3054
Sök

Audi 100 2.2 TQ '90 Funderingar kring sprut och trim

12 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Hej,

Har in förskaffat mig en AUDI 100 quattro. Helt stock i motor. Men blir den nog inte länge till.

Större turbo
Större IC, Oljekyl
Dump
Större avgas
Pysventil

OCH

Annat sprut.

Sitter ju mekaniskt sprut på denna om jag fattat de rätt, vet inte riktigt hur detta styrs, men ska vara oberoende från massa boxar osv.. Länka gärna till vart man kan läsa mer om detta.

Nu vill jag bli kvitt detta, och installera ett MS sprut. För att kunna dra egna mappar och kunna styra det som jag.

Input samt info om detta.

Även, hur ska jag lämpligen kompsänka denna för att kunna ställa upp laddet. RS2 toppackning?!?!

Siktar på c:a 250HP.

Vh Rasmus

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 september 2009
Kika in på forumet på www.nordicaudi.com , där finns det många som satt på eftermarknads sprut (ms osv) och trimmat på andra sätt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Tackar,

Ska kolla in där lite. Men mata på med fler länkar då jag inte är så duktig på att söka!

Vh Rasmus

Audi/Wv mek
148 Inlägg
13 september 2009
250hk behöver du nog inte kompsänka!! s4:ans spridare passar direkt i spridarhylsorna och har för mig att jag plockade 240hk med orginalturbo på den jag hade! hann tyvärr aldrig med nån riktig bänkning efter resten av bygget!! jäkligt roliga bilar!!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Sök