2846
Sök

Bäst priser på produkter från autosmart och autoglym?

Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#1
Vilka ställen finns där dom har kanonpriser på autosmart produkter och något som har på autoglym?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
9 september 2009
#2
bollnäs bilvård om det ska va i sverige.
annars finns det webshoppar utomlands med.
Senast redigerat av Adde666 (9 september 2009)


Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#3
Adde666 skrev:
bollnäs bilvård om det ska va i sverige.
annars finns det webshoppar utomlands med.
Är det autoglym dom har eller båda?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 september 2009
#4
Titta på deras hemsida? Men ja...de har båda......
Senast redigerat av Mortalis (9 september 2009)


Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#5
Mortalis skrev:
Titta på deras hemsida? Men ja...de har båda......
Ok, hade bara inte hunnit så långt

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 september 2009
#6
FY BÖVelen
251kr inklusive frakt ska de ha för Autoglym Vinyl and Rubber Care. Tack ock lov att jag bara betalade 120spänn inklusive frakt från England.

180spänn för flaskan och 70 för frakten. Fatta vinstmarginalen på det när en flaska kostar 40kr i butik på andra sidan Nordsjön.

Snäääälla. Stöd inte ockrarna. Eller förresten... ni får göra vad ni vill med era pengar. neutral

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 september 2009
#7
Stefan Varberg skrev:
Vilka ställen finns där dom har kanonpriser på autosmart produkter och något som har på autoglym?
Gällande Autosmarts prylar så finns det ingen som har det "billigt", dom lämnar så små marginaler till deras återförsäljare.
Vad för produkter är du ute efter?


Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (9 september 2009)

Bygger rolig bil. :)

Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#8
caromania skrev:
FY BÖVelen
251kr inklusive frakt ska de ha för Autoglym Vinyl and Rubber Care. Tack ock lov att jag bara betalade 120spänn inklusive frakt från England.

180spänn för flaskan och 70 för frakten. Fatta vinstmarginalen på det när en flaska kostar 40kr i butik på andra sidan Nordsjön.

Snäääälla. Stöd inte ockrarna. Eller förresten... ni får göra vad ni vill med era pengar. neutral
Vart köpte du i england?
Dom har bättre priser på det mesta där?
Man ska ju ha det mesta i medel själv så.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 september 2009
#9
Ebay.co.uk som vanligt. Betalade ca £3-4 för flaskan och ca £6 för frakten men jag var tvungen att skicka några mail då inte alla hade frakten klar till Sverige. Sjukt bra medel för övrigt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 september 2009
#10
Stefan Varberg skrev:
caromania skrev:
FY BÖVelen
251kr inklusive frakt ska de ha för Autoglym Vinyl and Rubber Care. Tack ock lov att jag bara betalade 120spänn inklusive frakt från England.

180spänn för flaskan och 70 för frakten. Fatta vinstmarginalen på det när en flaska kostar 40kr i butik på andra sidan Nordsjön.

Snäääälla. Stöd inte ockrarna. Eller förresten... ni får göra vad ni vill med era pengar. neutral
Vart köpte du i england?
Dom har bättre priser på det mesta där?
Man ska ju ha det mesta i medel själv så.
Dom har bättre priser på inhemska prylar än här, på allt annat är det ganska likvärt om man räknar med frakt och sånt.

Men jag ställer frågan igen; vad ska du ha för saker?
Finns betydligt bättre saker för mindre pengar om det gäller vissa produkter.

Bygger rolig bil. :)

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 september 2009
#11
Torlejf skrev:
Dom har bättre priser på inhemska prylar än här, på allt annat är det ganska likvärt om man räknar med frakt och sånt.
Jag håller verkligen inte med. Jag köper det mesta från England eller Tyskland numera och det blir mycket billigare inklusive frakt. H4 lampor, tändstift, laddningsbara batterier, dvd-skivor etc etc. Köpte t o m en textilmärkpenna för ungarnas kläder där. Kostade f-n hälften av vad den gör på Åhlens. Eller varför inte ett förstegsrör till en Marshallstack. 75 spänn mot 225 här. Och då behöver jag inte ens sätta mig i bilen.

Om du menar specifikt sådant som tillverkas i Sverige, vad ska då det vara?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 september 2009
#12
caromania skrev:
Torlejf skrev:
Dom har bättre priser på inhemska prylar än här, på allt annat är det ganska likvärt om man räknar med frakt och sånt.
Jag håller verkligen inte med. Jag köper det mesta från England eller Tyskland numera och det blir mycket billigare inklusive frakt. H4 lampor, tändstift, laddningsbara batterier, dvd-skivor etc etc. Köpte t o m en textilmärkpenna för ungarnas kläder där. Kostade f-n hälften av vad den gör på Åhlens. Eller varför inte ett förstegsrör till en Marshallstack. 75 spänn mot 225 här. Och då behöver jag inte ens sätta mig i bilen.

Om du menar specifikt sådant som tillverkas i Sverige, vad ska då det vara?
Jag pratade om bilvårdsprodukter, det är väl det tråden handlar om?
Att leta Autosmart produkter utomlands är ju ganska korkat då det tillverkas här.

Jag handlar det mesta från England jag också, men det är för att jag handlar av folk jag litar på där, och grym support och snabb frakt.
Priset bryr jag mig egentligen inte om

Att England är billiga på Autoglym är ju inget konstigt, kan nästan jämföras med Turtle-hysterin här hemma, finns överallt!
Observera att jag inte jämför produkterna från Turtle och Autoglym. Är en jäkla skillnad.

