kollat felkoder? luftmasse mätaren?? gick sönder på polarens bil.då gick den ojämnt när han började ladda på över 4000
funderade på den me,men drog ut kablen när den va igång å då gick den sämre...innan i dag gick den as bra,sen nu e det samma,räcker vi gasar lite så hoppar den fram ,även om den inte laddar.
Kolla över givare och liknande också. Skulle kanske kunna ha något med givaren för motortemp till ECUn. Om den helt plötsligt för fnatt och tror att motorn är kall och öppnar/sätter igång kallstartsfunktionen när den är varm så kan den ju bete sig konstigt pga. för mycket soppa.
Min S14 blöddra bara när laddet börja byggas upp, men gick bra i lugn, vanlig körning.. som ja skrev förut här att så dog den efter ett tag, och de är säkerligen något av detta som är fel, kolv, kolvringar, komp i vevhuset, topppackning eller en krökt ventil.. så kolla upp de innan du kör nå mer me den..
men min läcker ingen olja eller rycker den går helt perfekt ibland och alltid bra på tomgång och dör aldrig
va så för mig med, den gick perfekt på 1,2 bar.. men hackade på 0,8 och orginal.. men på senare tid så hacka den även 1,2 bar.. och den gick felfritt annars vid lugn körning.. men sen rasa motorn.. så säger bara att motorn kan rasa för dig.. oljeläckaget och de kom då motorn gick sönder..
Jag hade ungefär det där fenomenet när det var kablar som hade smällt ihop på turbosidan, sitter en tändmodul på den sidan tror det var dom kablarna som gick ihop. Då gick den på tre ibland och gick sjukt dåligt! Ett tips om du har någon med en s14 är att bara switcha luftmassemätare och kolla ifall din är reko! Kolla också så att tändningen står rätt. Annars vet i tusan vad det kan vara, tändspolar låter också som ett möjligt fel!
lmm är kollad geom att dra bort den och då gick knappt alls och sen i med den igen utan resultat med det menar jag hade den varit kass hade det väl inte blivit skillnad om den var i kopplad eller inte. tändstift och tänspolar ser bar ut. hur ser man om tändningen står rätt. däremot tror jag på smälta kablar då blir väldigt varm vi turbon och extraktorn tros att jag har lindat det. tackar för tipset
Hmm närmsta verkstad vet hur man kollar tändningen! Det funkar jättebra med en såndär lampa man skjuter med som ser ut som en pistol och så kopplar man den på första spolen osv.. En tanke här om Lmm:n den gick ju dåligt när du precis fick laddet alltså vid 0 bar så då kan lmm endå var trasig, den funkar alltså bra när du inte har laddtryck!