3156
Sök

Fixa iordning bilen innan försäljning.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#1
Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra för nåt med bilen som höjer värdet en aning inför försäljning. Ska vänta med och sälja den tills jag har besiktat den för de är bara en månad kvar ungefär. Har lackat trösklarna och ska fixa till lite små rost å å sånt på skärmarna. Ska rubba å vaxa den. Är de nåt mer man kan göra som inte kostar allt för mycket? Det är min 745a i länken nedan.

Tack på förhand!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

SSS -12
3 217 Inlägg
2 maj 2006
#2
Hålla den ganska dammfri och rena säten...
Listerna måste vara kolsvarta...
Använd dig av black chrome på svarta plastdetaljer...
Gör bilen i så gott originalskick som bara möjligt för att variera köparkretsen...
Se till att bilen är kliniskt ren invändigt och utvändigt såvida du inte har skavanker, bättre att dölja dessa med smutsen!

Det är nog allt jag kan komma på!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Chaufför
131 Inlägg
2 maj 2006
#3
Tvätta den utvändigt och städa ur den ordentligt invändigt....
Sen vaxa den så den blänker som aldrig förr:)  Det är iaf bland det bästa
man kan göra...


Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 maj 2006
#4
_Jerkan_ skrev:
Tvätta den utvändigt och städa ur den ordentligt invändigt....
Sen vaxa den så den blänker som aldrig förr:)  Det är iaf bland det bästa
man kan göra...
exakt släng en helg på att göra den riktigt fin! kör med cleaner på lacken och sen vaxa. listerna tar du med kunstoff gel (vinylglans) och rutor med funsterputs och tidningspapper. damsug och putsa inuti, tvätta motorrummet så har du en med puts! detta höjer värdet på bilen. du får inte mer pengar för bilen, men du ökar köpkåtheten hos kunden vilket leder till att du blir av med den lättare.

edit: kunstoff gel är inte black chrome utan vinylglans.

MVH Andreas, lycka till!
Senast redigerat av Bullo (3 maj 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#5
Tack för svaren grabbar!
De där med listerna hade ja inte tänkt på, de måste ju göra en hel del, motorn ska ja också putsa på så de ser fräscht ut i motorrummet.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

"Ijenkligen"
786 Inlägg
3 maj 2006
#6
kan ju börja med att plocka bort nätgrillen

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

757 Inlägg
3 maj 2006
#7
Brukar ta o fräscha upp vinylen i bilen med med nån vinyltvätt av nån slag.
Sen kan du ju ta bort sterio prylarna o sälja dom vid sidan av så kan man få ut mer stålar

93 Inlägg
3 maj 2006
#8
AAAHH, själv jobbar ja som recondare och blir rentutav förbannad när jag ser att folk fortfarande använder "Black crome", köp i stället en vitvinyl, eller blåvinyl för att få lister, gymmimattor, och motorutrymme att glänsa som de vore nytt!!! sen se till att bilen i övrigt e fräsh!, har du andra frågor angående bilskötsel kontakta mig så får du lite tips o trix...

TURBO -forever!

SSS -12
3 217 Inlägg
3 maj 2006
#9
Så man ska alltså inte använda Black Chrome på svarta stötfångare?

Blåvinyl, är detta för blåa plaststötfångare?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Avstängd
257 Inlägg
3 maj 2006
#10
D2-Jonsson skrev:
AAAHH, själv jobbar ja som recondare och blir rentutav förbannad när jag ser att folk fortfarande använder "Black crome", köp i stället en vitvinyl, eller blåvinyl för att få lister, gymmimattor, och motorutrymme att glänsa som de vore nytt!!! sen se till att bilen i övrigt e fräsh!, har du andra frågor angående bilskötsel kontakta mig så får du lite tips o trix...
Håller med dig. skippa "black crome" använde nått annat som vi importerade från usa när jag jobbade som bil reconditionerare. kommer inte ihåg vad de hette. men det var fan så mycket bättre än black crome

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 maj 2006
#11
Använd inte Turtles Textiltvätt på fläckar i säten och golvmattor.

Risken är att du får en ny lyster där du har tagit och blir tvungen att ta det på hela inredningen.
Så bra är det. (Har erfarenhet från 2 bilar).

Skulle också hållt mig borta från Black Chrome. Vanlig vinylglans fungerar lika bra men färgar inte av sig som Black Chrome kan göra en varm sommardag.

Mvh. Ena


Jajjemen!
1 512 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#12
ok, då får ja kika efter nåt annat än black chrome då. Angående klädseln så har en polares farsa grejer för att tvätta den, det är ett munstycke som skickar på ånga och samtidigt suger upp vattnet som blir, har redan gjort de en en gång, de blev lite renare smile Fast de funkade inte så bra i taket.. de va nog lite för gammalt å tunnt tyg där så de gick sönder.. men de är omklätt nu.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 594 Inlägg
4 maj 2006
#13
halloj har ett par grymma tips om man vill ha ny bils doft i bilen ska man låta en burk med amoniak stå övernatten tar död på gammal äcklig lukt. sen om du vill ha bra glans i motor utrymmet så ta lite w-d40 spraya och torka av med en trasa ser jäkligt frech ut

694 Inlägg
4 maj 2006
#14
är du allvarlig med det där med amoinaken? min bil luktar rök i tar det bort det med? ska byta inredning men tills dess:P?


Streetracer
53 Inlägg
4 maj 2006
#15
bra tips är att skruva tillbaka mätaren långt! överdriv helst. Säg att nån snodde papprena när dom låg i bilen. Det råkade jag ut för, men det funkade på mig när jag va ung å dum! big_smile
Nu sitter jag på en mazda -90 som gått 11000 mil. hehe men denna gången fanns det papper på de.

Mazda 323F DOHC!
Det går som det ska!

781 Inlägg
4 maj 2006
#16
tja eller om man skruvar mätaren så slänger man alla besikdningsprotokoll och när bilen skall besikdas är mätaren redan tillbaka skruvad och då står de de miltalet i besiktningsprotokollet.. tongue

Streetracer
53 Inlägg
4 maj 2006
#17
timpan_87 skrev:
tja eller om man skruvar mätaren så slänger man alla besikdningsprotokoll och när bilen skall besikdas är mätaren redan tillbaka skruvad och då står de de miltalet i besiktningsprotokollet.. tongue
hehe ahh det är bara att låtsas som ingenting den dagen det kommer...

Mazda 323F DOHC!
Det går som det ska!

SSS -12
3 217 Inlägg
4 maj 2006
#18
freddp skrev:
bra tips är att skruva tillbaka mätaren långt! överdriv helst. Säg att nån snodde papprena när dom låg i bilen. Det råkade jag ut för, men det funkade på mig när jag va ung å dum! big_smile
Nu sitter jag på en mazda -90 som gått 11000 mil. hehe men denna gången fanns det papper på de.
Har vi fifflare här?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Avstängd
257 Inlägg
4 maj 2006
#19
okkar skrev:
är du allvarlig med det där med amoinaken? min bil luktar rök i tar det bort det med? ska byta inredning men tills dess:P?
Funkar bra med ättika också. sätt in ett par koppar med ättika & låt dom stå i bilen över helgen.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#20
bra idé.. skruva tillbaka mätaren..hmm  INTE!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.


Sök