Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig vart hittar man tuning och styling till en sådan?
Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...
Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag tycker Mercedes har fina bilar, du får så mycket mer bil om du köper en mercedes. Förslag på Bil är en 300e kaross W124, rak 6a. Behövs bara ett par fina fälgar så är du hemma sen.
Men tänk på att en nybliven körkortsägare har oftast inte samma körvana på vintern och om han kör en 740 så skulle det ju inte göra så mycket om han drar ett dike.
jag har aldrig förstått varför en odiffad bil är bättre om man ör ovan? en diffad bil ger dig mer kontroll medans en odiffad bara glider som den vill + att det är bra mycket lättare o köra fast.
en omega 3000 som inte är i super skick får du för 15-20 papp och personligen så tkr jag inte det gör nått om man åker i diket med en gammal sleten opel eller en gammal sleten volvo.
jag kommer införskaffa en 3000 nästa vinter som vinterkjälke (saaben är för fin för att brukas på vintern) och jag prioriterar lite mer fart samt kontroll över att åka runt i en bil som är så ful att jag egentligen VILL åka i diket bara för att förstöra skiten, eller menar du att 740 är fina? varför skulle man då villja förstöra dom?
att köra diffat kräver ju lite erfarenhet av att ratta en bil. en som precis tagit körkort har inte den vanan om den inte har sladdat mycket på åkrar eller ute iskogarna annars så håller jag med dig att det är fan bättre kontroll med en diffat är odiffat
nja, min 740 hängde ut mer i kurvorna (vintertid) än vad min bmw gör.. och bmw'n har lamelldiff..
Ska köpa bil efter vintern nån gång. Förstabil dvs. Har funderat på dessa: Golf 3 Volvo 850/S40 Audi a3
Vilken tycker ni att jag ska satsa på?
Kan lägga 25 tusen, kanske lite över men inte mycket mer...
Golf 3 är en rolig bil tycker jag. Billig i drift oxå. Tycker dom e snygga me
Volvo 850 tycker jag personligen ser lite gammalt ut. Hade nog satsat på s70 istället. Men smaken e ju delad
Volvo s40 har haft 3st och jag e lika nöjd med alla. Bromsarna och väghållningen kunde varit bättre. Dom e krock säkra oxå. Tycker dom ser snygga ut men har bara haft t4:an och dom e dyra i försäkring om man inte har några föräldrar att ställa den på.
Audi a3 har jag inga erfarenheter av så där kan jag inte säga något men dom ser bra ut
Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig vart hittar man tuning och styling till en sådan?
Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...
Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...
Duger gött som förstabil dock!.
Klumpig, nja de vettefan. Självklart finns det bättre bilar men skulle inte tro att man behöver lägga så mycket mynt för en gt idag?. Nu hade jag den klenare varianten men inte något problem med motor, drivlina på 7k + mil.
Roligare bil än en 740 iallafall, på sommaren. På vintern är ju rövhänget o noll väghållning lite spännande i 740'n .
PÖSS!
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig vart hittar man tuning och styling till en sådan?
Nej, låt bli den där bilen. Det är ingen dålig bil men det finns en enorm lista med bilar som är så mycket bättre. Bullrig, plastig, enormt osmidig (framför allt vändradien), tråkig motor och drivlina...
Den enda fördelen är att den håller bra. Men håll kvar på Volvon istället för att köpa en sådan...
Duger gött som förstabil dock!.
Klumpig, nja de vettefan. Självklart finns det bättre bilar men skulle inte tro att man behöver lägga så mycket mynt för en gt idag?. Nu hade jag den klenare varianten men inte något problem med motor, drivlina på 7k + mil.
Roligare bil än en 740 iallafall, på sommaren. På vintern är ju rövhänget o noll väghållning lite spännande i 740'n .
PÖSS!
Visst det är en bra bil, men jag brukar haka upp mig på uttrycket "duger som förstabil". Varför nöja sig med "duger" om man kan få bättre bara för att det är en förstabil? Första bilköpet är väl inte mindre vettigt eller mindre viktigt bara för att det är just först?
Med klumpig menar jag dels storleken, stor för sin klass även om det inte är en stor bil i sig. Men framför allt vändradien som verkligen är värdelös, man brukar prata om att vissa bilar behöver en gårdsplan för att vända runt i ett svep men i så fall skulle Primera behöva stanna och backa även här.
Sedan har den visserligen riktigt god väghållning och är ingen tråkig bil att köra, det är en bil det går att ha kul med i kurvorna men motorn är trist och växellåda och styrning inget som lever upp till chassit.
Däremot är det en riktigt pålitlig vagn, det skrev jag med. Så inget ont om Primera, men det finns bättre val.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.