinuset går att köra lägre än 2 ohm?.. har iaf ägt ett sådant!.. å jag skulle aldrig köra en så dyr bas med ett sådant "skit" steg!..
går att köra sinus-steget under 2 ohm men inte att rekommendera.. nollkontroll och blir varmtvarmt ^^

Har ett audison åt dig istället det skulle passa bra möe bättre wink
Senast redigerat av Stejfaan (1 september 2009)

Team Carbonize

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
1 september 2009
#8
hann inte med att prova så mycke wink.. vet att Hannu mätte upp det jag hade till 1800 RMS iaf tongue.. men efte 4 brända basar tröttnade jag! wink..  hur gick det för dig i helgen?..


4 693 Inlägg
1 september 2009
#9
Vet att sinus steget går att köra i 1.15 ohm då maxar det

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 september 2009
#10
Softis skrev:
Vet att sinus steget går att köra i 1.15 ohm då maxar det
Konstigt att SL själva säger max 2 ohms last på ett SL3000.......

Och det ÄR iofs inte konstigt då det rör sig om två dockade SL1500 i samma chassie.......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
1 september 2009
#11
Kul att man verkligen KAN SE att det är 2* 1500 steg wink..


547 Inlägg
1 september 2009
#12
Softis skrev:
Jo, jag vet. Men har man dåligt med pengar så har man. Har lyckats byta till mig basen och nu behöver jag ett steg, men har inga pengar och kommer nog inte komma upp i några summor över 3000 kr till steg iaf. Så då är SL-A 3000 det bästa jag kan komma på.

Inteaktuellt än, men kommer att bli. Driver den med mitt GP-800 och jag spelade 142 db med den.
Inte har du väll bytt dina 12W7or mot en SoloX? =/

Hade jag vart du så hade jag bytt basen mot ett ordentligt steg och köpt bas för dom 3000...

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

21 Inlägg
1 september 2009
#13
Kanske dax för er att ställa er frågan vad ni ska bygga i för bil o varför.....
Resultat efter ett kicker ZX 2500 o solo x 18 = 2 sönderspelade golfar som föll i bitar.....
Slutsats = Bör ej byggas i nånting som är mindre än en Van.

Betyg = mycke trycka o oväsen men inget som jag skulle kalla för lysningsbart välljud. roligt att ha i pilsnerpromen men till vardags nej nej o åter nej.

Not Stir, Just Screw!!!!!

4 693 Inlägg
1 september 2009
#14
Sandvik skrev:
Softis skrev:
Jo, jag vet. Men har man dåligt med pengar så har man. Har lyckats byta till mig basen och nu behöver jag ett steg, men har inga pengar och kommer nog inte komma upp i några summor över 3000 kr till steg iaf. Så då är SL-A 3000 det bästa jag kan komma på.

Inteaktuellt än, men kommer att bli. Driver den med mitt GP-800 och jag spelade 142 db med den.
Inte har du väll bytt dina 12W7or mot en SoloX? =/

Hade jag vart du så hade jag bytt basen mot ett ordentligt steg och köpt bas för dom 3000...
Jo, det har jag gjort smile Bytte med bonnenalex på gorg. Jag åkte 85 mil fram och tillbaka för att byta. Spelar 1 db lägre med samma steg.

Anledningen till att jag bytte var för att konan på den ena var sprucken rakt över och det finns inga lösa att köpa.

Sen fick jag uppgifterna om sinus steget av Naughty tee. Sen att dom fick fram att det bara ger 1800 maxwatt vid 1.15 ohm är en helt annan sak.

Booyakasha!

219 Inlägg
1 september 2009
#15
ja har kört en solo x 18" på ett sinus live 3000. de funkar. men basen spelar inge vidare. inte om man jämför med stetsom stegen vi har nu. så rätt värdelöst o ha en sån bas o inte kunna driva ut den för fem öre. men de är en riktigt rolig bas om man har effekt till den. sjuuuuuuuuukt tryck kan den leverera kan ja lova. men som sagt har du som mål o driva den med ett sl3000 så kna du lika gärna byta ner till en mindre bas o spela högre. bara ett tips.

4 693 Inlägg
1 september 2009
#16
Jag gillar den basen för att jag tycker att den är grym!!! big_smile

Blir bättre steg vad det lider, men vill ha något värre än än det jag har så länge. Tänkte att ett sinus får duga det närmaste året. Tar ett bra tag innan jag får råd med något som "duger" sad

Pumpar ju 142 db med 800 rms på den så med 3000 rms specat så borde det bli högre tycker jag. Ska testa i morgon igen, har bytt till grövre kablar och ett till batteri så får se om det blir högre.
Senast redigerat av Softis (1 september 2009)

Booyakasha!

219 Inlägg
1 september 2009
#17
Softis skrev:
Jag gillar den basen för att jag tycker att den är grym!!! big_smile

Blir bättre steg vad det lider, men vill ha något värre än än det jag har så länge. Tänkte att ett sinus får duga det närmaste året. Tar ett bra tag innan jag får råd med något som "duger" sad
kör inte länge med sl3000. du kommer bränna solo x basen. kör med några billiga basar i så fall. så kör du på solo x basen när du får ett vettigt steg. annars kommer du få kona om de den stackars kicker basen. hehe. för hur de än är så i 95% av fallen får man va man betalar för.  o sl3000 är inget undantag. sen förstår ja att man vill ha solo x basen för den är manlig de tycker ja med:) men inget är starkare än den svagaste länk:(

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 september 2009
#18
Hade personligen aaaaldrig bytt JL mot kicker.. Även om vi bara talar om en..
Men det är ju jag det.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

219 Inlägg
1 september 2009
#19
Tokken skrev:
Hade personligen aaaaldrig bytt JL mot kicker.. Även om vi bara talar om en..
Men det är ju jag det.
nej men då spelar du 151db o snyggt med:D he he. o de har ju kostat dig en hel del tid o pengar. men ja förstår dig. för solo x basen kommer aldrig o spela värst snyggt. men högt spelar den om den får effekten som krävs, men jl:n är väl ganska mycke trevligarre att höra på.

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
1 september 2009
#20
Bygger man "rätt" med ett bra slutsteg så tycker jag att SoloX18" låter riktigt bra under 50Hz sen möter man upp med ett kraftigt framsystem med bra pulver bra monterat.

Vipps så har man en disco maskin!!wink

MVH//Björn



Sök