3777
Sök

Hjälp med koppla in stereon, okunnig =)

10 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Hallå är helt grön på detta område men förhoppningsvis kan någon hjälpa mig.
Köpt en bil precis där det inte ingick stereo men har en hemma liggandes och tänkte koppla in. Sitter ett slutsteg och lite andra högtalare i bilen.
Antar jag behöver köpa en adapter för att få det passa eller kanske någon annan bilstereo?

Här är två bilder ialf, så blir det lite lättare kanske smile

http://img90.imageshack.us/img90/9529/img0638w.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/2272/img0641v.jpg

Det är de överesta kablarna som jag antar behövs en adapter för?

409 Inlägg
4 september 2009
va äre för bil???

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

2 914 Inlägg
4 september 2009
skulle säga att du ber någon som är något kunnig om detta med ström åt stereon, men som du sa, du behöver en adapter (gå in och ta med dig stereon till någon butik, t.ex. brl m.fl. dom har adaptrar åt just din stereo (hoppas jag)

xcOOb
388 Inlägg
4 september 2009
åk in o hör med närmaste bilstereo affär, du behöver en del grejor.. standard isokontakt att montera i bilen och som de ser ut behöver du även en kontakt från cdn till iso..

10 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
svempus skrev:
va äre för bil???

Bilen är en Mercedes w124 -91

Ok får åka och höra efter, ingen som vet någon bra bilstereobutik i/runt Motala?

The Bear
293 Inlägg
5 september 2009
I jönköping har du BRL, i solåscenter, solåsvägen 20.

vad du behöver göra är att koppla om dom 2 små kontakterna som du har längst till vänster till ISO-kontakt, sen är det bara plug and play. Köper du en ISO-kontakt till stereon så har du samma färger på den som på kablarna du har där, iallafall om du köper den hos BRL, då de har kontakten du behöver till din spelares märke samt bilen. Kan inte bli lättare smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

10 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
FAIL skrev:
I jönköping har du BRL, i solåscenter, solåsvägen 20.

vad du behöver göra är att koppla om dom 2 små kontakterna som du har längst till vänster till ISO-kontakt, sen är det bara plug and play. Köper du en ISO-kontakt till stereon så har du samma färger på den som på kablarna du har där, iallafall om du köper den hos BRL, då de har kontakten du behöver till din spelares märke samt bilen. Kan inte bli lättare smile

Tack för hjälpen, ska ändå förbi Linköping på Måndag så får bli att leta upp något ställe där. Såg att MDS låg därinne.

Sök