6 oktober 2009
Trådstartare
Tisdagen 6 oktober 2009:
Idag fick man äntligen hem den nya bilen! Vilken känsla! Har nog aldrig känt mig så här nöjd med en bilaffär, inte ens med R34:an. Men det är ju än så länge det, nu när ägandet påbörjas så ska det bli intressant att se hur mycket av ens forna otur med bilar sitter i.
Det hela har väl inte börjat på bästa sätt, får man väl tillstå. Man får också, i ärlighetens namn, tillstå att det troligtvis har en del med min egen otålighet att göra.
I förebyggande syfte har man ju beställt hem lite grejer till bilen som var tänkta att monteras på tämligen omgående. Bland annat nya strålkastare (Xenon med AngelEyes), skärmblinkers, baklyktor, etc. Att vara ute i god tid straffade sig denna gång, då det visade sig att de strålkastare jag beställde hem fordrar en nyare version av ballast till Xenon. Jaja, då får vi slänga ut lite mer pengar på att skaffa hem nya ballaster då. Hoppas bara de passar nu också...
Skärmblinkers, baklyktor, Alpina-emblem till motorhuv och bagagelucka samt de faceliftade kromnjurarna i grillen är däremot monterade nu. Tyvärr hann det bli så pass mörkt att det inte gick att knäppa av några bilder när jag var färdig. Ett gäng bilder ska däremot ordnas under morgondagen, då det råder lite av akut brist på dylika ting i denna projekttråden.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex