3502
Sök

Sinus Live SL-A3000 driva kicker solo x 18?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 september 2009
#41
VolvoXet skrev:
Tror de skulle gå o driva med 2 st sinus live
För dom pengarna finns det bättre steg å köpa i så fall..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 074 Inlägg
2 september 2009
#42
Tokken skrev:
VolvoXet skrev:
Tror de skulle gå o driva med 2 st sinus live
För dom pengarna finns det bättre steg å köpa i så fall..
ja verligen!
det steget jag länka till (soundstream xxx6500) är väl ett bra steg Tokken?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bas älskare
716 Inlägg
2 september 2009
#43
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..


7 274 Inlägg
2 september 2009
#44
VolvoXet skrev:
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..
"Överdrivet" ljud kostar mycket big_smile


4 074 Inlägg
2 september 2009
#45
VolvoXet skrev:
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..
Har man inte råd ska man inte hålla på med bilstereo! big_smilebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 september 2009
#46
BJonsson skrev:
VolvoXet skrev:
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..
Har man inte råd ska man inte hålla på med bilstereo! big_smilebig_smile
Jodå....det tar bara längre tid big_smile
Man får passa på att spara när man kan smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
2 september 2009
#47
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:
VolvoXet skrev:
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..
Har man inte råd ska man inte hålla på med bilstereo! big_smilebig_smile
Jodå....det tar bara längre tid big_smile
Man får passa på att spara när man kan smile
jorå jag vet... bara kul att jävlas lite! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 september 2009
#48
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:
VolvoXet skrev:
de e synd att ljud ska kosta så jävla mycket..
Har man inte råd ska man inte hålla på med bilstereo! big_smilebig_smile
Jodå....det tar bara längre tid big_smile
Man får passa på att spara när man kan smile
Håller med, jag sparade så mkt jag kunde när jag tjände bra på skiftarbete sen när det var tillräckligt mkt så köpte ja Beetlen tom på utrustning från bilradiohuset (deras gamla demo-bil) och började skriva upp en fin inköpslista till bilen och nästan allt köptes samtidigt förutom typ kablar osv som fick tas efterhand det behövdes, här skulle inte snålas på nånting när man nu hade avsatt pengar till det, sen när allt stod på en pall i verkstan på Blekinge bilradio var det "bara att börja bygga!" och lägga varje helg i vinter/vår där big_smile

Förstår att alla inte har samma möjlighet att spara eller vill lägga samma summa en annan gjort och bryr mig inte om nån har billiga grejer eller dyra som as bara dem själva är nöjda med det.

Är inget fan av Solo-X basarna men att det är bättre att spara pengar till bättre steg/strömbank  tom ett år till är inget dåligt förslag, dock tråkigt kanske men inte dåligt.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Bas älskare
716 Inlägg
2 september 2009
#49
Frippe vad spelar du med dina RE basar?


Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 september 2009
#50
VolvoXet skrev:
Frippe vad spelar du med dina RE basar?
som högst med ton 150,7 uppmätt på vallåkra för några veckor sen.

högsta med espl-skivan 149,2 stängda dörrar (vallåkra) och i garaget med öppna dörrar 147,1 (på tävling 146,0)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 september 2009
#51
Frippe_L skrev:
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:

Har man inte råd ska man inte hålla på med bilstereo! big_smilebig_smile
Jodå....det tar bara längre tid big_smile
Man får passa på att spara när man kan smile
Håller med, jag sparade så mkt jag kunde när jag tjände bra på skiftarbete sen när det var tillräckligt mkt så köpte ja Beetlen tom på utrustning från bilradiohuset (deras gamla demo-bil) och började skriva upp en fin inköpslista till bilen och nästan allt köptes samtidigt förutom typ kablar osv som fick tas efterhand det behövdes, här skulle inte snålas på nånting när man nu hade avsatt pengar till det, sen när allt stod på en pall i verkstan på Blekinge bilradio var det "bara att börja bygga!" och lägga varje helg i vinter/vår där big_smile

Förstår att alla inte har samma möjlighet att spara eller vill lägga samma summa en annan gjort och bryr mig inte om nån har billiga grejer eller dyra som as bara dem själva är nöjda med det.

Är inget fan av Solo-X basarna men att det är bättre att spara pengar till bättre steg/strömbank  tom ett år till är inget dåligt förslag, dock tråkigt kanske men inte dåligt.
Precis.....är själv ensamförsörjare och prioriterar mitt barn men så fort jag får lite extra över läggs det undan. Dock mkt därför jag hållt mig till lägre budgetsegment hittils. Men....jag ahr hellre tråkigt ett år eller så för att kunna skaffa allt jag vill ha och behöver...blir så mkt roligare då iaf big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 693 Inlägg
2 september 2009
#52
BJonsson skrev:
Softis skrev:
Nej,jag har inte en spänn ihop spratat. Ligger flera tusen back för att jag har lånat till stereogrejer tyvärr sad Det plus att kärringen har kastat ut mig :'(
Oj oj oj.... ja då är det tungt! men det steget jag länka till är hästlängder bättre än sinus steget!
Så får du tag på 5500:- så är det bara att slå till direkt!  Mitt 1000é inlägg nu.. smile
Har en kompis som har mina gamla Audison lrx 900.1 annars som kke ska sälja dom.. det är 4st.. kan kolla om du vill!? mvh
Tack, men har fan inte råd sad Spelade 143,4 idag btw.... Med musik tongue

Booyakasha!