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (9 september 2009)

Bygger rolig bil. :)

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 september 2009
#13
Autosmart Mirror image 1liter 265kr plus frakt.

Autosmart Mirror image 1liter £7.95 plus frakt.

Frakten är ungefär lika dyr då företag i Sverige väljer PF.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
10 september 2009
#14
caromania skrev:
Autosmart Mirror image 1liter 265kr plus frakt.

Autosmart Mirror image 1liter £7.95 plus frakt.

Frakten är ungefär lika dyr då företag i Sverige väljer PF.
Oj, det skiljde ju trots allt en del.

Jag håller ju egentligen med dig gällande allt, men vissa saker köper jag i Sverige trots högre pris, man måste stödja svenska företag ibland också.

Är det polermedel från Autosmart trådskaparen söker så rekomenderar jag andra produkter istället.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Supraman
2 300 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
#15
Torlejf skrev:
caromania skrev:
Autosmart Mirror image 1liter 265kr plus frakt.

Autosmart Mirror image 1liter £7.95 plus frakt.

Frakten är ungefär lika dyr då företag i Sverige väljer PF.
Oj, det skiljde ju trots allt en del.

Jag håller ju egentligen med dig gällande allt, men vissa saker köper jag i Sverige trots högre pris, man måste stödja svenska företag ibland också.

Är det polermedel från Autosmart trådskaparen söker så rekomenderar jag andra produkter istället.

Mvh. David.
Jag använder många olika typer av medel beroende på vad man ska göra.
Gillar inte att snöa in på ett märke.
Så e bra ute efter vart man kan få bra priser.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
12 september 2009
#16
caromania skrev:
FY BÖVelen
251kr inklusive frakt ska de ha för Autoglym Vinyl and Rubber Care. Tack ock lov att jag bara betalade 120spänn inklusive frakt från England.

180spänn för flaskan och 70 för frakten. Fatta vinstmarginalen på det när en flaska kostar 40kr i butik på andra sidan Nordsjön.

Snäääälla. Stöd inte ockrarna. Eller förresten... ni får göra vad ni vill med era pengar. neutral
Var lite skillnad där ja. Men om man vänder på det och se det såhär. Varför skulle det vara både fel och fult att ett företag tjänar pengar? Vi pratar ändå om fnuttiga ca 140:-.(och jag är ändå smålänning) big_smile
140:- minus moms, skatt och socialaavgifter= ca 65:-. Till detta ska frakten, lokalhyra, värme m.m. täckas. Och sist lön på detta. Vilket i runda slängor hamnar runt 15:-, beroende på lokalhyra m.m.

Jag har hittat företag i ex. USA som var bra mkt billigare på vissa produkter.. Sedan kom det fram att dom hade så mkt utval av massa olika produkter, att många medel blev för gamla. Så för att få sålt dom gamla medlen, så sänkte man priset rätt kraftigt. Vips, så tror man direkt att dom är billiga. Vilket dom iförsig är, men när produkten är för gammal så känns det inte som priset spelar så stor roll längre.
Alltför ofta, även jag, så gör man fel och stirra sig blind på priset.
Dock har jag lärt mig efter hand att handla utav dom som inger ett seriöst förtroende till en. Priset får komma i 2:a hand!
Senast redigerat av Speedman (12 september 2009)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
12 september 2009
#17
Då jag kört flera år både med Smartab och Auto-glym, kan jag komma med några tips.

Smartab är mest dyrt, med tanke på vad dom mesta av deras produkter presterar. Inget imponerande.

Auto-glym ger bra slutresultat, men kan vara väldigt svår pch tungarbetat. Sedan är deras produkter riktigt dyrt också.

Ska man gå efter pris är Smartab troligen billigare(beror helt på vad man ska ha).
Vill man ha bra resultat är det Auto-glym.

Dock är det som Torleif nämnde, det finns betydligt bättre medel ute på marknaden!

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 september 2009
#18
Speedman skrev:
Vi pratar ändå om fnuttiga ca 140:-
Som sagt, ni får göra vad ni vill med era pengar. Genom att välja var jag handlar har jag som privatperson sparat minst 5000kr det senaste året på bildelar och leksaker. 5000kr som jag kan lägga på annat.

Men åter on topic, vad skulle du säga är de bästa medlen för olika uppgifter? Gör gärna en lista på sådant som du rekommenderar och till vad. Jag är ganska kass på sånt här så det slutar ändå ofta med att man handlar det som står i hyllan på macken.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Supraman
2 300 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
#19
WTF!

Ska de va så svårt att bara svara på frågan?

Jag vet hur medlen beter sig och vad dom klarar av, skulle aldrig köra med dom om dom inte va bra.
Alla tycker olika om medel, finns dom som tycker meguiars e bäst, finns dom som tycker att lahegas e bäst.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
12 september 2009
#20
Stefan Varberg skrev:
WTF!

Ska de va så svårt att bara svara på frågan?

Jag vet hur medlen beter sig och vad dom klarar av, skulle aldrig köra med dom om dom inte va bra.
Alla tycker olika om medel, finns dom som tycker meguiars e bäst, finns dom som tycker att lahegas e bäst.
Måste vara härligt att vara så insnöad på produkter och inte vilja testa nått som är bättre och billigare.
Konsumentprodukter kommer aldrig kunna tävla mot proffsgrejor.

En liten flaska med insektsbortagare kostar typ 40 spänn, istället kan man köpa en 5-liters dunk HD-grön för 200 spänn och det ska spädas 20 gånger, det är 100 liter det.
200 kr / 100 = 2 kr liter.

Men jag ska sluta skriva, för vi svarar ju inte på din fråga. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)


Sök