Har ett val framför mig nu, har 2bilar på gården nu, båda är det lite småfix att göra på. Ena bilen är en Saab 9000CD -90 och andra en Golf II cl -87, och en av dom kommer att användas som förstabil Men vilken av dom ska jag fixa och använda? Fördelarna jag kan se med Saaben: Stor och bra komfort, Går bra men drar ganska mycket soppa (Och framdäck förbrukas ibland:rolleyes: ) Säker jämfört med golfen. Golfen: Lite roligare att köra på kurviga vägar, drar mindre soppa. Lätt bil att bygga ljud i. Dock så början lådan kännas lite dålig.
Vilken av dom ska jag välja? Eller kort och gott, vilken skulle ni ha valt? För/nackdelar med båda bilarna?
Beror hur mycket du kör,o hur långa sträckor... Men jag lär ju säga att man åker kungligt i Saaben jämfört med Golfen... Och kör man lite försiktigt så går det o åka skapligt billigt i Saaben. Jag röstar på Saaben.
Om lådan börjar kännas dålig på golfen hade jag lätt valt Saaben ist
Sen är saaben bättre om du kommer köra mycket då du sitter mycket skönare i saaben än i golfen. Sen slipper du gnäll från polare som åker me att de dåligt benutrymme
Saaben, eftersom den är mer och säkrare bil än Golf. På dina bilder tycker jag det ser ut som en halvkombi, i så fall skall det väl inte vara så svårt att bygga ljud i den?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Saaben, eftersom den är mer och säkrare bil än Golf. På dina bilder tycker jag det ser ut som en halvkombi, i så fall skall det väl inte vara så svårt att bygga ljud i den?
Skrev aldrig att den var svår att bygga ljud i heller Men golfen är nog lättare att bygga i, det var det jag menade
Blir ett par längre sträckor skulle jag tror ja. Att man sitter grymt bra i saaben har jag märkt, enda som behöver göras på den är att sätta dit nytt avgas och göra någon hållare för batteriet Men blir nog till att åka Saab ändå, Annars om något skulle jävlas kan jag låna en bil av min bror
Beror på vad du ska ha bilen till, ska du bygga så finns det mer roliga delar till golf, ska du ha som bruksbil så hade jag valt saaben, rakt av.
Lär nog ska bygga nå ljud i bilen, sen kanske nå avgas och lite sånt, men nå mer tror jag inte det blir. Ska mest ha en rolig bil som håller någorlunda och är rolig att köra.
Saaben, eftersom den är mer och säkrare bil än Golf. På dina bilder tycker jag det ser ut som en halvkombi, i så fall skall det väl inte vara så svårt att bygga ljud i den?
Skrev aldrig att den var svår att bygga ljud i heller Men golfen är nog lättare att bygga i, det var det jag menade
Blir ett par längre sträckor skulle jag tror ja. Att man sitter grymt bra i saaben har jag märkt, enda som behöver göras på den är att sätta dit nytt avgas och göra någon hållare för batteriet Men blir nog till att åka Saab ändå, Annars om något skulle jävlas kan jag låna en bil av min bror
Då är det bara lite mer utmaning, Saaben är en härligare bil skulle jag tro
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag skulle precis säga Saaben, men sen tittade jag på bilderna på den och blir osäker, hur bra är du på att laga rost? Ser ut som att golfen har klarat sig väldigt mkt bättre på den biten.
Saaben, eftersom den är mer och säkrare bil än Golf. På dina bilder tycker jag det ser ut som en halvkombi, i så fall skall det väl inte vara så svårt att bygga ljud i den?
Skrev aldrig att den var svår att bygga ljud i heller Men golfen är nog lättare att bygga i, det var det jag menade
Blir ett par längre sträckor skulle jag tror ja. Att man sitter grymt bra i saaben har jag märkt, enda som behöver göras på den är att sätta dit nytt avgas och göra någon hållare för batteriet Men blir nog till att åka Saab ändå, Annars om något skulle jävlas kan jag låna en bil av min bror
Då är det bara lite mer utmaning, Saaben är en härligare bil skulle jag tro
Saaben ÄR en härligare bil Mycket bra komfort i 9000, finns ganska mkt delar osv. Kan vara aningen svårare att få tag i mkt stylingdelar till 9000, om man jämför med vissa andra bilmärken och modeller, men den som ligger i finner svar..
Något att tänka på med 9000 är att (som jag har förstått) kopplingen brukar behöva bytas mellan 22 - 25 tusen mil. Min höll 23 tusen, och en annan jag känner till höll 22 tusen, samt verkstads åsikter.
Annars mkt rolig bil, har själv en 9000 Cse -97a. Bilder finns
Skrev aldrig att den var svår att bygga ljud i heller Men golfen är nog lättare att bygga i, det var det jag menade
Blir ett par längre sträckor skulle jag tror ja. Att man sitter grymt bra i saaben har jag märkt, enda som behöver göras på den är att sätta dit nytt avgas och göra någon hållare för batteriet Men blir nog till att åka Saab ändå, Annars om något skulle jävlas kan jag låna en bil av min bror
Då är det bara lite mer utmaning, Saaben är en härligare bil skulle jag tro
Saaben ÄR en härligare bil Mycket bra komfort i 9000, finns ganska mkt delar osv. Kan vara aningen svårare att få tag i mkt stylingdelar till 9000, om man jämför med vissa andra bilmärken och modeller, men den som ligger i finner svar..
Något att tänka på med 9000 är att (som jag har förstått) kopplingen brukar behöva bytas mellan 22 - 25 tusen mil. Min höll 23 tusen, och en annan jag känner till höll 22 tusen, samt verkstads åsikter.
Annars mkt rolig bil, har själv en 9000 Cse -97a. Bilder finns
Ok, jo det var det jag menade.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag skulle precis säga Saaben, men sen tittade jag på bilderna på den och blir osäker, hur bra är du på att laga rost? Ser ut som att golfen har klarat sig väldigt mkt bättre på den biten.
Nämen hade nog tagit Saaben men de e på gränsen
Det är det som är det jävliga, det är inte en rostfläck i något bärande på Saaben. Trösklarna på golfen är helt borta.
DanielEkholm skrev:
Rquired skrev:
Slain skrev:
Skrev aldrig att den var svår att bygga ljud i heller Men golfen är nog lättare att bygga i, det var det jag menade
Blir ett par längre sträckor skulle jag tror ja. Att man sitter grymt bra i saaben har jag märkt, enda som behöver göras på den är att sätta dit nytt avgas och göra någon hållare för batteriet Men blir nog till att åka Saab ändå, Annars om något skulle jävlas kan jag låna en bil av min bror
Då är det bara lite mer utmaning, Saaben är en härligare bil skulle jag tro
Saaben ÄR en härligare bil Mycket bra komfort i 9000, finns ganska mkt delar osv. Kan vara aningen svårare att få tag i mkt stylingdelar till 9000, om man jämför med vissa andra bilmärken och modeller, men den som ligger i finner svar..
Något att tänka på med 9000 är att (som jag har förstått) kopplingen brukar behöva bytas mellan 22 - 25 tusen mil. Min höll 23 tusen, och en annan jag känner till höll 22 tusen, samt verkstads åsikter.
Annars mkt rolig bil, har själv en 9000 Cse -97a. Bilder finns
Kopplingen på Saaben byttes för ca 1000mil sedan av förra ägaren Att det är bra komfort har jag märkt