219 Inlägg
2 september 2009
#53
Softis skrev:
BJonsson skrev:
Softis skrev:
Nej,jag har inte en spänn ihop spratat. Ligger flera tusen back för att jag har lånat till stereogrejer tyvärr sad Det plus att kärringen har kastat ut mig :'(
Oj oj oj.... ja då är det tungt! men det steget jag länka till är hästlängder bättre än sinus steget!
Så får du tag på 5500:- så är det bara att slå till direkt!  Mitt 1000é inlägg nu.. smile
Har en kompis som har mina gamla Audison lrx 900.1 annars som kke ska sälja dom.. det är 4st.. kan kolla om du vill!? mvh
Tack, men har fan inte råd sad Spelade 143,4 idag btw.... Med musik tongue
ja spela 150,7 med musik o öppen dörr i min:)

2 914 Inlägg
2 september 2009
#54
haha jag spelar väl typ 120 i min xD (inte uppmätt dock tongue)

219 Inlägg
2 september 2009
#55
kalle_kalle skrev:
haha jag spelar väl typ 120 i min xD (inte uppmätt dock tongue)
man måste ju börja någonstans:D hehe. o tänk så här att nu kan de bara bli bättre o värre ljud. de är de fina när man inte hållit på så länge med billjud.

6 851 Inlägg
2 september 2009
#56
Softis skrev:
BJonsson skrev:
Softis skrev:
Nej,jag har inte en spänn ihop spratat. Ligger flera tusen back för att jag har lånat till stereogrejer tyvärr sad Det plus att kärringen har kastat ut mig :'(
Oj oj oj.... ja då är det tungt! men det steget jag länka till är hästlängder bättre än sinus steget!
Så får du tag på 5500:- så är det bara att slå till direkt!  Mitt 1000é inlägg nu.. smile
Har en kompis som har mina gamla Audison lrx 900.1 annars som kke ska sälja dom.. det är 4st.. kan kolla om du vill!? mvh
Tack, men har fan inte råd sad Spelade 143,4 idag btw.... Med musik tongue
Bara för att vara nyfiken..men vad mäter du med för dB mätare?


2 914 Inlägg
2 september 2009
#57
per-kan skrev:
kalle_kalle skrev:
haha jag spelar väl typ 120 i min xD (inte uppmätt dock tongue)
man måste ju börja någonstans:D hehe. o tänk så här att nu kan de bara bli bättre o värre ljud. de är de fina när man inte hållit på så länge med billjud.
jo precis tongue jag skäms inte tongue jag har "bara" lagt ut 6k än tongue

4 693 Inlägg
3 september 2009
#58
TT-Avant skrev:
Softis skrev:
BJonsson skrev:

Oj oj oj.... ja då är det tungt! men det steget jag länka till är hästlängder bättre än sinus steget!
Så får du tag på 5500:- så är det bara att slå till direkt!  Mitt 1000é inlägg nu.. smile
Har en kompis som har mina gamla Audison lrx 900.1 annars som kke ska sälja dom.. det är 4st.. kan kolla om du vill!? mvh
Tack, men har fan inte råd sad Spelade 143,4 idag btw.... Med musik tongue
Bara för att vara nyfiken..men vad mäter du med för dB mätare?
Det är på en lokal tävling i Norrköping, dom kör Termlab smile Inget fusk där inte, avkännaren sitter i framrutan till höger där den ska sitta smile

Booyakasha!

6 851 Inlägg
3 september 2009
#59
Softis skrev:
TT-Avant skrev:
Softis skrev:

Tack, men har fan inte råd sad Spelade 143,4 idag btw.... Med musik tongue
Bara för att vara nyfiken..men vad mäter du med för dB mätare?
Det är på en lokal tävling i Norrköping, dom kör Termlab smile Inget fusk där inte, avkännaren sitter i framrutan till höger där den ska sitta smile
Okok..ja jag tvivlade inte på att det va fusk. Jag undra mest då du verkade mäta ganska så "ofta".
Men som jag skrivit tidigare till dej i annan tråd, man kan hitta dB bara genom att spela annorlunda musik, som man kanske normalt ej lyssnar på wink


SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 september 2009
#60
TT-Avant skrev:
Softis skrev:
TT-Avant skrev:

Bara för att vara nyfiken..men vad mäter du med för dB mätare?
Det är på en lokal tävling i Norrköping, dom kör Termlab smile Inget fusk där inte, avkännaren sitter i framrutan till höger där den ska sitta smile
Okok..ja jag tvivlade inte på att det va fusk. Jag undra mest då du verkade mäta ganska så "ofta".
Men som jag skrivit tidigare till dej i annan tråd, man kan hitta dB bara genom att spela annorlunda musik, som man kanske normalt ej lyssnar på wink
Finns en del TermLab ute i landet, så det går att mäta ofta.

Jag testade mitt TL igårkväll efter att det varit ute på "tour" i landet, och jag "pruttade" 136.4 med läpparna big_smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök