3334
Sök

Extraljus eller xenon i helljuset?

269 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Tjenare!
Eftersom det inte finns några kablar alls dragna i min audi till extraljus så funderar jag på att lägga xenon i helljuset på bilen men undrar om det lyser tillräckligt bra med bara xenon i helljuset?
Senast redigerat av Raggo (11 september 2009)

18 Inlägg
11 september 2009
Tja. Jag tyckte inte de var så mkt bättre med xenon i helljusen på min bil iaf. Och nog blir de bättre med x-ljus. Du kan ju alltid xenonera x-ljusen sen? big_smile

xcOOb
388 Inlägg
11 september 2009
xtra ljus lyser bättre.. o sen som sagt xenon i dom så blire dagsljus tongue

269 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Okej tongue kanske får kasta på big knickarna på tysken iallfall, men xenon i dom blir de inte =/ men det finns ingen snäll själ här som är villig att förklara åt mig hur jag kopplar extraljus i min audi då? eftersom det inte finns nånting färdig draget från tidigare ägare

1 265 Inlägg
11 september 2009
Raggo skrev:
Tjenare!
Eftersom det inte finns några kablar alls dragna i min audi till extraljus så funderar jag på att lägga xenon i helljuset på bilen men undrar om det lyser tillräckligt bra med bara xenon i helljuset?

du bor ju i kiruna så extraljus borde ju vara bättre annars går ju xenonkonverterade.

Raggo skrev:
Okej tongue kanske får kasta på big knickarna på tysken iallfall, men xenon i dom blir de inte =/ men det finns ingen snäll själ här som är villig att förklara åt mig hur jag kopplar extraljus i min audi då? eftersom det inte finns nånting färdig draget från tidigare ägare

http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=

kanske inte exakt samma bil men den är säkert till hjälp

1 265 Inlägg
11 september 2009
Raggo skrev:
Tjenare!

du bor ju i kiruna så extraljus borde ju vara bättre annars går ju xenonkonverterade.

Raggo skrev:

269 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
joakim89 skrev:
Raggo skrev:
Tjenare!

Raggo skrev:

aa får läsa den där och se om jag blir nå klokare tongue

1 867 Inlägg
11 september 2009
Jag har xenon i helljusen på S4an(liknande strålkastare som din) och jag är helnöjd! Det lyser som det är mitt på dan när man tänder upp.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 265 Inlägg
11 september 2009
Koop skrev:
Jag har xenon i helljusen på S4an(liknande strålkastare som din) och jag är helnöjd! Det lyser som det är mitt på dan när man tänder upp.

där nere funkar de nog.
men här uppe är de massa renar o annat ohyra vid vägkanterna man kan köra miltals utan gatubelysning så jag skulle ha monterat xenonkonverterade knickare eller nått.

121 Inlägg
11 september 2009
Går det igenom besiktnigen då ? har för mig att det ställer till problem ?

1 749 Inlägg
11 september 2009
Jag slår ett slag för extraljus jag med, de lyser bättre, men samtidigt så kan du ju börja med att kovertera dina standardlysen (hel) med xenon och se om du behöver mer ljus än det.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 265 Inlägg
11 september 2009
bumb skrev:
Går det igenom besiktnigen då ? har för mig att det ställer till problem ?

bara i halvljuset i helljuset bryr dom sig inte.

patrikke skrev:
Jag slår ett slag för extraljus jag med, de lyser bättre, men samtidigt så kan du ju börja med att kovertera dina standardlysen (hel) med xenon och se om du behöver mer ljus än det.

så kan man göra annars säljs sim(hellakompior) med xenon för 700kr st

1 749 Inlägg
11 september 2009
Är bilen helbilsgodkänd så är det inte tillåtet att montera xenon i helljuset eller ens montera extraljus.
Rätta mig gärna om jag har fel i det:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 265 Inlägg
11 september 2009
patrikke skrev:
Är bilen helbilsgodkänd så är det inte tillåtet att montera xenon i helljuset eller ens montera extraljus.
Rätta mig gärna om jag har fel i det:)

extraljus ska man väl få montera? ingen har då sagt nått  vi har i alla våra bilar.
i helljuset kan de däremot bli gnäll men oftast ingen som bryr sig

2 982 Inlägg
11 september 2009
xenon!!
ja det går igenom besiktningen.

1 265 Inlägg
11 september 2009
de ska väl inte va lagligt igentligen?

så har då jag förstått de

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 september 2009
joakim89 skrev:
de ska väl inte va lagligt igentligen?

så har då jag förstått de

I alla helbilsgodkända bilar så är egentligen *alla* ändringar otillåtna.

I äldre bilar utan helbilsgodkännande/typgodkännande så är det fritt fram på helljus för där bryr sig inte besiktningen i nio fall av tio.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 749 Inlägg
11 september 2009
Vart går gränsen då för helbilsgodkänd?
Vilken årsmodell?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 september 2009
patrikke skrev:
Vart går gränsen då för helbilsgodkänd?
Vilken årsmodell?

Vet inte om det finns någon klar gräns för det men om ens bil är typad står det i bilens regbevis.

Tex "godkänd enligt EU direktiv bla bla bla", något sånt står det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 867 Inlägg
11 september 2009
joakim89 skrev:
Koop skrev:

där nere funkar de nog.
men här uppe är de massa renar o annat ohyra vid vägkanterna man kan köra miltals utan gatubelysning så jag skulle ha monterat xenonkonverterade knickare eller nått.

Det blir mörkt "här nere" också, dessutom massa rådjur och älgar som kliver runt här ute, inte allt söder om örebro är civilisation vettu wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök